Mikä on pelottavin kauhuleffa?
Kommentit (3439)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
MiäsHenkilö kirjoitti:
Hirviöleffat ei toimi lainkaan. 3D tehosteet syövät tunnelman lähes välittömästi. Itseasiasiassa 80-90-luvun kökkötehosteet lisäsivät kauhukerrointa absurdiudellaan, kun taas 3D on niin siistin puhtoista, että sen näkee juuri sinä mitä se on, luotu tehoste.
Viimeisin toimiva hirviökauhu olikin pelimaailmasta, jossa hahmot itsekin olivat renderöityjä, Until Dawn.
The Ring toimi aikanaan hyvin. Mutta yleisesti parhaat kauhut ovat sellaisia, joissa yhdistellään ihmisten luontaisia kammoja, eli on hissejä, portaita, pimeyttä, yksinäisyyttä ja tuntematon uhka.
Yksi tälläinen oli lapsuudessani näkemä leffa, jossa tornitaloon oli illalla jäänyt vielä muutama työntekijä ja heidän kanssaan mielipuoli murhaaja. Hissin ääniä, hiljaisuutta, ahdistavia käytäviä ja yksinäisyyttä...
En tiedä onko kyseinen hissielokuva sama jonka olen nähnyt. Olen aina tykännyt kauhuelokuvista yli kaiken, mutta mieleeni on jäänyt nimen omaan tämä elokuva sen suunnattoman jännityksen vuoksi.
En tiedä elokuvasta mitään niin en voi edes hakea siitä mitään tietoa. Muistan vain että vaalea nuori nainen ajeli edestakaisin hissillä vältelläkseen murhaajaa,joka juoksi portaita pitkin.
Mies oli vähän kalju ja pyöreähkö ja elokuva ehkä englantilainen.
Näin sen nuorena joskus 70-80 luvun vaihteessa.
Ainakin yksi tällainen hissielokuva on Trapped vuodelta 1989, onkohan sama
Ei ole sama,tämä on uudempi,mutta kiitti vinkistä :) :)
Eipä kestä! Saattaa kuitenkin olla tuon toisen kirjoittajan tarkoittama? Kiinnostuin heti itsekin leffasta...
Tässä vielä ainoa pätkä jonka löysin Trapped-leffasta, italiaksi dubattu traileri :D Vuosi on väärä linkissä.
Pahoittelut kun vielä jauhan aiheesta mutta youtube-videoon on joku kommentoinut että elokuva on uusintaversio 70-luvun Thriller-sarjan jaksosta "I'm the girl he wants to kill". Ehkäpä siis tarkoitit sitä.
Jospa lopetan tutkintani tähän :D
Hei kiitos sinulle ihana ihminen! Tämä Thriller-sarjan kyseinen jakso ON JUURI SE.
Kiitos että näit noin paljon vaivaa.
Kylläpä olinkin muistanut murhaajan ulkonäön ihmeen hyvin :)
Videotallenne persujen puoluekokouksesta 2017.
As above/so below
Aivan karmea 😵!
The blair witch project kannattaa katsoa yksin mökillä. Been there done that.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
MiäsHenkilö kirjoitti:
Hirviöleffat ei toimi lainkaan. 3D tehosteet syövät tunnelman lähes välittömästi. Itseasiasiassa 80-90-luvun kökkötehosteet lisäsivät kauhukerrointa absurdiudellaan, kun taas 3D on niin siistin puhtoista, että sen näkee juuri sinä mitä se on, luotu tehoste.
Viimeisin toimiva hirviökauhu olikin pelimaailmasta, jossa hahmot itsekin olivat renderöityjä, Until Dawn.
The Ring toimi aikanaan hyvin. Mutta yleisesti parhaat kauhut ovat sellaisia, joissa yhdistellään ihmisten luontaisia kammoja, eli on hissejä, portaita, pimeyttä, yksinäisyyttä ja tuntematon uhka.
Yksi tälläinen oli lapsuudessani näkemä leffa, jossa tornitaloon oli illalla jäänyt vielä muutama työntekijä ja heidän kanssaan mielipuoli murhaaja. Hissin ääniä, hiljaisuutta, ahdistavia käytäviä ja yksinäisyyttä...
En tiedä onko kyseinen hissielokuva sama jonka olen nähnyt. Olen aina tykännyt kauhuelokuvista yli kaiken, mutta mieleeni on jäänyt nimen omaan tämä elokuva sen suunnattoman jännityksen vuoksi.
En tiedä elokuvasta mitään niin en voi edes hakea siitä mitään tietoa. Muistan vain että vaalea nuori nainen ajeli edestakaisin hissillä vältelläkseen murhaajaa,joka juoksi portaita pitkin.
Mies oli vähän kalju ja pyöreähkö ja elokuva ehkä englantilainen.
Näin sen nuorena joskus 70-80 luvun vaihteessa.
