Tapahtumat

Kun kirjaudut sisÀÀn nÀet tÀssÀ ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisÀÀn

MikÀ on pelottavin kauhuleffa?

Vierailija
18.06.2018 |

Kysymys olikin jo otsikossa 😹

Kommentit (3444)

Vierailija
1241/3444 |
05.12.2021 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Tuskin pelottavin, mutta aika mielenkiintoinen idea: The deep house. HylÀttyjÀ paikkoja kuvaava pariskunta menee jÀrven pohjassa olevaa taloa tutkimaan.

Vierailija
1242/3444 |
05.12.2021 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Minusta tuntuu ettÀ tÀÀllÀkin mainittu elokuva the Antichrist on ymmÀrretty vÀÀrin jos se nÀhdÀÀn pelottavinpana kauhuelokuvana. En paljasta juonta, mutta minusta siinÀ olennaista oli heti alussa tapahtuneeseen lapsen kuolemaan liittyvÀ syyllisyysdento, johon seksuaalien vÀkivaltakin liittyi. Tunnelma oli ahdistava, mutta niin oli aihekin. Metaforat ja symbolit olivat elokuvassa parasta, ja uskoisin ettÀ niistÀ saa helposti kiinni, ainakin jos pysÀhtyy miettimÀÀn. Jos katsotte elokuvan, suhtautukaa siihen kuten taiteeseen, eikÀ kuten vÀkivallalla mÀssÀilevÀÀn kauhuun. Elokuva oli myös visuaalisesti upea teos, enkÀ edelleenkÀÀn viittaa raakoihin kohtauksiin. Yksi parhaita elokuvia mitÀ olen nÀhnyt, vaikkakin surullinen ja haikea. Oikeastaan ilman vÀkivaltaa se olisi ollut vielÀ ahdistavampi. Fyysinen kipu auttoi hetkeksi irrottamaan henkisestÀ tuskasta.

SisÀltö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1243/3444 |
05.12.2021 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

En katsele kauhuelokuvia, kun tosielĂ€mĂ€ssĂ€kin on riittĂ€nyt aivan tarpeeksi monenlaista jĂ€nnitystĂ€ ja kauhua yhden ihmisen osalle.  Joskus nuorempana katsoin elokuvan MinĂ€ olen se tyttö. VielĂ€kin muistan sen kauhun ja ahdistuksen, joka jatkui aivan filmin loppumetreille asti. Taisi Jukka Kajavakin kommentoida tĂ€tĂ€ elokuvaa osuvasti, ettĂ€ jonkun katselijan piti paeta peloissaan muka aivan vaatehuoneen hyllylle asti. 

Vierailija
1244/3444 |
05.12.2021 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

The Wicker Man, alkuperÀisversio vuodelta 1973.

Ihan loistava. Katson tÀn joka vappu.

Harmi, ettÀ uusintaversio oli niin surkea.

Vierailija
1245/3444 |
05.12.2021 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

The Wicker Man, alkuperÀisversio vuodelta 1973.

Ihan loistava. Katson tÀn joka vappu.

Harmi, ettÀ uusintaversio oli niin surkea.

Oliko uusintaversio se missÀ Nic Cage huutaa "not the bees!"? :D

Vierailija
1246/3444 |
05.12.2021 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hohto

En tiedÀ mikÀ siitÀ tekee kaikkein pelottavimman nÀkemistÀni.

MinÀ tiedÀn, se on tÀysin perhevÀkivaltaelokuva. Minun ex nauroi elokuvaa katsoessaan ja sanoi elokuvan vaimon olevan sÀÀlittÀvÀ piipittÀÀ joka ansaitsee turpiin. Niin hÀn teki minullekin ja huusi samalla tavalla ja oli arvaamattoman pelottava kuin Jack.

En pysty enÀÀ koskaan katsomaan Hohtoa

Vierailija
1247/3444 |
05.12.2021 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

The Master Cleanse (The Cleanse)

Kauhu/Komedia ‧ 1 h 21 m

MÀ olin toivonut tuota elokuvaa netflixiltÀ ja nyt se netflixissÀ on. Toivoin sitÀ siksi, kun halusin nÀhdÀ tuon elokuvan ja siinÀ on Rillit huurussa Leonard pÀÀosassa. Oli hippimÀinen elokuva ja muistutti jonkin verran ET elokuvaa. Eilen sen katsottuani aloin miettiÀ mitÀ kauhua siinÀ oli, kun en nÀhnyt siinÀ mitÀÀn kauhua, kunnes nyt aamulla tulin ajatelleeksi sen leffan kauhun olevan perspektiivistÀ kiinni. Mulle se leffa oli tosi mukava ja kauhu ei tippaakaan vÀlittynyt itselleni. Koin sen vaan surullisena.

VÀhÀnkö mÀ innostuin, kun toiveeni toteutui :)

(Ne olennot tÀssÀ leffassa oli itselleni söpöjÀ)

Vierailija
1248/3444 |
05.12.2021 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Tuo The Master Cleanse (The Cleanse) elokuva, jonka mainitsin just, niin siitÀhÀn sanotaan sen edustavan komediaa ja kauhua. Jos aiotte katsoa sen netflixistÀ niin kerroin just, ettei se toimi kauhu elokuvana. Otsikkohan on "MikÀ on pelottavin kauhu elokuva", mutta eikö informaatiota toisista kauhu leffoista haluta ottaa vastaan vai mistÀ alanuoli johtuu?

