Tapahtumat

Kun kirjaudut sisÀÀn nÀet tÀssÀ ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisÀÀn

MikÀ on pelottavin kauhuleffa?

Vierailija
18.06.2018 |

Kysymys olikin jo otsikossa 😹

Kommentit (3439)

Vierailija
701/3439 |
13.07.2021 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Ei nyt pelottavin, mutta netflixissÀ oleva Eli elokuva sai itsellÀni wow elÀmyksen, kun hypÀttiin kauhu genrestÀ toiseen kauhu genreen.

Ristiriitaiset fiilikset siitÀ leffasta jÀi, ettÀ pidÀnkö sitÀ hyvÀnÀ elokuvana, mutta osasi se sÀvÀyttÀÀ joissakin kohdissa.

Vierailija
702/3439 |
13.07.2021 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Dead Silence, yleensÀ lÀhinnÀ haukottelen kauhuleffojen aikana mutta tÀmÀ aiheutti suorastaan vainoharhat tupakkatauolla kÀydessÀ, ettÀ seisooko se mummo jonkun puskan takana :D

Lights Out. En muuten paljon kurkkinut makuuhuoneessa ympÀrille sinÀ yönÀ! Diana. Ei mulla muuta.

SekÀ tietenkin Kauna, luulin kuulevani sitÀ narinaa joka paikassa!

SisÀltö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
703/3439 |
13.07.2021 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

1984

Vierailija
704/3439 |
13.07.2021 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Se jÀrkyttÀvÀ, missÀ ne kaksostytöt ilmestyvÀt hotellin kÀytÀvÀlle puhumaan pahaenteisillÀ ÀÀnillÀÀn.

Olikohan se Hohto.

Vierailija
705/3439 |
13.07.2021 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Evil Dead kuppaisella vuokramökillÀ, karmeassa krapulassa, yksin kun poikakaveri lÀhti viemÀÀn koipensa telonutta kaveriaan kaupunkiin sairaalaan.

Vierailija
706/3439 |
13.07.2021 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Pelottavat: Paranormal activity, Ring

Ahdistavat, en suostu katsomaan uudestaan: Martyrs, Green inferno

Vierailija
707/3439 |
13.07.2021 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Kaikki aasialaiset kauhuleffat.

Vierailija
708/3439 |
13.07.2021 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Alien

The thing (1982)

Hereditary

The VVitch: A New-England Folktale

The Babadook

Vierailija
709/3439 |
13.07.2021 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sellainen kuin Deadbirds oli niin kammottava, ettÀ en enÀÀ haluaisi nÀhdÀ edes kuvia niistÀ otuksista joita siinÀ oli. Oli demonikauhua, siinÀ oli sellainen pankkiryöstÀjÀporukka (ei mitenkÀÀn samaistuttavat pÀÀhenkilöt vaan vÀkivaltaiset) joka Yhdysvaltojen sisÀllisssodan aikana meni yöpymÀÀn johonkin hylÀttyyn taloon. SiellÀ talossa oli sitten vÀhÀn muutakin. Talon isÀntÀ oli aikoinaan uhrannut orjansa jossakin kammottavassa rituaalissa parantaakseen sairaat vaimonsa ja poikansa, mutta rituaali muuttikin nÀmÀ demoneiksi ja avasi portin pahuudelle muutenkin. TÀmÀ oli aivan hirveÀ. Demonikauhua en halua enÀÀ muutenkaan katsoa.

Jos yliluonnollista kÀsittelevÀstÀ materiaalista puhutaan, niin enemmÀn kuin mikÀÀn kauhuelokuva minut on saanut pelkÀÀmÀÀn erÀs dokumentti unihalvauksista. SiinÀ siis lÀhdettiin siitÀ, ettÀ tiede ei pysty ihan tÀysin selittÀmÀÀn kaikkea tÀstÀ ilmiöstÀ ja ettÀ ehkÀ siinÀ saattaisi olla jotain muutakin. SiinÀ oli ihmisten todellisia kokemuksia. En muista minkÀ niminen se oli, Youtubesta löytyi, mutta samaa aihetta kÀsitteleviÀ on siellÀ tietysti useita. TÀmÀ oli kuitenkin niin pelottava, ettÀ luulin etten enÀÀ ikinÀ pysty menemÀÀn nukkumaan pelkÀÀmÀttÀ.

