Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Nokian Neulomo konkurssiin

Vierailija
20.06.2018 |

Kuka uskoi sen menestyvän? Nanson vanha tehdas ja Nanson vanhat koneet, joista Nanson oli pakko luopua taloudellisista syistä. Miten uusi tuntematon yritys olisi saanut tehtaan menestymään, jos ei tunnettu Nansokaan saanut? Ei voi käsittää ihmisten optimismin määrää.
https://yle.fi/uutiset/3-10265670

Kommentit (48)

Vierailija
21/48 |
21.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olisin halunnut ostaa Neulomon vaatteita. Niitä myydään lähi-Prismassa. Mutta en kerta kaikkiaan löytänyt mallistosta mustan lyhythihaisen t-paidan, josta pidin. Niitä ostin kaksi, on laadukkaan ja kivan oloinen. Mallit ja kuosit on melko...noh...en halua musta-pinkkiä kuosillista telttaa päälleni. Myöskään housut eivät istuneet minulle. 

Harmittaa kyllä, olisin suonut firman pärjäävän. Olisi tosiaan kannattanut satsata kunnon suunnittelijaan. 

Vierailija
22/48 |
21.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Neulomon liikemallissa oli heti alkuun muutama silmiin pistävä virhe:

1) Myynti marketeissa, joiden asiakaskunnalla tuskin on varaa ostaa Suomessa valmistettuja vaatteita

2) Huono ja laaduton suunnittelu - näyttää halvalla valmistetulta bulkkituotteelta ja hinta ei toimi

3) Rumat kuosit, niitä saa jo ostettua Marimekolta

4) Ei mitään mahdollisuuksia vientiin, koska Suomen ulkopuolella kukaan ei noita ostaisi

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/48 |
21.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomalainen ei halua maksaa suomalaisesta työstä. Fakta.

Tekin kaikki yläpeukuttajat ostatte mieluummin sen halvemman kiinalaiset kuin kalliimman ja laadukkaamman suomalaisen. Hinta on ainoa joka ratkaisee, eettisyydestä viis! Ja sit kun oma työ menee niin voi nyyh.

Vierailija
24/48 |
21.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Trikoot ja joogahousuthan on pop ja sellaisten kauppa käy kuin siimaa. Nanson ja kumppaneiden pitäisi rohkeasti ratsastaa laadukkaasti trendin harjalla sen lisäksi että pitää myös perinteistään kiinni. Jos he myisivät vaikka fitness-vaatteita, niin yhteistyötä rohkeasti bloggaajien ym. kanssa ja jopa maailmanmarkkinat ovat avoinna.

Kieltämättä trikooyöpaidat ja -koltut 60-90-luvun printtikuvioineen on vähän viime vuosisadalle jäänyttä tyyliä. Pitäisi miettiä, mitä ihmiset ihan aidosti ja oikeasti haluavat nykyään tai vaikkapa vuoden-parin päästä.

Nansolla ja vastaavilla olisi valtava potentiaali, mutta suunnittelun pitää olla huippua: esteettisesti kaunista, funktionaalista ja niillä hinnoilla kestävää ja osin ajatontakin.

Moni tykkää myös ihan perusvaatteista. Jos joku suunnittelee superlaadukkaita perusvaatteita ja onnistuu brändäämäänkin ne hyvin, niin varmasti käy kauppa.

Vierailija
25/48 |
21.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Värit kauheita murrettuja, mallit lyhyitä ja leveitä. Muuten ois voinu ostaakin.

Totta! Monet suomalaiset vaatteet ovat mallia teltta. Kuka haluaa näyttää vielä entistä lihavammalta pukeutumalla sillä tavoin?

Maailmalla modest fashion on trendi. Suomesta vaikea löytää sen mukaisia vaatteita. Moni keski-ikäinen ei näytä hyvältä hihattomissa tuubitobeissa tai kapealahkeisissa housuissa tai legginseissä joita kaupat ovat pullollaan. Mieluummin ostaisin pitkähihaista ja väljempilahkeisia vaatteita.

Muodoton säkki päällä ei näytä hyvältä laihalla eikä lihavalla ihmisellä. Sellainen vaate tekee ihan kenen hyvänsä olemuksesta kulahtaneen näköisen.

Vierailija
26/48 |
21.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin tosi harmissani lukiessani tämän uutisen. Olisin halunnut jossain vaiheessa ostaa heiltä yksivärisen mekon. Harmi kyllä, olen ollut ostoslakossa, yritän kuluttaa entiset vaatteet ensin loppuun ennenkuin ostan uusia. No nythän se onkin sitten myöhäistä. Koita tässä nyt sitten ostaa kotimaista...

