Laitetaanko kaupassa kapula ennen omia ostoksia vai jälkeen
Olin tänään kaupassa. LaitoinTapani mukaan omien ostosten jälkeen kapulan. Mua ennen jonossa oleva otti sen laittamani kapulan ja pisti sen omien ostostensa jälkeen.
Otin sitten uuden kapulan siihen omien ostosteni jälkeen. Sanoin hänelle, että olisi kyllä voinut ottaa uuden kapulan eikä hihnalla minun laittamani kapulaa. Hän hermostui.
Ei aina kiinnitä huomiota, onko edellinen laittanut. Hätätapauksessa voin laittaa sekä että, mutta minusta se laitetaan omien jälkeen.
Kommentit (29)
Kapulakäytössäännöt:
1) Laitan jälkeeni kapulan, jos perässäni on joku silloin, kun olen laittanut viimeiset ostokset hihnalle merkiksi, että on hänen vuoronsa laittaa tavaroita.
2) Jos tulen kassalle, kun edellä oleva on jo laittanut kaikki ostoksensa hihnalle ja mahdollisesti siirtynyt pakkaamaan/valmistauu maksamaan, laitan kapulan väliin tullessani kassalle
3) Jos olen jo kassajonossa, kun edellä oleva vielä nostelee ostoksiaan hihnalle, oletan että hän laittaa kapulan hihnalle sen jälkeen, kun on saanut kaikki ostoksensa hihnalle. Siitä tiedän että voin alkaa, nostelemaan omia ostoksiani hihnalle. Jos edellä olija ei kuitenkaan ymmärrä kapulaa laittaa ostostensa perään, laitan sen itse, mutta vasta sitten, kun hänen ostoskärrynsä/korinsa on tyhjä.
Ne jotka ei osaa käyttää kapulaa oikein, menkööt itsepalvelukassalle tai tilatkoon ruokansa nettikaupasta!
Laitan kapulan jälkeeni ja en edes vilkaise, onko perääni tulossa joku vai ei.
Toki unohtaminen on aina mahdollista.
En tarvitse ollenkaan. Jätän hihnanlevyisen raon ja torppaan takanarynkyttäjän aikeet suojaamalla selustani omalla kärrylläni. Toimii!
Ihme kapulatanssia suomalaisissa kaupoissa. Kaikesta sita jaksetaan vaantaa saantoja, pitaisi kai Eduskunnalta tulla ukaasi etta kaikki kayttaytyisivat samalla tavalla.
Vierailija kirjoitti:
En tarvitse ollenkaan. Jätän hihnanlevyisen raon ja torppaan takanarynkyttäjän aikeet suojaamalla selustani omalla kärrylläni. Toimii!
Olen huomannut että kannattaa jäädä itse seisomaan hihnan päähän ja edetä vasta kun on oma vuoro maksaa. Näitä jotka huohottaa niskaan samalla kun näppäilet pin-koodia on ihan liikaa. Samalla katoaa palikkaongelma.
Laitan sekä ennen että jälkeen, jos vaan kapuloita vapaana. Jos vaan yksi, niin tietty ennen mun ostoksia, joku järjestys pitää olla.
Työnnän kapulat edelläolevan per see seen ja takanatulijan suuhun ;-)
Eli ei ole sääntöä. Se on tapauskohtaista kuten yritin kirjoittaa kunnes tekstinsyöttö. Edessä oleva laitta jos huomaa tai haluaa muuten se on takana tuleva.