Uskallanko jättää lapset kotiin juhannuksena?
Mulla siis 3 lasta 4v, 5v, ja 8v. Kaveri pyysi juhannukseksi heidän mökilleen ns. aikuisten bileisiin. Bileet alkavat 20.00 ja lasten isä pääsee töistä 22.00, eli lapset olisivat yksin kotona vain muutaman tunnin. Luotan lapsiin ja uskon heidän pärjäävän parituntia, mökki on vain 1h matkan päässä kotoa. Mitä mieltä olette?
Kommentit (34)
En jättäisi noin pieniä. Toi 8-vuotias vielä just menisi.
Mikset mene bileisiin vasta kymmeneltä?
No ei todellakaan käy, trolli tämän on pakko olla
Jätä salkku olutta, niin lapsosilla menee aika kuin siivillä.
en todellakaan jättäisi kahta pienempää.
Olisit laittanut 1- ,2- ja 3- vuotiaat, niin olisi tullut vielä enemmän paheksuntaa. Suoraan trollitehtaasta, uunituoreena!
Vierailija kirjoitti:
8-vuotiaan ehkä vielä voisi jättää, 4- ja 5-vuotiaita ei todellakaan. Mene bileisiin silloin klo. 22 kun isä pääsee töistä.
Matkaan täytyy varata se tunti, kun taksilla menee ja kivempi olla paikalla samaan aikaan kuin muut. Mitä pahaa niille lapsille voi käydä, jos laitan elokuvan päälle ja kulhon karkkia pöytään. Naapuri on ystävällinen ja voi varmasti vilkaista lapsiani jos on tarve.
-ap
Voisin huutaa provoa mutta lasten kaverin äiti suunnittelee mahdollisesti vastaavaa, tiedän koska pyysi lastenhoitoapua minulta, puolitutulta, ja suutahti kun kerroin meillä olevan muita suunnitelmia. "No, kaipa ne päineen pari tuntia pärjää", heitti vielä lähtiessä, toki se saattoi olla vain viimeinen yritys saada sitä hoitoapua mutta aion kyllä tarkistaa asian ko. ajankohtana ja soittaa tarvittaessa sosiaalipäivystykseen.
Valitettava totuus on että tänäkin juhannuksena, samoin kuin ihan vaikka tavallisena tiistaina, monet lapset jäävät vaille vanhempiensa huolenpitoa.
Pienten lasten vanhemmat eivät lähde juhannuksena mökille aikuisten bileisiin ja jätä lapsia yksin kotiin.
Voi lähteä, jos ilmoittelee lastensuojeluun ihan itse, että täällä nää oli, hakekaa pois.
Vierailija kirjoitti:
Pienten lasten vanhemmat eivät lähde juhannuksena mökille aikuisten bileisiin ja jätä lapsia yksin kotiin.
Voi lähteä, jos ilmoittelee lastensuojeluun ihan itse, että täällä nää oli, hakekaa pois.
Kyllä pärjää tuon ikäiset keskenään. Vanhimmalla jo puhelin eli voi soittaa tarvittaessa. Mitä edes voisi tapahtua tuon ikäisille kotona?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä pärjää tuon ikäiset keskenään. Vanhimmalla jo puhelin eli voi soittaa tarvittaessa. Mitä edes voisi tapahtua tuon ikäisille kotona?
Tää siis ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tää siis ap
Yleensä ne jotka jättää lapset heitteille ovat jo lähtiessään humalassa, eikä mielikuvitus toimi. Pitää vain toivoa, että tämä on trolli eikä vain todella typerä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tää siis ap
Yleensä ne jotka jättää lapset heitteille ovat jo lähtiessään humalassa, eikä mielikuvitus toimi. Pitää vain toivoa, että tämä on trolli eikä vain todella typerä.
Jos olisi trolli, kuinka monta pistettä antaisitte?
-ap
Hoh hoijaa, no ei todellakaan voi jättää noin pieniä lapsia keskenään. Ei missään nimessä. Tekisin heti LS ilmoituksen jos tietäisin moisesta.
Ei voi.
Vain hätätilanteessa teho-osastolle rynnätessä voisi tulla mieleen. Jossain aivan pakottavassa tilanteessa. Sun bileet ei totisesti sitä ole.
Ajat muuttuu... itse kyllä olin pikkusisarusten kanssa jonkin aikaa jo kuusivuotiaana.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Provohan tämä on, mutta vastaan silti. Vaikka mitä. Pienimmillään nuorin tukehtuu siihen karkkiin. Osaako 8-vuotias kaivaa sen karkin nielusta ja elvyttää? Tuon ikäiset saa aivan helvetin nerokkaita ideoita, joissa ei ole järjen häivää ja lopputulokset on katastrofaalisia mitä mielenkiintoisemmilla tavoilla. Yhtenä esimerkkinä vaikka se Minttu Vettenterän 4-vuotias, joka nielaisi nappipatterin.
Ai mitä voi tapahtua...4v tukehtuu karkkiin, kaatuu ja lyö päänsä, tulipalo tai joku hullu tulee oven taa ja lapset avaa oven vaikka kielletty. 8v voi jättää yksin 2h mutta hänen vastuulle ei voi jättää kahta pienempää ja piste.
8-vuotiaan ehkä vielä voisi jättää, 4- ja 5-vuotiaita ei todellakaan. Mene bileisiin silloin klo. 22 kun isä pääsee töistä.