Saako työtön vielä ostaa uudet kengät kaupasta?
Ja minkä hintaiset? Esim yli 20 euron kengät? Vai onko liikaa vadittu jos haluaa että kengat on ehkät, oikean kokoiset ja mahdollisimmam vähän käytetty?
Kommentit (53)
Saa tietenkin, kuten kaikki muutkin, jos on rahaa.
Työtön saa käyttää rahansa ihan mihin tahtoo.
Mitä jos jää työttömäksi hyväpalkkaisen toimitusjohtajan töistä, pitääkö elää kuin köyhät?
Kengät on nykyään törkeän kalliita.
Mulla on niin pieni paska palkka että ostan kaikki kengät ja vaatteet aina kirpparilta! Sinne vaan kaikki muutkin pieni tuloiset ja työttömät !
Vierailija kirjoitti:
Miksei saisi?
No kun otin adian vain puheeksi yhden lähisukulaisen kanssa, että pitäisi ostaa uudet kengät kun edelliset ja ainoat kengät jajoaaa jo kääsiin. Siitä tämä sai jonkun hepuli kohtauksen ja alkoi mäkättämään että vasta ostin uudet kengät viisivuotta sitten ja mieten oon hirveeän kauhea tuhlari. Sitten puhee siirtyi työttömyyteen ja rahatilanteeseeni, jota tämä sukulainen yritti käyttää lyömäaseena. Se satutti ja laittoi ajatyelemaan, onko tuöttömän enään ollenkaan sallittua ostaa kenkiä kaupasta vai joko sekin on nykyään kiellettyä.
Ap
Hyvä kysymys. Aika moni työssäkäyvä on niin köyhä, että ei ole varaa ostaa mitään uutena. Itse olen opiskelijana miettinyt samaa. Onneksi äitini, joka on eläkeläinen, ei mieti tällaisia, vaan ostaa kaupasta jopa normaalihintaisia vaatteita, mikä on mielestäni aivan hullua. Mutta kun tulot on hyvät, niin mikä ettei.
Jos ei saa kaupasta ostaa niin voi aina tilata netistä. Just ostin hyvät, uudet kengät. T: työtön.
Et todellakaan saa, köyhien pitää kärsiä ja itkeä joka päivä aamusta iltaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksei saisi?
No kun otin adian vain puheeksi yhden lähisukulaisen kanssa, että pitäisi ostaa uudet kengät kun edelliset ja ainoat kengät jajoaaa jo kääsiin. Siitä tämä sai jonkun hepuli kohtauksen ja alkoi mäkättämään että vasta ostin uudet kengät viisivuotta sitten ja mieten oon hirveeän kauhea tuhlari. Sitten puhee siirtyi työttömyyteen ja rahatilanteeseeni, jota tämä sukulainen yritti käyttää lyömäaseena. Se satutti ja laittoi ajatyelemaan, onko tuöttömän enään ollenkaan sallittua ostaa kenkiä kaupasta vai joko sekin on nykyään kiellettyä.
Ap
No anna mäkättää keskenään, ei sinun rahankäyttösi kuulu muille.
Vierailija kirjoitti:
Mitä jos jää työttömäksi hyväpalkkaisen toimitusjohtajan töistä, pitääkö elää kuin köyhät?
Totta hemmetissä. Myyt välittömästi talosi, autosi ja tietokoneesi heti alkuun. Muuten netissä ihmetellään, miten työttömällä on moisiin varaa.
Vierailija kirjoitti:
Mulla on niin pieni paska palkka että ostan kaikki kengät ja vaatteet aina kirpparilta! Sinne vaan kaikki muutkin pieni tuloiset ja työttömät !
Viimeksi kun Spr kirpparilla katsomassa kienkiä, siellä myytiin yhtiä H&M käytettyjä 40 euron hintaan. Sanoivay että vuokra on niin kallista että pitää korottaa hintoja. Menin sitten H&M ja ostin samat kengät hintan 19.90. Miksi siis ostat ylihinnoiteltuja kenkiä kurpparilta kun samoja kenkiä saa puolet halvemmalla kauposta?
Itsekin olen työtön 55-v. nainen. Kerran erään sukulaiseni läsnäollessa sanoin, että harmittaa, kun ei voi ostaa voiteita ja meikkejä, kun ovat kaikki lopussa. Tähän sukulainen kommentoi, että eihän työtön mitään voiteita ja meikkejä tarvitse, kun on vain kotona.😂
Täällä ollaan tietysti sitä mieltä, että köyhän pitää ostaa 400e kengät, koska ne kestävät pidempään. Harvalla käy mielessä, ettei köyhällä kirjaimellisesti ole mahdollisuutta laittaa kuukauden budjettia pelkkiin kenkiin. Pakko ostaa halvemmalla, vaikka sitten pitäisikin uusia tiheämpään.
Älkää sotkeko työttömiä ja köyhiä keskenään.
Moni menettää työnsä pitkän uran jälkeen. Omistetaan taloja, sisustusasuntoja, kesämökkejä, osakkeita.. Ja rahaa on säästössä. Saadaan ansiosidonnaista ja on työssäkäyvä puoliso.
Ei saa. Työttömän on käytettävä itse tehtyjä tuohivirsuja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Viimeksi kun Spr kirpparilla katsomassa kienkiä, siellä myytiin yhtiä H&M käytettyjä 40 euron hintaan. Sanoivay että vuokra on niin kallista että pitää korottaa hintoja. Menin sitten H&M ja ostin samat kengät hintan 19.90. Miksi siis ostat ylihinnoiteltuja kenkiä kurpparilta kun samoja kenkiä saa puolet halvemmalla kauposta?
No niiltä kirppareilta löytyy myös huomattavasti alkuperäistä hintaa halvemmalla myytäviä tuotteita, eikö se nyt ole itsestäänselvää että kirppareilla kävijät yleensä ostavat juuri niitä?
Vierailija kirjoitti:
Ei saa. Työttömän on käytettävä itse tehtyjä tuohivirsuja.
Parempi jos kulkisivat kengättä, silloin tietäisi kuka todella käy töissä ja kuka on työtön.
Miksei saisi?