Vantaan Länsimäessä asuvat! Vaikuttaako vapaana oleva kuristajakäärme teidän elämään?
Uskallatteko elää normaalielämää vapaana olevasta kuristajakäärmeestä huolimatta?
Kommentit (70)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä vaikuttaa, koko ajan on sellainen inhottava tilanne, että mitä jos se käärme tulee vaikka viemäristä. Lisäksi ulkona katson tarkkaan mihin astun, kävelen asfaltilla enkä nurmikoilla tai pensaiden läheltä. Inhottaa koko juttu ja toivottavasti käärmeen omistajalle tulee joku rangaistus tästä. Lisäksi tuntuu, että asiaa koko ajan vähätellään lehdissä "ei ole myrkyllinen" jne. Kuitenkin kyseessä on käärme, joka voi kuristaa ja erityisesti lapset vaarassa. Lisäksi tuollainen piiloutuva käärme on vaarallinen jos se tulee yllätetyksi ja voi reagoida vaikka miten pahasti siinä tapauksessa.
Hiirien ja rottien lapset ovat vaarassa, eivät sinun. Kirjoittaakohan näitä joku ihan tosissaan? Pelkäätkö, että joku irtokissakin saattaa syödä lapsesi? Ihan yhtä realistista, koska kissat syövät samankokoisia eläimiä kuin nuo käärmeet, ja on Intiassakin joku tiikeri joskus syönyt ihmisen.
Siis kyllähän se käärme voi sut kuristaa hengiltä ihan ilman että sillä olisi minkäänlaista tarkoitusta ottaa sinua ravinnokseensa? 😂 Jos se tulee yllätetyksi niin tottakai se puolustautuu, ihan sama oletko sille ravintoa vai et.
Huoh. Älkää jaksako lietsoa pelkoa, kun ette tiedä asiasta mitään.
EI se ole mitään pelon lietsontaa. Miksi ihmeessä totuutta pitäisi piilotella? Sinä itse se et tunnu tietävän mistään mitään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyseessä kuristajakäärme, niin eipä paljoa helpota vaikkei ole myrkyllinen. Minä jos asuisin siinä samassa asunnossa mistä se on karannut niin en kyllä voisi olla siellä..... Olisi pakko yrittää muuttaa väliaikaisesti jonkun nurkkiin siihen asti että löytyy..
Miks tämmösiä olentoja pidetään lemmikinä? Eikö ne kuulu luontoon..?
Luuletko idiootti, että puolitoistametrinen käärme kykenisi kuristamaan sinut niin, ettet sille pärjäisi? Lopeta luonto-ohjelmien katsominen välittömästi.
Pystyisi tietenkin. Ihminen on eläimenä iha oikeasti todella heikko eikä pärjää juuri millekään eläimelle.
Kuinka pitkälle ne saattavat vaeltaa?
Onko edes enää välttämättä Länsimäessä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Että täällä voi olla yksinkertaisia otuksia samassa ketjussa. Kuvitteletteko tosiaan, että luontoon livahtanut käärme tulee ehdoin tahdoin asfalttiviidakkoon metsästä, jossa sille on yllin kyllin ruokaa tarjolla?
Kuningasboa voi olla kuukausia, jopa vuosia ravinnotta. Että ei se kuule ravinnon mukana missään mene, ihan chillailee vaan ja nauttii kesästä. :D
Ei kyllä tuon kokoinen vuosia pysy hengissä syömättä saati hengissä talvella.
Se tropicarion mikälie käärmeasiantuntija väitti niin.
Väittää voi mitä tahansa. Tieto on tarkistettavissa helposti.
No mistä se tieto löytyy? Linkki?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyseessä kuristajakäärme, niin eipä paljoa helpota vaikkei ole myrkyllinen. Minä jos asuisin siinä samassa asunnossa mistä se on karannut niin en kyllä voisi olla siellä..... Olisi pakko yrittää muuttaa väliaikaisesti jonkun nurkkiin siihen asti että löytyy..
Luuletko idiootti, että puolitoistametrinen käärme kykenisi kuristamaan sinut niin, ettet sille pärjäisi? Lopeta luonto-ohjelmien katsominen välittömästi.
Pystyisi tietenkin. Ihminen on eläimenä iha oikeasti todella heikko eikä pärjää juuri millekään eläimelle.
Tää on kyllä totta😅
ihmiset on pitänyt noita pihalla mukanaan, nähnyt puistossa , välillä irti nurmikolla
Kuningasboa voi kuulemma piiloutua todella hyvin ja viihtyä piilosilla pitkiä aikoja. Voisiko olla ihan omassa kodissaan harvinaisen hyvässä piilossa? Eikö sitä omistajaa itseä pelota yhtään? Mäkin tiedän tapauksen missä lemmikkikäärme käyttäytyi tietyllä tavalla, asiaa ihmeteltiin eläinlääkärissä ja siellä selvisi, että käärme suunnitteli omistajansa pyydystämistä.
