Mikä on pelottavin kauhuleffa?
Kommentit (3740)
Luin että KIROTTU, olisi aiheuttanut Thaimaassa leffan näkeneille vahvan tunteen pahan läsnäolosta ja tarvitsivat myöhemmin papin siunauksen, sekä terapautin apua. Vaikka olen vannoutunut kauhuelokuvien fani niin mietin kahdesti katsonko.
Babadook. Jo siksikin että minulla on raivareita saava adhd lapsi, se poika oli jo itsessään ahdistava kun muistutti tytärtäni ja sitten vielä päämörkö päälle!
Uskon että katselu ympäristökin vaikuttaa paljon, vertaa leffateatterissa muiden ympäröimänä/ok-talon kellarissa yksin, kummassa olisi kuumottavampaa katsoa jokin Amityville.
Near Dark tuli joku aikaa sitten katsottua. Tämä oli niitä uudelleen digitaalisesti restauroituja elokuvia, joista aikaisemmin puhuin. Ei ollutkaan pelottava, kun odotin sen sitä olevan, mutta pelottavan sijaan oli brutaalinen. Eikä ollut mistään rankimmasta päästä oleva tappo elokuva. Aika keskinkertainen elokuva oli.
Haamuihmissusivampyyri kirjoitti:
Near Dark tuli joku aikaa sitten katsottua. Tämä oli niitä uudelleen digitaalisesti restauroituja elokuvia, joista aikaisemmin puhuin. Ei ollutkaan pelottava, kun odotin sen sitä olevan, mutta pelottavan sijaan oli brutaalinen. Eikä ollut mistään rankimmasta päästä oleva tappo elokuva. Aika keskinkertainen elokuva oli.
Nyt mentiin taas eri suuntaan :D Near Dark on tietyn ikäpolven katsojille ehdoton top-10 klassikko, mutta Twilight-vampyyrisukupolvelle liian rajua ja realistista kamaa.
winner kirjoitti:
Nyt mentiin taas eri suuntaan :D Near Dark on tietyn ikäpolven katsojille ehdoton top-10 klassikko, mutta Twilight-vampyyrisukupolvelle liian rajua ja realistista kamaa.
Älä haasta riitaa. En sanonut sitä huonoksi elokuvaksi, mutta parempiakin elokuvia olen nähnyt. Kai se voi olla aikaansa nähden hyvin vakuuttava elokuva ja ei se silmääni näyttänyt tönköltä, mutta hiukkasen petyin tapahtuma kulkuun ja tuommoiseksi elokuvaksi olisin kaivannut siitä vielä visuaalisempaa elokuvaa.
Mä en tuntenut siinä leffassa minkäänlaista tunnelmaa ja useimmissa 80 -luvun elokuvissa (joita olen nähnyt) on kiehtovat tunnelmat. Odotin siitä leffasta ihan toisenlaista mitä se oli.
Vierailija kirjoitti:
Uskon että katselu ympäristökin vaikuttaa paljon, vertaa leffateatterissa muiden ympäröimänä/ok-talon kellarissa yksin, kummassa olisi kuumottavampaa katsoa jokin Amityville.
Itse katson välillä kauhuelokuvia yksin pimeässä isossa kämpässä maanpinnan alapuolella. Noi kokemukset saa aika karmivat tunnelmat. On sillä ympäristölläkin väliä tunnelman luomiseksi.
winner kirjoitti:
Entäs Fright Night sitten? :D
Vierailija kirjoitti:
Minä sain elämäni parhaat kauhuleffa-kiksit teininä yksin talon vintillä jossa huoneeni oli, oksien ja oravien ja ties minkä kopsahdellessa kattoon ja ikkunoihin. Vielä jos oli pimeä syksyinen ilta niin ai ai <3 Kivat kauhuväreet tuli ja lisäjännitystä sai, kun hiippaili pimeän talon läpi vessaan tai keittiöön.
Ei toimi täällä kerrostalokämpässä, kun naapuri huudattaa Jesse Kaikurantaa :(
kylmää kyytiä sOumalaisille kirjoitti:
Sanna Marinin tiedotustilaisuudet vihervassarien säestyksellä
Mahtanee sinua kovasti koko aika harmittavan, kun nykyinen hallitus ei olekaan elokuvaa.
Sä joudut elää koko aika nykyisen hallituksen alaisuudessa ja ihan kosketeltavan faktaa koko hallitus on. Vitsailemalla hallituskaan ei muutu.
Vierailija kirjoitti:
Luin että KIROTTU, olisi aiheuttanut Thaimaassa leffan näkeneille vahvan tunteen pahan läsnäolosta ja tarvitsivat myöhemmin papin siunauksen, sekä terapautin apua. Vaikka olen vannoutunut kauhuelokuvien fani niin mietin kahdesti katsonko.
No totta kai on aiheuttanut. Totta kai!
Ring, Sinister
Hohto on paras kauhuleffa ja yksi lempileffoistani ylipäätään mutta ei samalla tavalla pelota kuin joku Ring, vaikka senkin olen katsonut moneen kertaan. Sinisterissä oli joku juttu joka pelotti just mua, miehen mielestä oli aika tylsä mut mua pelotti koko yö niin etten meinannut saada nukuttua ja pidin koko ajan miestä kädestä kiinni :D
Jos te katsoisitte uudestaan noi elokuvat mitä pidätte pelottavimpina niin tuntisitteko te ne edelleen pelottavina?
Mä katsoin uudelleen Ring -leffan ja sitä oon pitänyt tosi pelottavana, mutta nykyään se ei olekaan niin karmiva. Mä en pysty käsittää miten jotkut voivat pitää Blair witch project elokuvaa pelottavana. Mä kun katsoin sen niin en kokenut siinä mitään tapahtuvan. Vai onko tämä sukupolvi kysymys mitä toiset pitää pelottavina?
Alfred H . : " Linnut " . Se on tätä nykypäivää jo : lokit , varikset , harakat JA NAAKAT ! Peli on todellisuudessa nyt menetetty .