Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

jos työpaikan irtisanomisaika on 1kk, voiko pomo päättää että pääsen lähtemään vasta 2kk kuluttua haastavan työtilanteen vuoksi?

Vierailija
19.06.2018 |

onko lainmukaista?

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
19.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole jos on työsopimuksesss 1 kk

Vierailija
2/15 |
19.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tietenkään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
19.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei voi päättää. Ei sulla enää mitään työvelvoitetta ole 1 kk irtisanomisajan jälkeen.

Vierailija
4/15 |
19.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei voi. Irtisanomisaikasi löytyy työehtosopimuksesta ja työsopimuksesta.

Vierailija
5/15 |
19.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei voi pomo päättää tuollaista.

Pomon mielenoikut ei mene TESn ohi.

Vierailija
6/15 |
19.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei voi.

MUTTA joskus sitä kannattaasilti harkita, ainakin jos kauniisti pyydetään, koska entinen pomosi voi juoruta tuleville pomoehdokkaillesi ja mustata maineesi. Ja vaikka olisit oikeassa, huonosta maineesta kärsit aina myös sinä.

Vierailija
7/15 |
19.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei voi.

MUTTA joskus sitä kannattaasilti harkita, ainakin jos kauniisti pyydetään, koska entinen pomosi voi juoruta tuleville pomoehdokkaillesi ja mustata maineesi. Ja vaikka olisit oikeassa, huonosta maineesta kärsit aina myös sinä.

Suostutko kiristykseen sillä siltä tuo kuulostaa?

Vierailija
8/15 |
19.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei voi päättää tietenkään.

Miten pomo asian esitti? Jos sanoi ette pääse lähtemään, eikä hän anna sinulle lupaa lähteä laillisen irtisanomisajan puitteissa, niin en jäisi hänelle tietenkään sekuntiakaan pidemmäksi ajaksi kun oikeasti on pakko.

Mutta jos hän nätisti PYYSI, niin sitten voisi harkita.

Vierailija
9/15 |
19.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei voi.

En. Ajattelen, mikä on paras minulle. Ajattelen myös, että minua kohdellaan suurin piirtein niin kuin minä kohtelen muita.

Vierailija
10/15 |
19.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei voi.

En. Ajattelen, mikä on paras minulle. Ajattelen myös, että minua kohdellaan suurin piirtein niin kuin minä kohtelen muita.

Todella harva irtisanoutuu ihan huvikseen ja alkaa viettää vapaaherran elämää, kyllä siellä irtisanomisajan jälkeen on suurimmalla osalla odottamassa uusi työpaikka, opiskelupaikka tms. Silloin on vähän hankala jäädä ylimääräiseksi kuukaudeksi, ja kuukaudessa ehditään kyllä rekrytä uusi henkilö lähtijän tilalle.

Vierailija
11/15 |
19.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa silti lukea se oma työsopimus, siellä kun voi yllättäen olla myös 2 kk irtisanoutumisaika. Lakikin sen hyväksyy.

Vierailija
12/15 |
19.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos irtisanomisaika on 1 kk, silloin se on 1 kk. Ei voi työtilanteen takia yksipuolisesti sanella vaikka mikä olisi. Jos epäilet, tarkista asia luottamusmieheltä tai alasi liitosta riippumatta kuulutko liittoon vai et.

Vierailija
13/15 |
19.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kannattaa silti lukea se oma työsopimus, siellä kun voi yllättäen olla myös 2 kk irtisanoutumisaika. Lakikin sen hyväksyy.

Ssopparissa ei voi  sopia  huonommasta ehdosta kuin laissa. Se ehto on silloin pätemätön (poikkeuksena määräaikaiset työsuhteet)-

Vierailija
14/15 |
19.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olet ollut työpaikassasi alle 5 vuotta, irtisanomisaika on 14 vuorokautta, riippumatta mitä työsopimuksessa lukee (pois lukien määräaikainen työsopimus).

Vierailija
15/15 |
19.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sopparissa voidaan sopia muusta kuin tes on! Allekirjoittaessa nämä asiat puhutaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kolme kuusi