Hyhhyh. Käärmeet kuuluu luontoon. Kuningasboa voi mennä vaikka korkealle puuhunkin. Ei ne välttämättä maassa ole.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Idiootti". Onpas siellä taas mukava ihminen! :)
Vierailija kirjoitti:
Edelleen painottaisin sitä, että pelätkää mieluummin kyykäärmeitä. Meillä löyty viime kesänä kesäasunnon sisältä kyy, että semmosta. Tuttavan päälle tippui kyy mökillä. Tänä vuonna tiedän jo kolme eläintä joita kyy purrut. Ja kyitä kuhisee joka paikka ja ne on erittäin myrkyllisiä ja vaarallisia.
Mun kaverin autoon yritti luikerrella kyy. Sen jälkeen olen pitänyt auton ikkunat visusti kiinni 😂
Tuskin tää boa kellekään mitään pahaa tahtoo.. mua pelottavia kaikista eniten vaan kohdata se jossain, koska kyllähän sitä nyt säikähtäisi aivan h e l v e t I s t i! Mä pelkään kaikkia käärmeitä ihan hirveästi jos ne pääsee yllättämään..
Joo kamalaa on. Olin lenkillä mun pikku koiran, pinserin, kanssa, kun se käärme yritti tulla syömään sen koiran. Mä sanoin sille, että koiraa et saa. Mutta jos mun ukko makaa koko juhannuksen taas sohvalla, niin sen ukon saa syödä sunnuntaina. Näytin vielä reitin, pääsee parvekkeen kautta. Diili tuli.
Jos ukko on kiva ja lähtee mun kanssa mökille ja sielläkin kiva, pidän parvekkeen oven kiinni.
Vierailija kirjoitti:
Kuningasboa voi kuulemma piiloutua todella hyvin ja viihtyä piilosilla pitkiä aikoja. Voisiko olla ihan omassa kodissaan harvinaisen hyvässä piilossa? Eikö sitä omistajaa itseä pelota yhtään? Mäkin tiedän tapauksen missä lemmikkikäärme käyttäytyi tietyllä tavalla, asiaa ihmeteltiin eläinlääkärissä ja siellä selvisi, että käärme suunnitteli omistajansa pyydystämistä.
Hyhhyh. Käärmeet kuuluu luontoon. Kuningasboa voi mennä vaikka korkealle puuhunkin. Ei ne välttämättä maassa ole.
Käärmeet ei systemaattisesti suunnittele mitään. Urbaanilegendaa tuo sun tarina. Ne on opportunistisia otuksia ja pyydystää, kun niillä on nälkä. Ei ne mieti etukäteen, että syönpäs tuon ja varro aikaansa niin kauaa, että omistaja vie eläimen jo lääkäriin.
Jos tuollainen käärme luikertelisi asuntooni, soittaisin armeijan, palokunnan ja naton joukot apuun. Itse joutuisin osastohoitoon. Inhoan käärmeitä yli kaiken.
Toivottavasti muistavat mainita uudelle asukkaalle jos joskus vaihtavat asuntoa. Että täältä kämpästä on paljon mahdollista löytyä elävä tai kuollut kärmes🐍 Täältä tai naapurista. Olis aikamoinen temppu tipauttaa jonkun vihaamansa ihmisen postiluukusta käärme.
Vierailija kirjoitti:
Et kai tosissasi pidä tuota älytöntä urbaanilegendaa totena? 😂 Mulle on ties kuinka moni kertonut tuon tarinan "tutulleen tapahtuneena", kun omistin kuningaspytonin. Ihan höpöhöpöä ja pitää olla vähän yksinkertainen, jos ei sitä tajua.
Mulle ihan sama kuristaako vai ei mutta niin inhottava otus että jos minun kerrostalooni muuttaisi henkilö tuollaisen kanssa niin takuulla tekisin elämänsä niin vaikeaksi että muuttaisi pois.
Sairasta pitää tuollaisia.
Tuon kokoinen käärme pystyisi kyllä ihan hyvin kuristamaan kissan, pienne koiran tai konttavan lapsen.
Takertuessaan ihmiseen jopa esin sairaan vanhuksen
Käärmettä lemmikkinä pitävä ihminen on kyllä jotenkin pimeä.
Kotonaan se käärme on. Jossain vaatekaapin olemattomassa välissä. Sieltähän ne aina löytyy.