MikÀ on pelottavin kauhuleffa?
Kommentit (3439)
ukkelimies81 kirjoitti:
It follows
Kyseinen leffa muistuttaa juoneltaan erÀstÀ lapsuuteni painajaisunta, mikÀ ahdisti silloin todella paljon. Leffan katsomisen jÀlkeen tuo painajainen teki paluun muutamana yönÀ. :) On kyllÀ muuten vÀhÀn semmoinen leffa ettÀ se joko iskee tai sitten ei iske ollenkaan.
Tuohon leffaan tarvii virittÀytyÀ, jotta se osaa antaa kylmiÀ vÀreitÀ. Katsoin tuon yksin pimeÀssÀ toisen kotona alakerrassa keskiyön jÀlkeen (Olin talon vahdissa). Piti ÀkkiÀ laittaa valot pÀÀlle, kun tarpeeksi vakuutti minut. PÀivÀllÀ se elokuva olisi varmana tuntunut lÀssyltÀ. Itselleni jÀi hyvÀ maku siitÀ leffasta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Dead Silence, yleensÀ lÀhinnÀ haukottelen kauhuleffojen aikana mutta tÀmÀ aiheutti suorastaan vainoharhat tupakkatauolla kÀydessÀ, ettÀ seisooko se mummo jonkun puskan takana :D
Lights Out. En muuten paljon kurkkinut makuuhuoneessa ympÀrille sinÀ yönÀ! Diana. Ei mulla muuta.
SekÀ tietenkin Kauna, luulin kuulevani sitÀ narinaa joka paikassa!
MĂ€ osaan sitĂ€ kaunassa olevaa kurkkuÀÀntĂ€ tehdĂ€ đ MĂ€ tuun sun ikkunan alle ÀÀntelee ensi yönĂ€ đ
Jos osaat lisÀksi lentÀÀ niin tervetuloa vain :D
Tuntematon voima tms jossa henki rais kasi naista, olin 17 ja asuin talossa jossa tapahtui outoja juttuja, esineet liikkui ym. En ollut pelÀnnyt kotini tapahtumia ennen tuota elokuvaa!
Olette vÀÀrÀssÀ. Ennustus (the Omen) Trilogia sekÀ Alien elokuvat.
Kun katsoo minkÀlaisia elokuvia tÀnne ollaan laiteltu niin te voisitte tykÀtÀ nÀistÀ leffoista:
The Witch in the Window (2018)
Come Play (2020)
Molemmat ovat niin ihastuttavia kummitus elokuvia. Ovat vÀhÀn samankaltaisia elokuvia, kuin Mama (2013). MÀ ainaskin rakastuin noihin elokuviin.
Vierailija kirjoitti:
Tuntematon voima tms jossa henki rais kasi naista, olin 17 ja asuin talossa jossa tapahtui outoja juttuja, esineet liikkui ym. En ollut pelÀnnyt kotini tapahtumia ennen tuota elokuvaa!
Oliko The Entity - sellainen muka-dokumentaarinen leffa? https://en.wikipedia.org/wiki/The_Entity
Vierailija kirjoitti:
Kun katsoo minkÀlaisia elokuvia tÀnne ollaan laiteltu niin te voisitte tykÀtÀ nÀistÀ leffoista:
Come Play (2020)Molemmat ovat niin ihastuttavia kummitus elokuvia. Ovat vÀhÀn samankaltaisia elokuvia, kuin Mama (2013). MÀ ainaskin rakastuin noihin elokuviin.
Mama on aikuisiÀllÀ ollut karmein nÀkemÀni leffa. Ainakin ensimmÀiset 2/3 siitÀ. Sitten kun loppurÀhinÀt alkaa ja mörköÀ nÀytetÀÀn enemmÀn, se ei ole enÀÀ niin pelottava. Ne elÀimellisiksi taantuneet lapset on ihan tosissaan karmeita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Dead Silence, yleensÀ lÀhinnÀ haukottelen kauhuleffojen aikana mutta tÀmÀ aiheutti suorastaan vainoharhat tupakkatauolla kÀydessÀ, ettÀ seisooko se mummo jonkun puskan takana :D
Lights Out. En muuten paljon kurkkinut makuuhuoneessa ympÀrille sinÀ yönÀ! Diana. Ei mulla muuta.
SekÀ tietenkin Kauna, luulin kuulevani sitÀ narinaa joka paikassa!
MĂ€ osaan sitĂ€ kaunassa olevaa kurkkuÀÀntĂ€ tehdĂ€ đ MĂ€ tuun sun ikkunan alle ÀÀntelee ensi yönĂ€ đ
Jos osaat lisÀksi lentÀÀ niin tervetuloa vain :D
KyllĂ€ Spiderman helposti kiipeÀÀ ikkunasi alle đ
Tuossa Dead silence leffassa on huikean hyvÀ tunnus musiikki. James Wanin elokuva. Osasi sekin olla hyvÀ, mutta loppu oli mielestÀni paska.
Tappajahai ykkönen. Oli silloin sen jÀlkeen kivan jÀnnÀÀ mennÀ uimaan.
Osaako kukaan saksaa ,YLE Areena TV sarjat onko ne kÀÀnnetty ihan oikein . Ei edes enkun kÀÀnnökset ole oikein . Psyko elokuva ja TV sarja oli hyvin tehty kaistapÀistÀ ehkÀ ne nÀyttelee itseÀÀn. Nuorena katsottiin sitÀ kauhuleffaa joki . SyvÀ joki se oli ÀllöttÀvÀ. Aina ne lavastaa kristityt syylliseksi kaikkeen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Come Play (2020)Molemmat ovat niin ihastuttavia kummitus elokuvia. Ovat vÀhÀn samankaltaisia elokuvia, kuin Mama (2013). MÀ ainaskin rakastuin noihin elokuviin.