Vierailija
27/48 |
21.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olin tosi harmissani lukiessani tämän uutisen. Olisin halunnut jossain vaiheessa ostaa heiltä yksivärisen mekon. Harmi kyllä, olen ollut ostoslakossa, yritän kuluttaa entiset vaatteet ensin loppuun ennenkuin ostan uusia. No nythän se onkin sitten myöhäistä. Koita tässä nyt sitten ostaa kotimaista...

Ei se koittaminen riitä...

Vierailija
28/48 |
21.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Neulomon liikemallissa oli heti alkuun muutama silmiin pistävä virhe:

1) Myynti marketeissa, joiden asiakaskunnalla tuskin on varaa ostaa Suomessa valmistettuja vaatteita

2) Huono ja laaduton suunnittelu - näyttää halvalla valmistetulta bulkkituotteelta ja hinta ei toimi

3) Rumat kuosit, niitä saa jo ostettua Marimekolta

4) Ei mitään mahdollisuuksia vientiin, koska Suomen ulkopuolella kukaan ei noita ostaisi

1-4) Eivät olleet musta pahan hintaisia, koska olivat ihan laadukkaita ja Suomessa tehtyjä. Kävin sovittelemassa niitä ruokakauppareissulla Prismassa, mutta en löytänyt yhtään sopivaa muodoiltaan&malliltaan, olivat yöpaitamaisia säkkejä minulle, vaikken ole edes hoikka. Väreistä vain musta-valkoinen sopi tähän aikaan, mutta sehän toimii aina. Lisäksi materiaali, muistaakseni puuvilla+elastaani-trikoo, ei sopinut sovittamiini malleihin yhtään. Juu ja en pysty käyttämään isoja kuoseja, hukun niihin.

Vierailija
29/48 |
21.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niiden olisi kannattanut palkata lahjakas suunnittelija ja luoda Adidaksen, Puman ym. kanssa kilpaileva urheiluvaatemallisto. Uskon että suomalaisia kiinnostaisi ostaa kotimaassa tehtyjä vaatteita, kun mainonnassa selvästi ilmoitettaisiin vaatteiden olevan Suomessa tehtyjä. Muistanko väärin, vai ostiko Adidas Karhun tuotemerkin? Jos ei niin se olisi kannattanut hyödyntää, vaikka joukkorahoituksella jos ei muuten.

Usko pois, suomalaisia ei kiinnosta ostaa Suomessa tehtyjä vaatteita.

Jos ne pärjää hinnassa ja laadussa muualla tehdyille tuotteille niin siinä tapauksessa kiinnostaa. Ei pelkkä suomalaisuus ole mikään tärkein syy ostaa yhtään mitään.

Vierailija
30/48 |
21.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täähän tässä onkin just s**tanasta. Ns. tiedostavat ihmiset eivät osta mitään (kun ovat niin hurskaita) ja loput eivät välitä vaan ostavat surutta kehitysmaissa lapsityövoimalla tehtyjä rytkyjä.

Ja yksi toisensa jälkeen vastuullisesti tuotettuja vaatteita ja asusteita myyvät kaupat sekä itse vaatebrändit lopettavat toimintansa, koska homma ei vaan kannata.

Vierailija
31/48 |
21.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Usein tutkailin Neulomon tuotteita sekä netissä että marketissa, josko olisivat saaneet jotain kiinnostavaa kuosia tai mallia mutta ei... aina niitä samoja vaan. Ja kun en pidä niistä niin en osta vaikka suomalaista työtä tahdonkin tukea.

Vierailija
32/48 |
21.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tekin kaikki yläpeukuttajat ostatte mieluummin sen halvemman kiinalaiset kuin kalliimman ja laadukkaamman suomalaisen. Hinta on ainoa joka ratkaisee, eettisyydestä viis! Ja sit kun oma työ menee niin voi nyyh.

Nyyh vaan sullekkin ja sun eettisyydelles jos ulkomailta saa laadukkaamman, halvemman ja paremman mallisen vaatteen niin ei se suomalaisuus paina pätkääkään.

