Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Laitetaanko kaupassa kapula ennen omia ostoksia vai jälkeen

Vierailija
20.06.2018 |

Olin tänään kaupassa. LaitoinTapani mukaan omien ostosten jälkeen kapulan. Mua ennen jonossa oleva otti sen laittamani kapulan ja pisti sen omien ostostensa jälkeen.

Otin sitten uuden kapulan siihen omien ostosteni jälkeen. Sanoin hänelle, että olisi kyllä voinut ottaa uuden kapulan eikä hihnalla minun laittamani kapulaa. Hän hermostui.

Ei aina kiinnitä huomiota, onko edellinen laittanut. Hätätapauksessa voin laittaa sekä että, mutta minusta se laitetaan omien jälkeen.

Kommentit (29)

Vierailija
1/29 |
20.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisään, että mun tapauksessa kyse oli pikkukaupasta. Pari ostosta molemmilla.

Vierailija
2/29 |
20.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omien tavaroiden jälkeen. Useinmiten sen kyllä joutuu laittaamaan sekä ennen että jälkeen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/29 |
20.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Outo tapaus. Jälkeen "kuuluu" mun mielestä laittaa. Jos edellinen ei laita omien ostostensa jälkeen, niin laitan sekä omien ostosteni eteen että jälkeen.

Vierailija
4/29 |
20.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos sitä kapukaa ei ole, laitan ennen kun alan laittaa omia tavaroitanu. Toimit siis väärin

Vierailija
5/29 |
20.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua ei rasita laittaa sekä että. En ala purkaa ostoksiani ilman sitä kapukaa. Saati laittaisin samaan edellisen kanssa ja laittaisin vain loppuun????

Vierailija
6/29 |
20.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun laittaa kapulan omien ostoksien jälkeen niin se viestittää takana olijalle, että voi alkaa laittamaan omia ostoksiaan liukuhihnalle. Aina välillä takana olijat alkavat laittaa omia ostoksiaan liukuhihnalle liian aikaisin jolloin joutuu huomauttamaan asiasta.

Vierailija
7/29 |
20.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kohtelias laittaa mielestäni jälkeensä. Joskus voi kuka vaan unohtaa.

Vierailija
8/29 |
20.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyydän omalta osaltani anteeksi siltä edellä olleelta. Turhaan provosoiduin hänen tempustaan. Meidän pitäisi kaikkien olla ystävällisiä toisillemme.

Vierailija
9/29 |
20.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos edellinen ei laita, hän viestittää, että hän haluaa maksaa sinunkin ostoksesi :)

Vierailija
10/29 |
20.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kapula laitetaan ennen omia ostoksia.

Joka ikinen kerta, kun laitan kapulan taakse, takana tuleva ihminen kiittäää ihmeissään. Missä siis oikeassa elämässä ovat nämä mammat, joiden mielestä se pitäisi laittaa taakse? Palstallako?

Vierailija
11/29 |
20.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

AV:lta olen oppinut että voi katsella kun se etummainen nolostuneena sanoo kassalle ettei ne muut ole enää hänen ostoksiaan.

Kapula laitetaan siin vain omien ostosten jälkeen.

Siinä voi naureskellen katsoa maksaa se edellä menijä paljonkin mun ostoksia ;)

Ja tämän kikan sinäkin opit AV:lla.

Vierailija
12/29 |
20.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kapula laitetaan ennen omia ostoksia.

Joka ikinen kerta, kun laitan kapulan taakse, takana tuleva ihminen kiittäää ihmeissään. Missä siis oikeassa elämässä ovat nämä mammat, joiden mielestä se pitäisi laittaa taakse? Palstallako?

Itse laitan aina kapulan ostoksieni taakse eikä koskaan ole kiitetty ihmeissään. Lähes aina myös edelläni oleva laittaa kapulan omien ostoksiensa taakse. Missäköhän ihme paikassa sinä käyt kaupassa?

