Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Työkaverille ei voi huomauttaa virheestä

Vierailija
19.06.2018 |

...tai voi, mutta se ei johda mihinkään.

Kaikki annetut ohjeet ohittaa, jatkaa vanhaan malliin. Jos huomauttaa virheestä, nauraa vaan ja toteaa ettei häneen kannata luottaa, hän on puupää, hahah. Tekee kaikien niin kiirellä, että vähintään 30% kaikesta tekemisistä palautuu jonkun pöydälle, ja sitten jälkiä saa korjata. Mitään ei muista, jatkuvasti kysymässä ohjeita, joita ehkä noudattaa, ehkä ei, ehkä tekee sinne päin.

"Julkinen" nolaus ei auta (esim palaverissa ohjeistusten läpikäyminen), keskustelu lähiesimiehen kanssa ei auta, keskustelu työkavereiden kanssa ei auta, ei avun, opin tai esimerkin voima. Olen usein kysynyt, tarvitseeko apua tiettyjen, minun erikoisalaani liittyen tehtävien kanssa. "En, kyl mä osaan." Seuraavana päivänä virhe päätyy mun pöydälle. Voin antaa virheen tietty eteenpäin hänen korjattavakseen, mutta luultavasti ei osaa korjata tai korjaa vielä enemmän päin vittua. Kiroilee raskaasti, kun joutuu korjaamaan omia mokiaan, mutta ei ota sitä opetuksena tai mahdollisuutena kehittää tekemistään, vaan haukkuu työtavat ja prosessit. Koska loppukädessä kuluttaja kärsii, me muut korjaamme hänen virheensä, koska silloin ne menee kerralla oikein ja nopeasti.

Esimies ei saa asiaan mitään muutosta, liekö edes kiinnostaa tarpeeksi. Muutama työkaveri hermoromahduksen partaalla tämän toilailuiden johdosta.

Vinkkejä mitä vois tehdä? Koska seuraava mikä auttaa on irtisanoutuminen tai että me muutkin aletaan tehdä kaikki vituilleen.

Kommentit (25)

Vierailija
21/25 |
17.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikään ei ole niin rasittavaa kuin virheitä tekevät kollegat. Itselläkin työpaikalla yks tyyppi joka vaan mokailee ja ei osaa tehdä töitään laadukkaasti. Sekös niin vtuttaa niin ettei veri kierrä!

Meillä on muutamakin tälläinen työntekijä. Sitten kun ne virheet on sellaisia, ettei omia tehtäviä pysty jatkamaan, ennenkuin nuo virheet on korjattu. Mulla menee tunteja työaikaa viikossa näiden virheiden korjaaminen. Kyllä vtuttaa ihan saaatanasti välillä. Ovat myös pomon lellikkejö, joten potkujakaan eivät tule saamaan.

Vierailija
22/25 |
17.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisi olla kirjoitettu minusta. 30 vuotta talossa olleelle voi olla toki vaikea käsittää, etten 24-vuotiaana vastavalmistuneena tiedä kaikkea mitä he itse pitävät itsestään selvänä. Kun pyydän neuvoa tai joku huomaa tekemäni virheen, niin sanotaan jotakin ympäri pyöreää tai esitetään vastakysymys josta sitten pitäisi jotakin oivaltaa. Vaikka kysymykseen voi vastata vain kyllä tai ei.

Ja jos vielä sen jälkeen uskaltaa jotakin tarkennusta kysyä niin vittuillaan tai hermostutaan. Jos taas ei kysy lisää vaan yrittää lukea kiertelijän ajatuksia ja menee mönkään niin kopioi edellisen viestin ja saattaa hyvällä tuurilla selventää asiaa vittuilun saattelemana.

Etsin kyllä uutta työtä. Ei tämä kivaa ole minullekaan vaan jokainen päivä varsinkin tuon yhden kanssa on helvettiä. Onneksi tuota ja muutamaa muuta keski-ikäistä miestä lukuunottamatta työkaverit ovat mukavia.

T. Koodarina työskentelevä 24v nainen

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/25 |
17.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vinkki mitä voisi tehdä: ihan vaan kylmästi potkut. Perustelut ovat olemassa. Ei tuo tuosta tuon kummoisemmaksi muutu.

Vierailija
24/25 |
31.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esimiestasolla vika tuon työntekijän työskentelyn ohella. Ja ehkä teissä kollegoissakin, koska kollegojen tehtävä ole toisten virheitä korjata.

Eli ette varmaan pysty tekemään mitään jos esimies ei tajua ja jatkatte virheiden korjailua.

Tuo julkinen nolaaminen ei kyl auta mitään eikä ole kovin terve tapa. Onko työyhteisönne muuten käytöstavoiltaan hyvä..

Vierailija
25/25 |
31.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esimies vaihtoon jos ei osaa poistaa surkimuksia. Tulipahan omat kokemukset mieleen. Eräänkin kerran olisi tehnyt mieli pyöräyttää yhtä tukasta vaikken väkivaltainen noin muutoin olekaan. Sellaista välinpitämätöntä vetelehtimistä en voi sietää ja et työt hoidetaan sinnepäin puolivillaisesti.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kuusi viisi