Mikä on pelottavin kauhuleffa?
Kommentit (3741)
Vierailija kirjoitti:
The Prodigy. Ahdistava, erehdyin katsomaan kun olin raskaana
Minä katsoin Rosemaryn Painajaisen ja Ennustuksen putkeen raskaana.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hohto
En tiedä mikä siitä tekee kaikkein pelottavimman näkemistäni.
Minunkin mielestäni ehdottomasti. Pelottavaksi tekee se erikoinen laajakuva-kuvaus (en tiedä miksi sitä oikeasti sanotaan) joka tuntuu vääristävän huoneiden mittasuhteita. Kubric kuitenkin osasi sen kuvaustekniikan vaikutukset.
Myös ballroomin iltatanssiaiset ja ilmeetön baarimikko hyytävät. Minua ei niinkään kiinnosta veriroiskeet ja kirveet ja loppukohtausten altakulmain katseleva ja mörisevä Jack vetää jo parodian puolelle. Elokuva on pelottavimmillaan alusta noin keskivälin paikkeille.
Hohdossa on myös pelottava musiikki ja jo ajatuksena iso hotelli tyhjillään keskellä ei mitään kuulostaa sellaiselta paikalta jossa itse en yöpyisi.
Tuosta musiikista....Elokuvan alkupuolella näytetään ilmakuvaa Torrancien autosta matkalla Overlook-hotelliin. Musiikkikappaleessa soi messinkipuhallin....käyrätorvi vai mikä? Kertokaa jos tiedätte. Ainakin säveltäjä on osannut hommansa. Saisikohan tuon soittoääneksi puhelimeen....hyi.
Tuosta musiikista....Elokuvan alkupuolella näytetään ilmakuvaa Torrancien autosta matkalla Overlook-hotelliin. Musiikkikappaleessa soi messinkipuhallin....käyrätorvi vai mikä? Kertokaa jos tiedätte. Ainakin säveltäjä on osannut hommansa. Saisikohan tuon soittoääneksi puhelimeen....hyi.
Hector Berliotz - Dies irae.
Ihan tunnetun klassisen musiikin teoksen osa. Hiukan yleissivistystä, kiitos.
Nauravien ikkunoiden talo. OK, ehkä se on enemmän kauhujännäri kuin puhdasta kauhua, mutta tää alku on jäätävä...
Vierailija kirjoitti:
Karmivan kuulonen!
Vierailija kirjoitti:
Se on Hector Berlioz. Hiukan yleissivistystä, kiitos.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Uusi It, osa 1 ja 2
Sinister
Conjuring 1 ja 2
Insidious 1 ja 2
Paranormal Activity 1 ja 3
Manaaja (leikkaamaton versio)
Sarjoista:
MarianneAmerican Horror Story
The Haunting of Hill House
Black Mirror-jaksot "White Christmas", "Black Museum" ja "Playtest"
Tuo ’Haunting of Hill House’ -sarja oli kyllä pirun pelottava, varsinkin se bent neck lady. 😱
Mulle Haunting of Hill House oli suuri pettymys, siinä oli ihan liikaa ihmissuhdesoopaa ja varsinainen kauhu jäi aika vähälle. Lisäksi kaikki sen perheen jäsenet olivat niin epämiellyttäviä että ihan sama mitä heille siinä tapahtui. Tää olis pitänyt tiivistää johonkin kolmeen tai neljään jaksoon niin ehkä sitten olisi pysynyt paremmin kasassa.
Mutta Conjuring oli mun mieleeni ja vanhoista leffoista The Entity, jonka ensi kerran näin kolmisenkymmentä vuotta sitten ja silloin se jäi mieleen "kummittelemaan" moneksi vuodeksi. Nyt uskalsin katsoa uusiksi ja on se vaan edelleen karmiva.
Jaws (1975). Eli ensimmäinen osa tappajahai sarjasta.
Vierailija kirjoitti:
Kiitos vastauksesta, ei kiitos pätemisestä. Ihanko oikeasti uskot, että asia ei olisi tullut minulle selväksi, ilman tuota "hieman yleissivistystä, kiitos?
Vihan päivät alkoivat...
Olenko ainoa joka on nähnyt The human centipeden? :D
The Fly oli lapsena aika kova sana.
Vierailija kirjoitti:
Olenko ainoa joka on nähnyt The human centipeden? :D
Olen myös nähnyt sen, se oli oksettava :D
Jos kannatat vihreitä arvoja tai eläinten ihmisoikeuksia, niin katso "Earthlings" (2005, Joaquin Phoenix). Siitä kauhusta et heti yli pääse. ;)
The Prodigy. Ahdistava, erehdyin katsomaan kun olin raskaana