Miten aikaisin on "ok" aloittaa uusi parisuhde
Mietin tässä elämää. Ja sitä milloin on ns. Ok eron jälkeen aloittaa uusi parisuhde?
Ennakkoluuloja on paljon ja mielipiteitä. Yleistä mielipidettä kyselen. Luulisi että muutama kk(mikä se on?) eropäätöksen jälkeen on sopivaa. Ja kunnioittavaa osapuolia kohtaan. Miten on muilla mennyt?
Kommentit (9)
Sitten kun olet oikeasti käsitellyt omat tunteesi eroon liittyen, sekä oman osuutesi siihen, mikä meni pieleen. Vaikka ihan ammattilaisen kanssa. Ei kai se vuodessa keneltäkään onnistu. Jos siis puhutaan ihan avioliitosta tai vastaavasta, eikä mistä tahansa seurustelusta.
Itse olen ollut pitkään suhteessa jossa tuli käsiteltyä se asia etten enää rakasta ja tämä ei ole mitä haluan ja emme kuulu yhteen. Eron jälkeen käytännön asiat(yksinasuminen ja muut) vaati noin puoli vuotta totuttelua.
Olen löytänyt elämäni ihmisen. En halua pahoittaa kenenkään mieltä omalla onnellisuudella. Joten en kehtaa olla julkisesti hänen kanssa. Tuhlaanko tässä nyt omaa elämää ja aikaa turhan takia? Ja olen liian kiltti? Entiselläni on luultavasti jo uusi ihminen elämässä. Erosta 8kk.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Itse olen ollut pitkään suhteessa jossa tuli käsiteltyä se asia etten enää rakasta ja tämä ei ole mitä haluan ja emme kuulu yhteen. Eron jälkeen käytännön asiat(yksinasuminen ja muut) vaati noin puoli vuotta totuttelua.
Olen löytänyt elämäni ihmisen. En halua pahoittaa kenenkään mieltä omalla onnellisuudella. Joten en kehtaa olla julkisesti hänen kanssa. Tuhlaanko tässä nyt omaa elämää ja aikaa turhan takia? Ja olen liian kiltti? Entiselläni on luultavasti jo uusi ihminen elämässä. Erosta 8kk.
Ap
Jos koet, että olet käsitellyt edellisen suhteen, niin olet vapaa tekemään kuten haluat. Et ole velkaa kellekään. Ainoastaan, jos kuviossa on lapsia, täytyy miettiä, ja silloin voi hyvin jatkaa tapailua "salaa" ja odottaa, että uusi suhde on varmempi ja lapset valmiita.
Vierailija kirjoitti:
Ap
Ainut, jonka mielen pahoittamista sinun yhtään kannattaa miettiä on exäsi – kenelläkään muulla (ystävillä, sukulaisilla, työkavereilla) ei ole mitään sanomista asiaan. Mielipide toki voi olla, mutta sinun ei siitä tarvitse välittää. Jos entiselläsikin on jo todennäköisesti uusi ihminen elämässään, niin mitä epäröit? 8kk on omasta mielestäni riittävän pitkä aika kunnioittaa toista, ja sanoitkin, että omat ajatukset ja tunteet sait työstettyä jo eron aikana.
Tuo on varmasti täysin henkilökohtainen juttu, eikä kenelläkään pitäisi olla siihen mitään sananvaltaa. Toki ymmärrän, että entinen voi loukkaantua siitä, että hänen tilalleen löytyy joku uusi hänen omasta mielestään liian pian. Tai voi tulla epäilys, oliko uusi kuvio olemassa jo vanhan aikana, jos uusi rakkaus löytyy tosi pian. Mutta jos olette eron aikana käsitelleet asiat hyvin, ei tuonkaan pitäisi muodostua liian isoksi ongelmaksi. Ja tosiaan, kuten jo edellä sanottiin, muiden mielipiteillä ei väliä ole. Eli nauti uudesta rakkaudestasi avoimesti :-)
Sitten, kun siltä tuntuu. Jos on lapsia, ei tietenkään pidä esitellä uutta kultaa ennen kuin suhde tuntuu pysyvältä.
En ymmärrä miksi edes kysyt?
Elämä on tässä ja se on meille elettäväksi annettu. Voit olla varma että aina löytyy ilkeitä huutelijoita joilla on varma tieto jostakin elämäsi asiasta ja että pieleen menee.
Vaikka odottaisit 5v niin jonkun tämmöisen ilkeän mielestä se on liian pian ja varmaan oli katottuna jo ennen eroa.
Sun elämä!
Ihania vastauksia! Kiitos! On lapsia kuviossa ja haluan heille vaan hyvää. Ja ehkä minä onnellisena olen heille jo paljon.
Aion nyt alkaa nauttimaan. Elämä on tässä ja nyt! Entinen aika nopeasti löysi uuden. En tiedä millä pohjalla on mutta toivon että hyvällä. Ei kai se minulle kuulukkaan... sekin on mielenpäällä että pitääkö kertoa vai antaako ajan kulua kunnes on sopiva hetki kertoa. Tuskin tilivelvollinen enää hänelle olen. Siihenkin on ollut paljon oppimista pitkän suhteen jälkeen.
Ap
Kyllä miehillä on helposti pari suhdetta ihan samaan aikaan...