En ihmettele, jos dokumenti unihalvauksista pelotti sinua. Olen itse kokenut muutaman kerran unihalvauksen. Se on paljon kauheampi kokemus kuin mikÀÀn katsomani kauhuelokuva. Samaa mieltÀ on muutama mukin tuntemani ihminen.

Vierailija
710/3439 |
13.07.2021 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

One Missed Call - alkuperÀinen Japanilainen versio ja Entity- Tuntematon voima.

Vierailija
711/3439 |
13.07.2021 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Ylös.

Vierailija
712/3439 |
13.07.2021 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sellainen kuin Deadbirds oli niin kammottava, ettÀ en enÀÀ haluaisi nÀhdÀ edes kuvia niistÀ otuksista joita siinÀ oli. Oli demonikauhua, siinÀ oli sellainen pankkiryöstÀjÀporukka (ei mitenkÀÀn samaistuttavat pÀÀhenkilöt vaan vÀkivaltaiset) joka Yhdysvaltojen sisÀllisssodan aikana meni yöpymÀÀn johonkin hylÀttyyn taloon. SiellÀ talossa oli sitten vÀhÀn muutakin. Talon isÀntÀ oli aikoinaan uhrannut orjansa jossakin kammottavassa rituaalissa parantaakseen sairaat vaimonsa ja poikansa, mutta rituaali muuttikin nÀmÀ demoneiksi ja avasi portin pahuudelle muutenkin. TÀmÀ oli aivan hirveÀ. Demonikauhua en halua enÀÀ muutenkaan katsoa.

Jos yliluonnollista kÀsittelevÀstÀ materiaalista puhutaan, niin enemmÀn kuin mikÀÀn kauhuelokuva minut on saanut pelkÀÀmÀÀn erÀs dokumentti unihalvauksista. SiinÀ siis lÀhdettiin siitÀ, ettÀ tiede ei pysty ihan tÀysin selittÀmÀÀn kaikkea tÀstÀ ilmiöstÀ ja ettÀ ehkÀ siinÀ saattaisi olla jotain muutakin. SiinÀ oli ihmisten todellisia kokemuksia. En muista minkÀ niminen se oli, Youtubesta löytyi, mutta samaa aihetta kÀsitteleviÀ on siellÀ tietysti useita. TÀmÀ oli kuitenkin niin pelottava, ettÀ luulin etten enÀÀ ikinÀ pysty menemÀÀn nukkumaan pelkÀÀmÀttÀ.

En ihmettele, jos dokumenti unihalvauksista pelotti sinua. Olen itse kokenut muutaman kerran unihalvauksen. Se on paljon kauheampi kokemus kuin mikÀÀn katsomani kauhuelokuva. Samaa mieltÀ on muutama mukin tuntemani ihminen.

Unihalvaus on kamala kokemus. Se tulee herkemmin, jos nukkuu selĂ€llÀÀn, joten jos niitĂ€ alkaa tulla toistuvasti, kannattaa nukkua kyljellÀÀn tai vatsallaan. Nuppi jotenkin myös oppii tunnistamaan, mistĂ€ on kysymys. Jos unihalvauksia on ollut paljon, niitĂ€ oppii hallitsemaan pakottamalla itsensĂ€ kokonaan hereille tai punnertamalla huudon ulos, jolloin petikaveri voi herĂ€ttÀÀ (jos herÀÀ). Paras konsti on kuitenkin nukkua muussa asennossa kuin selĂ€llÀÀn. Ilmeisesti liittyy jotenkin hapen saantiin. Jos nukkuu selĂ€llÀÀn, kieli valahtaa taaksepĂ€in ja se tuottaa nĂ€ille aika yleisen yhteisen tuntemuksen, ettĂ€ jokin istuu rinnan pÀÀllĂ€.