Vierailija
1249/3444 |
05.12.2021 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Painajainen Elm StreetillĂ€-trilogia, monet pitĂ€vĂ€t tĂ€tĂ€ lapsellisena "epĂ€kauhuna" ja onhan niissĂ€ vĂ€lillĂ€ aikamoista camp-henkeĂ€ mutta kyllĂ€ silti unissa  tappava, arpinen mies on ja ajatuksenakin kaamea.

NykyÀÀn tuo leffasarja ei ottaisi tuulta alleen, nuoret joisi energiajuomaa ja roikkuisi koko yön kÀnnykÀllÀ :D

Vierailija
1250/3444 |
05.12.2021 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Selailin just lĂ€pi elokuvia mitĂ€ porukoitteni kaapista löytyy ja arvelisin ainaskin Willard (2003) elokuvan olevan ahdistava rotta kammoisille. SiinĂ€ kun niitĂ€ rottia on enemmĂ€n kuin tarpeeksi ja aika friikkimĂ€inen kuvaus elokuvassa on. On muuten tosi hyvĂ€ elokuva. MĂ€ muistan, kun joskus alakoulussa opettaja laittoi tuon leffan pyörimÀÀn (vai olikohan iltapĂ€ivĂ€ kerho) 😂

Tuolla leffalla on 70-luvulla tehdyt elokuvat kanssa joihin tÀmÀ elokuva perustuu tai lukekaa wikipediasta paremmin tietoa, jos englanninkieli teiltÀ sujuu paremmin kuin itseltÀni.

Vierailija
1251/3444 |
05.12.2021 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Amityville 2 jostain 80 luvulta

Vierailija
1252/3444 |
05.12.2021 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

No toi mikÀ just menee YLE leffa rekkauto ajaa pikkuautoa takaa. Tiku ja Taku piirretty . Pluto . Disneyn joulu YouTube .

Vierailija
1253/3444 |
05.12.2021 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Kuka synnyttÀÀ lapsia kauhujen pahuuden maailmaan. ÄlĂ€ sano vanhinko koska ehkĂ€isy Ă€lĂ€ nĂ€ytĂ€ lapsille TV ohjelmia .

Vierailija
1254/3444 |
06.12.2021 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jaahas, Suspiria kommentistani ollaan vedetty herneet nenÀÀn...

Tuo uudempi Suspiria ei kunnioita alkuperÀistÀ teosta ja alkuperÀinen on mestariteos ainaskin itselleni. Tuossa uudessa Suspiriassa ei ole mitÀÀn hienouksia mitÀ alkuperÀisessÀ oli. Ei pitÀnyt minkÀÀnlaista jÀnnitystÀ yllÀ, eikÀ mitÀÀn mielikuvituksellisia yliluonnollisia elementtejÀ elokuvassa ollut.

Oli siinÀ uudemmassa ainaskin se yliluonnollinen paikkojen naksautus kuolema.

Elokuvan shokeeraavin kohtaus.

Vierailija
1255/3444 |
06.12.2021 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

13. aave ☠

kukaan ei mene kellariin sen jÀlkeen!

Vierailija
1256/3444 |
06.12.2021 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

13. aave ☠

kukaan ei mene kellariin sen jÀlkeen!

siis ”kolmetoista aavetta”

Vierailija
1257/3444 |
06.12.2021 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Prince of Darkness. Ei pysty katsomaan kuin sormien vÀlistÀ.

Vierailija
1258/3444 |
11.12.2021 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Itse en ole nÀhnyt Kuutamosonaattia, mutta se leffa on yle areenassa. On kuulemma loistava kauhu elokuva ja kotimainen. NÀin olen kuullut.

Vierailija
1259/3444 |
11.12.2021 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Siis kun en ole nÀhnyt tuota Kuutamosonaattia niin sittenhÀn se pitÀÀ yle areenasta katsoa.

Vierailija
1260/3444 |
13.12.2021 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Katsoin Àsken Kuutamosonaatin ja aika hyvÀ oli suomalaiseksi kauhu elokuvaksi. Tunnelmallinen elokuva oli. Yle areenasta lÀhti samantein itsestÀÀn sen jatko-osa kÀyntiin eli Kadunlakaisijat, joten nyt ne kannattaa katsoa jos kiinnostaa, sillÀ ei ne ikuisesti yle areenassakaan ole. TÀtÀ jatko-osaa olen vasta yhdeksÀn minuuttia katsonut ja alkoi ainaskin hyvin mielikuvituksellisesti... vÀhÀn luulen, ettÀ jatko-osa ei ole yhtÀ hyvÀ kuin esiosansa, mutta enpÀ tiedÀ koko totuutta, kun olen vasta nÀhnyt hyvin vÀhÀn jatkoa.

Kirjoita seuraavat numerot perÀkkÀin: neljÀ kaksi neljÀ