Vierailija
33/48 |
21.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niiden olisi kannattanut palkata lahjakas suunnittelija ja luoda Adidaksen, Puman ym. kanssa kilpaileva urheiluvaatemallisto. Uskon että suomalaisia kiinnostaisi ostaa kotimaassa tehtyjä vaatteita, kun mainonnassa selvästi ilmoitettaisiin vaatteiden olevan Suomessa tehtyjä. Muistanko väärin, vai ostiko Adidas Karhun tuotemerkin? Jos ei niin se olisi kannattanut hyödyntää, vaikka joukkorahoituksella jos ei muuten.

Jos ne pärjää hinnassa ja laadussa muualla tehdyille tuotteille niin siinä tapauksessa kiinnostaa. Ei pelkkä suomalaisuus ole mikään tärkein syy ostaa yhtään mitään.

Ei tule ikinä pärjäämään hinnassa kehitysmaassa tuotetulle vaatteelle.

Ja laatu on useimmille aivan toissijainen kriteeri. Useimmat ihmiset eivät ole ikinä edes nähneet laadukasta vaatetta saati tunnista laadukasta materiaalia.

Vierailija
34/48 |
21.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nyyh vaan sullekkin ja sun eettisyydelles jos ulkomailta saa laadukkaamman, halvemman ja paremman mallisen vaatteen niin ei se suomalaisuus paina pätkääkään.

Mitä laatu sitten on?

Vierailija
35/48 |
21.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No kyllä vaan kiinnostaa, jos mallit, värit, laatu ja hinta on kohdillaan. Nokian neulomon vaatteissa oli just se vika, että yo. ehdot oli useimmiten aika kaukana. Ei kukaan nykyp'äivänä pelkästään kotimaisuuden takia mitään osta, jos kaikki muu mättää.

Mulla on itselläni yhdet Nokian neulomon leggarit/housut tms. ja ekassa pesussa musta värjäsi valkoiset osat likaisen värisiksi. En sitten ostanut enää toista kertaa.

Vierailija
36/48 |
21.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Täähän tässä onkin just s**tanasta. Ns. tiedostavat ihmiset eivät osta mitään (kun ovat niin hurskaita) ja loput eivät välitä vaan ostavat surutta kehitysmaissa lapsityövoimalla tehtyjä rytkyjä.

Ja yksi toisensa jälkeen vastuullisesti tuotettuja vaatteita ja asusteita myyvät kaupat sekä itse vaatebrändit lopettavat toimintansa, koska homma ei vaan kannata.

Näinpä! Yrität tukea kotimaisia pienyrityksiä, mutta yksi toisensa jälkeen ne katoavat. Ei tällä menolla tähän maahan lisää työpaikkoja saada.

Vierailija
37/48 |
21.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomalainen nainen (äiti) ei halua panostaa itseensä. Kotimaiset ja kalliit lastenvaatemerkit porskuttaa ja pikkupiltit on puettu priimaan. Samaan aikaan (me) äidit näytämme... noh... ja laadukkaat naistenvaatemerkit menee konkurssiin. Mistähän tämmönen mahtaa johtua?

Vierailija
38/48 |
21.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomalainen nainen (äiti) ei halua panostaa itseensä. Kotimaiset ja kalliit lastenvaatemerkit porskuttaa ja pikkupiltit on puettu priimaan. Samaan aikaan (me) äidit näytämme... noh... ja laadukkaat naistenvaatemerkit menee konkurssiin. Mistähän tämmönen mahtaa johtua?

Olen miettinyt ihan samaa. Lapset vielä kasvaa nopeasti ulos niistä vaatteista. Omituinen kuvio.

Vierailija
39/48 |
21.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nansosta olen kuullutkin mutta en tästä Nokian lankakerästä vai mikä tää olikaan.

Saako Lapuan Kankureilta vaateita. Meillä on niiden huopia ja pyyhkeitä ennestään

Vierailija
40/48 |
21.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaatteet näyttivät lihavan, mauttoman Prisma-mamman räteiltä nettimainosten perusteella. Livenä en koskaan edes vaatteita nähnyt, koska en shoppaile vaatteita marketeissa. Markettireissulla haluan vain nopeasti hoitaa ruokaostokset, menen vaateostoksille erikseen ihan eri aikaan ja muutenkin eri moodissa. Tuossa nyt jo kaksi syytä, miksen ko. merkkiä tukenut.

Ostan kyllä laadukkaita vaatteita ja lapsettomana työssä käyvänä minulla on varaa maksaakin, mutta laadun lisäksi ulkonäön pitää olla kohdallaan. Näissä ei ollut.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yksi yhdeksän