Ainakin yksi tällainen hissielokuva on Trapped vuodelta 1989, onkohan sama
Tuo Loukussa eli trapped on muuten ihan hirveä, siis oikeen kunnon piinaavaa jännitystä. Oon joskus teininä katsonut muutaman kerran. Taitaa olla mulla vieläki vhs-kasetilla, harmi kun ei ole nauhuria jolla katsoa :D
Orpokoti. Espanjaksi mutta tosi hyvä kun tajuaa mitä tapahtuu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hohto (1980)
City of The Living Dead (1980)
Event Horizon (1997) (joskin tämä on ehkä enemmän scifiä kuin kauhua, mutta todella ahdistava, Doom-peleistä taidettu ottaa jonkin verran vaikutteita)
The Witch (2015)
Event Horizon myös mulla. En ymmärrä mikä siinä on, että se toimii niin hyvin. Heti alkaa kädet hikoamaan...😄Kun taas Hohtoa katsellessa alkaa lähinnä naurattamaan. Sama juttu Linnut- elokuvan kanssa, naurattaa ne mustat pahvilinnut.
Itse henkilökohtaisesti pidin Event Horizonissa pelottavana sitä, kuinka leffassa ei missään vaiheessa kovinkaan tarkasti kerrottu, missä se avaruusalus oli käynyt ajelehtimassa, ennenkuin leffan päähenkilöt sinne saapuvat. Muistaakseni sanottin vain, että jossain universumin tuntemattomalla puolella (josta leffan nimi todennäköisesti tulla), joka on H*lvettiäkin kammottavampi paikka.
Pelottavintahan on yleensä se, mikä jätetään katsojan mielikuvituksen varaan.
T:nro 35
Event horizon eli tapahtumahorisontti viittaa mustiin aukkoihin. Tapahtumahorisontti on viimeinen piste, josta tieto voi vielä "karata" ennen mustaan aukkoon joutumistaan.
Vierailija kirjoitti:
Lasketaanko jos sanon kotimaisen kauhusarjan Painajainen 80-luvun lopulta.
Eero Melasniemen ja Anna-Leena härkösen tähdittämänä.
Anna-Leena Härköstä ainakin pelkäsi pitkään tämän sarjan jälkeen ja yksi lapsi ainakin sai sarjasta painajaisia eli on kyllä pelottanut. Nykyisellään löytyy itseltä DVD:ltä ja ajan hammastakin on kestänyt hyvin kun edelleenkin sarjassa se oma jännä tunnelmansa.
Hitsi, muistan tämän :o! Olin n. 10v kun katsoin telkusta ja oli kyllä todella jännittävä ja jäänyt mieleen.. Pitäisi tosiaan nyt uudestaan katsoa aikuisena.
Jari kirjoitti:
Hereditary.
No ei todellakaan. Eilen kävin katsomassa ja paikoin meni ihan vitsiksi.
Vierailija kirjoitti:
Jari kirjoitti:
Hereditary.
No ei todellakaan. Eilen kävin katsomassa ja paikoin meni ihan vitsiksi.
Todella todella yliarvostettu leffa.
Vierailija kirjoitti:
Te kaikki jotka mainitsette pelottavimmaksi kauhuleffaksi esim. Ringin tms. ette ole oikeasti pelottavia leffoja nähneetkään, vaan pelkästään näitä mainstream-teinileffoja :D Suosittelen perehtymään OIKEAAN kauhugenreen, niin Ringit sun muut lastenleffat alkavat näyttää silmissänne naurettavilta.
Pistätkö jonkun esimerkin niistä oikeista leffoista? Vaikka Ring ei ole lempileffani ja pidän jumpscareja aika halpana kikkailuna, niin silti ne katkonaisesti ryömivät hahmot vääristyneine kasvoineen pelottavat minua eniten. Pidän eniten 70-luvun kauhusta, mutta ei harvoin se ihan oikeasti onnistuu pelottamaan, mutta tietty aika tekee joka elokuvalle tehtävänsä. Mielestäni kauhua arvioidaan liikaa sen suhteen, että onko se pelottavaa ja se rajaa genren turhan kapeaksi. Tässä nyt kuitenkin kysyttiin pelottavinta elokuvaa ja mielestäni Ring on ihan sopiva vastaus.
Espanjalainen elokuva Veronica ahdistaa vieläkin.
Hienosti tehty, tyylikäs elokuva, näyttelijät huippuja. Perustuu tositapahtumiin. Pelko tulee jälkeenpäin, ei katsoessa niinkään. Suosittelen!
Annihilation vaikka ei taida varsinaisesti kauhuleffa ollakkaan
last house on the left
nuoren naisen r.ai.ska.n ne.et ja t.ap. pan.ee.t miehet menevät tämän vanhempien kotiin.
lopuksi perheen äiti kos taa ja t.ap.p aa miehet
Siis alkuperäinen 70 luvun versio..silkkaa terästä