Mama on aikuisiÀllÀ ollut karmein nÀkemÀni leffa. Ainakin ensimmÀiset 2/3 siitÀ. Sitten kun loppurÀhinÀt alkaa ja mörköÀ nÀytetÀÀn enemmÀn, se ei ole enÀÀ niin pelottava. Ne elÀimellisiksi taantuneet lapset on ihan tosissaan karmeita.
Tarina siinÀ on mielestÀni hieno. Ei nyt niin karmiva elokuva itselleni ollut toi Mama ja noi mainitsemani elokuvat niin niissÀkin on mun mielestÀ tajuttoman kauniit tarinat. Suosittelen niitÀ katsottaviksi.
MikÀ tahansa kauhuelokuva kun olet yksin omakotitalossa, ulkona syysmyrsky paukuttaa nurkkia ja sinulla on kuumetta. Mies lÀhti tien puolesta työn pÀÀlle ja jÀin yksin taloon jossa asuimme vuokralla. Minulla oli kurja, kuumeinen olo. Katsoinpa sitten Silent Hillin! Jossain vaiheessa olin varma ettÀ se creepy hoitsu on saunassamme. Kuume teki jotenkin huu metrippimÀisen olon. Ja siihen pÀÀlle vanhan talon natinat, katossa liikkuvat oksien varjot..
Suomeen on tuotu Afrikasta Egyptin NiililtÀ Woodoonoidat lÀhiöihin joten ei kannata TV elokuvia katsella kun lÀhiöissÀ on jo ....noitia. Myös Thaimaassa on muuten poppamiehet manalan vartija munkkien lisÀksi sekÀ erilaiset taikakalut . Intiassa on monia taikauskontoja guruja jotka leijuu fakiireita oikeasti eikÀ vaan nÀyteltyÀ leffaa. Wicca on noitauskonto myös.
Sellainen minkÀ nimi oli kellarivÀkeÀ. Mutta oikeita noitia on elÀvÀssÀ elÀmÀssÀ myös paljon .
Jennimariah kirjoitti:
MikÀ tahansa kauhuelokuva kun olet yksin omakotitalossa, ulkona syysmyrsky paukuttaa nurkkia ja sinulla on kuumetta. Mies lÀhti tien puolesta työn pÀÀlle ja jÀin yksin taloon jossa asuimme vuokralla. Minulla oli kurja, kuumeinen olo. Katsoinpa sitten Silent Hillin! Jossain vaiheessa olin varma ettÀ se creepy hoitsu on saunassamme. Kuume teki jotenkin huu metrippimÀisen olon. Ja siihen pÀÀlle vanhan talon natinat, katossa liikkuvat oksien varjot..
Silent hill on varmasti hirviö elokuvien ystÀville upea elokuva. Ainaskin minulle oli! MÀ tulin ajatelleeksi, ettÀ netflixissÀ oleva Army of the Dead -leffa on varmaan saanut inspiraatiota tuosta elokuvasta (Hirviöitten pujottelu kohtaus).
Itse en pystyisi katsoa kauhu elokuvia pÀivÀllÀ. Pakko on katsoa kotona pimeÀÀn aikaan illalla tai yöllÀ. Itse asun kerrostalon ylimmÀisessÀ kerroksessa, joten murtautumis pelkoa sinne ei vÀlity. Harmi :(
Aikoinaan oli Blair Witch Project ja Paranormal Activity (ensimmÀinen), jotka pelottivat. NykypÀivÀnÀ ei oikein vastaavanlaisia löydy. ItsellÀni tosiaan pelottavampia tuollaiset, missÀ ei niin nÀÀ hyökkÀÀjÀÀ.
Lights Out leffan konseptista tykkÀsin, mielestÀni kuitenkin olisi voitu sepittÀÀ jotain muuta taustaa sille pimeÀssÀ olevalle tytölle kuin Àidin bestis...
The Descent - Loukussa oli myös tosi jÀnnittÀvÀ, pakokauhua pukkaa seurata taistelua ahtaassa luolastossa. As above so below oli samanhenkinen, siitÀkin tykkÀsin. SiinÀ oli enemmÀn juonta myös.
As above so below
Blair Witch (ei project)
Creep (2004)
Ekaa kertaa kun nÀmÀ nÀin niin hengitin vÀhÀn raskaammin. Seikkailu kauhu elokuvia.
Itse tykkÀsin nÀistÀ kovasti. Viihde arvoa nÀissÀ ainaskin on, jos ei pelottavalta tunnu. Toi Creep ei ole se netflixissÀ oleva.
Childâs Play (2019)
Kohta pitÀisi olla netflixissÀ tÀmÀ.
Elokuva on modernisoitu versio vanhemmasta versiosta. Itse pidin tÀstÀ, vaikka tÀysin erilainen onkin alkuperÀiseen.
It follows
Kyseinen leffa muistuttaa juoneltaan erÀstÀ lapsuuteni painajaisunta, mikÀ ahdisti silloin todella paljon. Leffan katsomisen jÀlkeen tuo painajainen teki paluun muutamana yönÀ. :) On kyllÀ muuten vÀhÀn semmoinen leffa ettÀ se joko iskee tai sitten ei iske ollenkaan.