Vierailija
13/29 |
20.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kapulan tarkoitus on erottaa eri ihmisten ostokset, mikä sinulta jäi tekemättä, kun pidit liian tiukasti kiinni tuosta jälkeen laittamisen periaatteesta.

Minusta oletus on se että laitetaan ennen, kun taas jälkeen laittaminen on kohtelias tapa. Jotkuthan kiittävät siitä. Jos niin kuuluisi aina tehdä, ei olisi syytä kiittää.

Toki jälkeenkin voi laittaa, mutta on tärkeämpää ensin varmistua siitä, että kapula on siinä sinua ennen. Asiat tärkeysjärjestykseen. Erikoista että laitoit kapulan jälkeen siitä huolimatta että kapula puuttui sinua ennen. Mutta erkoista oli myös se, että joku otti kapulan hihnalta eikä vapaata kapulaa. Ehkä hän tulkitsi tilanteen niin, että laitoit kapulan vahingossa väärään kohtaan ja hän halusi korjata tekemäsi "rajauksen".

Vierailija
14/29 |
20.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

AV:lta olen oppinut että voi katsella kun se etummainen nolostuneena sanoo kassalle ettei ne muut ole enää hänen ostoksiaan.

Juurikin näin! Tapahtunut useammin kuin kerran, että edellä oleva jakaa omat ostoksensa kapulalla, mutta "unohtaa" laittaa niiden viimeisten ostosten jälkeen kapulan. Jotkut ovat hädissään, jotkut ärsyyntyneinä kun tosiaan kassa piippaa jo minunkin ostoksia sinne viimeiseen osioon.

Toki välillä laitan sen kapulan sekä ostosteni eteen että taakse, en tahallisesti tee tuota kuin edellä mainituissa tapauksissa. Monesti kassat ei edes pökkää kapuloita sinne kassahihnan päähän, mikä vaikeuttaa kapuloiden käyttöä...

Vierailija
15/29 |
20.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiusallinen tilanne toki. Se herättää huomiota, että miksi edellä oleva otti kapulan hihnalta eikä vapaata kapulaa.

Vierailija
16/29 |
20.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulemme kohtaista. En minä ainakaan ala mitään kapulaa kurottelemaan sinne jos olen jo melkein maksamassa tai se toinen hiipii taakse. On siinä muutakin tekemistä kuin vilkuilla olan yli koko ajan jos siihen tulee toinen ihmisen joka usein on ihan yhtä pätevä käyttämään käsiään kuin minä.

Vierailija
17/29 |
20.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos edellinen ei laita, hän viestittää, että hän haluaa maksaa sinunkin ostoksesi :)

Sinä ilmeisesti olet se Tikkurilan prismassa asioita nainen joka heittää ostoksensa hihnalle vaikka toinen vielä laittaa omissaan siihen? En vieläkään ole maksamassa ostoksiasi.

Vierailija
18/29 |
20.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tulemme kohtaista. En minä ainakaan ala mitään kapulaa kurottelemaan sinne jos olen jo melkein maksamassa tai se toinen hiipii taakse. On siinä muutakin tekemistä kuin vilkuilla olan yli koko ajan jos siihen tulee toinen ihmisen joka usein on ihan yhtä pätevä käyttämään käsiään kuin minä.

Koskaanko sinun takanasi ei ole ihmisiä jo silloin kun olet vasta laittamassa omia ostoksiasi? Eikö se nyt ole itsestäänselvää että tuskin kukaan olettaa että jo maksamassa oleva ihminen hyppäisi taaksepäin laittamaan kapulan jos joku siihen yhtäkkiä tulee.

Vierailija
19/29 |
20.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ne on kaupan tavaroita siihen asti että joku ne maksaa ja sitten ne on maksajan. Toivottavasti menet aina sellainen taakse joka syö samaa kuin sinä :)

Vierailija
20/29 |
20.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kapulaongelman takia yritän käyttää itsepalvelukassoja aina kun mahdollista.