Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miljoona suomalaista täytyy pian uudelleenkouluttaa teköälyn käyttöön

Vierailija
20.06.2018 |

https://yle.fi/uutiset/3-10264638

Onnea vaan yritykselle... Naurattaa. Porukka tajua vittujakaan.

Kommentit (23)

Vierailija
21/23 |
20.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Muutama nykyinen koodari siirtyy nykyisistä hommista tekoälyn pariin ja loppuosa väestöstä käyttää työn tuloksia eli hassua instagramfiltteriä ymmärtämättä edelleenkään hölkäsen pöläystä siitä mitä konepellin alla tapahtuu.

Näin juuri. Kuinka moni perusjamppa osaa rakentaa auton tai radion varaosista aivan itse? Aivan, ehkä se 0.5% väestöstä. Hyvä että osaavat itse laittaa ruokaa tai edes tietävät miksi se vesi kiehuu.

Mutta heillä on sitten usein muuta osaamista, josta ne auton ja radion salojen tuntijat jotakin kautta hyötyvät.

Nykyaikana kaikkien ei tarvitse osata kaikkea.

Vierailija
22/23 |
20.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, itselläni nyt on jonkinlainen tausta tietotekniikassa. Onhan tämä aika irvokas näytelmä. AI-porukkaa potkittiin pääähän viimeistään sieltä 80-luvun alusta ja nyt sitten saavat irvokkaan kostonsa.

Kun monikerroksinen neuroverkko voidaan kasata parin vuoden sisään GPU:n avulla parissa päivässä, niin tästä on sitten suora korollaarisuus, että maailma muuttuu täysin. Nvidia osake on pilvissä, kun säälittäville 16-bittisille epästandardeille floateille löydettiin sovellus johon ne kelpaavat.  Sitten voidaan erotella kuvapalvelussa pimpsan kuvat ja kissan naamat toisistaan. Aivan huikeaa.

Dennardin laki / skaalautuvuus kuoli 2005, Moore vetelee viimeisiään. Tai, onhan sekin täysin piipussa.  Tensor-unit pelleily tuli kuin taivaanlahjana Nvidialle ja kumppaneille, pääjohtaja voi edelleen 5000 euron nahkatakissa jauhaa paskaa siitä kuinka nykyinen sukupolvi edelleen seuraa Mooren trendiä. Oikeissa tieteen ongelmissa, 64-bittisen tarkkuuden kanssa laskentakyvyn kasvu on painunut alle maagisen kakkosen potenssin laskentayksiköiden määrän kasvun suhteen. Kasvu hidastuu koko ajan, ENNENKAIKKEA MYÖS SIINÄ AINOASSA JÄLJELLÄ OLEVASSA OLJENKORRESSA, ELI TÄYSIN RINNAKKAISTUVISSA ONGELMISSA.

Puolijohdeteknologia kuolee merkittävyydeltään täysin alle 10 vuoden sisään. Toki senkin jälkeen tulee innovaatioita, mutta yksikään niistä ei enää tarjoa Mooren eksponentiaalista kasvua. EI LÄHELLEKKÄÄN. Tälläiset reilusti alle kahden vakikertoimet suorituskykyyn per sukupolvi eivät ole enää mitenkään yhteiskunnallisesti / taloudellisesti / tieteellisesti merkittäviä.

Eli kansankielellä; EI SIELTÄ MITÄÄN HELVETIN SINGULARITEETTIÄ TULE. Kurtzweilin ja Bostromin paskajauhanta on sitä itseään. Paul Allenia lainaten; "Kyseessä on ainostaan New Age -uskonto lisää älykkäille ihmisille".

Sipilä, Orpo yms. pellet Suomen hallituksessa taas ovat jälleen kerran paskaa jauhavia poliitikkoja, jotka eivät oikeasti ymmärrä asiasta yhtään mitään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/23 |
20.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tekoälyä ei ole olemassakaan. On vain glorifioitua koneoppimista.

Lentokonekin oli mahdottomuus, kunnes joku sellaisen ensimmäisen kerran rakensi.

Olen täysin vakuuttunut, että minun elinaikana tullaan vielä näkemään aito todellinen tekoäly. Sellainen jolla tietoisuus ja persoona. Joka ymmärtää itse olevansa olemassa.

On kai sellaisen tekeminen joskus mahdollista. Vaikka aito äly ei olisikaan niin riittävän hyvä imitaatio ihmisten huijaamiseksi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kolme kolme