Vierailija
713/3439 |
13.07.2021 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Itse tykkÀsin The Haunting of Hillhouse-sarjasta. Löytyy NetflixistÀ. Sarjan toinen kausi (The haunting of Bly Manor) ei valitettavasti yltÀnyt lÀheskÀÀn samaan.

Parhaat nÀkemÀni kauhuelokuvat ovat olleet yleensÀ ei-englannin kielisiÀ. Joskus reilu 10 vuotta sitten vuokrasin argentiinalaisen elokuvan, joka on tehty yhdellÀ kameraotolla. Yritin googlettaa, mutta en löytÀnyt. Tunnistaako kukaan?

Vierailija
714/3439 |
13.07.2021 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Vierailija
715/3439 |
13.07.2021 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

The Human Centipede

A Serbian film

Hostel

Toiset dislikettÀÀ sinulle, kun ovat niin kauheita elokuvia. MÀ oon ylistÀnyt tÀllÀ palstalla sellaista elokuvaa, joka kanssa sopisi tuohon listaasi ja se on Inside (2007). On hiukan pahempaa katsottavaa kuin Hostel. Kai munkin pÀÀssÀ asuu jonkinlainen sadisti, kun tykkÀÀn vÀlillÀ katsoa kauhean brutaaleja elokuvia. En kummiskaan kykenisi pahoinpitelemÀÀn ketÀÀn.

Vierailija
716/3439 |
13.07.2021 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Dead Silence, yleensÀ lÀhinnÀ haukottelen kauhuleffojen aikana mutta tÀmÀ aiheutti suorastaan vainoharhat tupakkatauolla kÀydessÀ, ettÀ seisooko se mummo jonkun puskan takana :D

Lights Out. En muuten paljon kurkkinut makuuhuoneessa ympÀrille sinÀ yönÀ! Diana. Ei mulla muuta.

SekÀ tietenkin Kauna, luulin kuulevani sitÀ narinaa joka paikassa!

MĂ€ osaan sitĂ€ kaunassa olevaa kurkkuÀÀntĂ€ tehdĂ€ 😁 MĂ€ tuun sun ikkunan alle ÀÀntelee ensi yönĂ€ 😂

Vierailija
717/3439 |
13.07.2021 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Ehdottomasti paras ja kauhein on Se😬

Vierailija
718/3439 |
13.07.2021 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Manaaja

Candyman

Pentuna eka kauhufilmi oli The Thing ja pelottavaa siihen aikaan.

MÀ oon nÀhnyt tuon The Thing leffan teini-iÀssÀ ja mÀ oon saanut yö-uniini kohtauksen jossa olento sulautuu mieheen. Se on mielestÀni elokuvan pahin kohtaus.

Vierailija
719/3439 |
13.07.2021 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

MikÀ tahansa minkÀ katsoo yksin pimeÀssÀ keskellÀ yötÀ 38-asteen kuumeessa, kun sitten nÀkee kuumeunina vaan kamalampia versioita koko loppuyön.

Vierailija
720/3439 |
13.07.2021 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

mmmmmmmmmmmmmm kirjoitti:

Rec

Mulla on tuon leffan jatko-osat, mutta tuo puuttuu kokoelmista. Olen nÀhnyt tuonkin tv:stÀ ja amiksessa. ErÀÀt laittoi sen pyörimÀÀn tietokoneelta ja toiset yrittivÀt sÀikÀyttÀÀ minut loppukohtauksessa. Tosi muistettava leffa on ja osaa olla zombie elokuvaksi hyvin vakuuttava.

On zombie elokuvien parhaimmistoa, mutta pelottava se ei ollut itselleni. Osasi se vÀhÀn jÀnnittÀÀ. Tuon leffan kun saisin niin sitten voisin katsoa tuon saagan maratoonina. On hyvÀ, mutta ei pelottava (itselleni).

Kirjoita seuraavat numerot perÀkkÀin: kuusi kahdeksan neljÀ