Mikä on pelottavin kauhuleffa?
Kommentit (3543)
Vierailija kirjoitti:
Coraline varjojen talossa, ja muka lastenleffa!
nussittiinko siinä r.uumiita?
En suosittele Hereditarya kenellekään. Ihan järkyttävän huono oli. Etenkin loppu sai todella monet huutonauramaan ihan kunnolla. Pohjanoteeraus.
Vierailija kirjoitti:
En suosittele Hereditarya kenellekään. Ihan järkyttävän huono oli. Etenkin loppu sai todella monet huutonauramaan ihan kunnolla. Pohjanoteeraus.
Katso Necromantic..huudat kauhusta
Vierailija kirjoitti:
t.apettiinko siinä eläimiä oikeasti?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
nussittiinko siinä r.uumiita?
no ei...
Monia kauhuklassikoita täällä on jo mainittu, mutta kumma kyllä ei todellista helmeä 70-luvulta:
Don’t Look Now (suom. Kauhunkierre). Pääosissa Julie Christie ja Donald Sutherland. On kova!
Kaffepulla kirjoitti:
Muistaako kukaan leffaa nimeltä Session 9? Oli oikeasti pelottava ja ahdistava, tunnelman luomisessa oli oikeasti onnistuttu.
King-filmatisoinneista pitää ehdottomasti mainita Carrie. Ei pelottavin, mutta se tunnelma...
Mainitsit juuri elokuvan jonka nimeä yritin muistaa :D Session 9 on tunnelman puolesta yksi parhaista. Pelottavin/ahdistavin katsomistani on Lars Von Trierin Antichrist. Tämän jälkeen en katsonut moneen vuoteen ainuttakaan kauhuelokuvaa. Enkä epäile yhtään huhuja joiden mukaan kyseisen ohjaajan kanssa työskennelleet näyttelijät lähtevät "latauksille"
Kammottavin katsomani elokuva taas on Serbian film. Tuosta ei oikeen viitsi edes kirjoittaa.
Vierailija kirjoitti:
Kaffepulla kirjoitti:
Muistaako kukaan leffaa nimeltä Session 9? Oli oikeasti pelottava ja ahdistava, tunnelman luomisessa oli oikeasti onnistuttu.
King-filmatisoinneista pitää ehdottomasti mainita Carrie. Ei pelottavin, mutta se tunnelma...Mainitsit juuri elokuvan jonka nimeä yritin muistaa :D Session 9 on tunnelman puolesta yksi parhaista. Pelottavin/ahdistavin katsomistani on Lars Von Trierin Antichrist. Tämän jälkeen en katsonut moneen vuoteen ainuttakaan kauhuelokuvaa. Enkä epäile yhtään huhuja joiden mukaan kyseisen ohjaajan kanssa työskennelleet näyttelijät lähtevät "latauksille"
Kammottavin katsomani elokuva taas on Serbian film. Tuosta ei oikeen viitsi edes kirjoittaa.
Kävin googlettamassa tuosta Serbian filmistä ja löytämäni tiedon mukaan elokuvassa on kohtaus, jossa raiskataan vastasyntynyt vauva. Miksi joku tekee noin sairaan elokuvan?
Olen katsonut kauhuleffoja 6 vuotiaasta asti. Ainut mikä sai vatsan vääntymään oli se saakelin kauna ämmä. 😄😄😄
Suomalainen Sauna - elokuva, kertakaikkiaan kauheaa katsottavaa.
En lukenut aikaisempia, mutta katsoin Psykon 17-vuotiaana ja vieläkin tuottaa vaikeuksia käydä suihkusssa ja olen kohta 60-vuotias!!! Alfred Hitchcockin versio tietty.
Itse en voi katsoa. Mies on kuin oma ex, oli pelottavan väkivaltainen
Vierailija kirjoitti:
Itse en voi katsoa. Mies on kuin oma ex, oli pelottavan väkivaltainen
Hohto-elokuva! Mies itse rakasti tätä elokuva!!!! Hän aina halusi yhdessä sitä katsoa, ihmetteli kun en halunnut. Erityistä tuossa vielä oli, miten hän inhosi katsellessaan leffan perheen äitiä vastenmielisenä.
Vierailija kirjoitti:
Monia kauhuklassikoita täällä on jo mainittu, mutta kumma kyllä ei todellista helmeä 70-luvulta:
Don’t Look Now (suom. Kauhunkierre). Pääosissa Julie Christie ja Donald Sutherland. On kova!
On se mainittu tuolla aikaisemmin. Joku kyselikin mikä mahtaa olla kyseisen elokuvan nimi. Itse pidän siitä 70-luvun tunnelman vuoksi ja onhan se elokuvana ihan ok. Ei kumminkaan pelottava tai jännä.
No juu; makuasioitahan nämä ovat.
Aika monen mielestä tämä kyllä on melko jännä filkka. Tuon Hereditaryn julkaisun innoittamana mm. Guardian hiljakkoin rankkasi näitä ja Don’t Look Now sijoittui verrattain korkealle:
https://www.theguardian.com/film/2018/jun/07/peter-bradshaw-scariest-fi…