Omituinen episodi työkaverin kanssa..
Olemme kaikki määräaikaisessa työsuhteessa samassa työpaikassa tietysti.
Yksi meistä joka aloitti nyt, on minun vanha tuttavani ja suosittelin häntä tähän työpaikkaan koska itse olin aloittanut siellä vähän aikaisemmin ja olimme aikaisemmin samassa työpaikassa ja silloin hän oli oikein mukava ja työkaveri.
Työ on siis määräaikainen siihen ei ole luvattu jatkoa, mutta on sanottu että mahdollisesti voidaan ehkä jatkaa, mutta sen varaan hän ei oikeesti voi mitään laskea.
Nyt on ilmennyt töissä sellainen kilpailutilanne että kaikki määräaikaiset alkaneet toisiaan nokkimaan siellä että kuka saa sen mahdollisen jatkon siellä sitten.
Minä kerroin sitten tälle tuttavalleni että toisella osastolla olisi kaksi vakituista työpaikkaa vapaana ihan vinkkinä vaan, ja hän suuttui siitä hirveesti minulle että mitä sinä häntä yrität työntää sinne.
Hän katkaisi välit minuun vaikka siis ollaan ihan työkavereita samassa talossa ja samassa tiimissä, ja aamulla hän heti meni pomolle kertomaan että minä häntä painostan, ja muutenkin hänen työtapojaan arvostellaan tiimissä. Tämä ei koskenut siis minua vaan näitä vanhempia työkavereita jotka joiden täytyy siis opastaa meitä uusia työkavereita tietysti. Tämä on normaali käytäntö joka työpaikassa, mutta hän ottanut sitä itseensä ja on loukkaantunut että kun häntä koko ajan neuvotaan ja hänen kykyjään epäillään. Toiset uudet eivät ole niin sekasi.
Minusta on täysin käsittämätöntä ja lapsellista alkaa kisaamaan ja pätemään mahdollisen jatkon takia koska mitään jatkoa ei ole edes luvattu ja katkaisemaan välejä työkavereihin tämmösten asioitten takia. Kun hän meni esimiehelle lääryämään niin minulle tuli tunne että hän yrittää syödä minua pois sieltä tai Voi olla että hän vaan kuvittelee että hän on nytten jotenkin kaikkien hampaissa ja syrjittyjä siellä.
Mitä mieltä?
Kommentit (5)
Älä enää suosittele sitä mihinkään. Ja jos menee oikein hankalaksi, niin sano esimiehellesi, että suosittelit, koska hän painosti sinua suosittelemaan.
Vierailija kirjoitti:
Älä enää suosittele sitä mihinkään. Ja jos menee oikein hankalaksi, niin sano esimiehellesi, että suosittelit, koska hän painosti sinua suosittelemaan.
No en varmasti suosittelisi!
Hän oli edellisessä työpaikassa paljon mukavampi ja fiksumpi muutenkin.
Mulla on nyt tunne että minut leimattiin kilpailijaksi, vaikka olen kyllä ammatillisesti pätevämpi tehtävään ja en oikeasti ole huolissani miten minun käy.
Töitä varmasti löytyy, hänellä tilanne on toinen. Hän on ollut kauan pois työelämästä.
Ap
En tiedä, jotkut ihmiset on vaan tuollaisia kun pelkäävät oman asemansa puolesta. Mäkin olin joskus määräaikaisena paikassa, jossa oli pari muutakin määräaikaista. Olin meistä kokenein ja itseasiassa ottanut tuon työpaikan vastaan vain siksi, kun pomona oli ex-työkaverini, joka oli PYYTÄNYT mua sinne töihin ja jolle lupasin tulla, mutta vain määräajaksi.
Hakuun tuli sitten vakipaikka... nämä muut määräaikaiset alkoivatkin kyräillä minua ja sulkea mut porukasta ulkopuolella. Kun vakipaikan hakuaika päättyi, olin meistä ainoa, joka ei ollut sitä hakenut - en ollut aikonutkaan. Ja työkaverit olivat taas mukavia ja normaalisti käyttäytyviä ihmisiä.
Rasittavia tuollaiset sekopäät. Ihan niin kuin maailmassa olisi se yksi ainoa työpaikka. Ehkä joillekin sitten on.
Parit yt:t olen käynyt läpi ja joo kyllä, tuollaista se juuri on kun kilpaillaan työpaikoista. Tsemppiä ja koita pysyä coolina.