Tapahtumat

Kun kirjaudut sisÀÀn nÀet tÀssÀ ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisÀÀn

MikÀ on pelottavin kauhuleffa?

Vierailija
18.06.2018 |

Kysymys olikin jo otsikossa 😹

Kommentit (3740)

Vierailija
3701/3740 |
14.03.2026 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Luin uutista jossa tĂ€mĂ€n vuotista elokuvaa Undertone:a pidetÀÀn yhtenĂ€ pelottavimmista elokuvista. Toivon ettĂ€ tulee Suomen teattereihinkin tuo. 

Vierailija
3702/3740 |
15.03.2026 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

TÀnÀÀn löysin yhdeksÀn leffaa joista kauhua lÀhimpÀnÀ ovat Raivoisa ajojahti (1981) ja Battle Royale special edition (2000). NÀmÀ eivÀt ole genreltÀÀn kauhua, mutta hakemani tietojen mukaan nÀmÀ voivat olla aika rankkoja elokuvia.

Itselleni kiehtovin löytöni on Tri Mabuse - Ihmispeto (1922). 

Tuo Tri Mabuse voi kyllÀ olla tosi mielenkiintoinen. Noissa tosi vanhoissa kauhuelokuvissa on ihan oma erityinen tunnelmansa.

SiinÀ on myös haasteensa katsoa, kun on 4,31 pitkÀ ja on mykkÀfilmi. TÀyspitkÀ versio on noin viisi tuntinen.

WinnerillÀkin nÀyttÀÀ olevan omat haamunsa, kun jotkut ovat hÀnessÀ kiinni alanuolien perusteella :)

MĂ€ olen tĂ€mĂ€n jossain ketjussa jo selvittĂ€nyt, miksi se ei ole mitenkÀÀn negatiivinen ilmaus kommenttiin, vaan siis niinku jos olet alapeukuttaja, niin eihĂ€n sulla ole muuta vaihtoehtoa ja nuo peukut ovat siis vain alapeukun kannustusta hĂ€nelle ominaiselle ja luonnollisella tavallaan, koska onhan tuo merkki, ettĂ€ kommentti on kuitenkin luettu ja noteerattu. Ei ihmistĂ€ voi pakottaa laittamaan ylĂ€peukkua, jos se ei vaan ole hĂ€nen elĂ€mĂ€nsĂ€ juttu. 

-winner-

SisÀltö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3703/3740 |
15.03.2026 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

MÀpÀs aktiivisesti nuolittele viestejÀ. YlÀnuolta pÀÀnsÀÀntöisesti annan hyvÀn kommunikaation tai yhdyn mielipiteeseen kannan takia. Koitan vÀlttÀÀ tuottamasta nÀrÀÀ ihmisille.

Eilen katsoin Terrifierin (sen ensimmÀisen). Ei oikein aiheuttanut mitÀÀn tuntemuksia. Teurastustyyli oli erikoinen, sillÀ kuka nyt olikaan pÀÀhahmo?

Vierailija
3704/3740 |
15.03.2026 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

tÀmÀ uutuuselokuva kaija koosta,hirvittÀÀ katsoa....

Vierailija
3705/3740 |
16.03.2026 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Terrifier 2 katsottu ja mielestĂ€ni se oli parempi kuin ensimmĂ€inen. Se oli kirjaimellisesti taianhohtoinen elokuva. Vaikuttaa siltĂ€, ettĂ€ Terrifierit tulee koko aika vakuuttavamman nĂ€köiseksi mitĂ€ uudempia tulee. Ihan hirveÀÀ teurastustahan nĂ€mĂ€ leffat sisĂ€ltÀÀ, ettĂ€ vĂ€hĂ€n pahalta tuntuu. 

Kolmannen katsoin joskus elokuvissa ja se kaikista pahemmiten se meni ihon alle. Lopussa oleva rotta -kohtaus ei ole unohtunut vielĂ€kÀÀn siitĂ€ kolmannesta. NeljĂ€s osakin vaikuttaa olevan tuloillaan, mutta kehitteillĂ€ vasta. 

Vierailija
3706/3740 |
16.03.2026 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

The Human Centipede.... miten tÀllainen tulee edes jonkun mieleen?! Huh huh.

Vierailija
3707/3740 |
18.03.2026 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

TÀnÀÀn löysin trillereitÀ ja yksi niistÀ on kauhun mestarilta Sam Raimilta nimeltÀÀn A Simple Plan. Pulp Fiction ja Yön pimeÀ puoli leffat myös löysin. NÀkemiin taivaassa leffan myös löysin. Se vaikuttaa taiteellisen kiehtovalta.

Vierailija
3708/3740 |
19.03.2026 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Eilen tuli aikaraja vastaan, joten vajavaiseksi jĂ€i eilinen viestini. Tuo NĂ€kemiin Taivaassa (Au revoir lĂ -haut) (2017) ei edusta kauhua. Vissiinkin on sota/draama elokuva? Trailerin perusteella mainitsin sen olevan taiteellinen. Vaikuttaa upealta elokuvalta. 

Yön pimeÀ puoli (Journey to the End of the Night) (2006) -leffassa on Brendan Fraser ja en ole ennen nÀhnyt hÀntÀ trillerin pÀÀosassa. Sen takia tarttui matkaani.

Pulp Fictionin nĂ€in joskus ja en muista siitĂ€ mitÀÀn. Ei mitÀÀn hajua oliko vĂ€kivalta siinĂ€ kuinka rajua, kuten Kill Bill ja Reservoir Dogs sisĂ€ltĂ€vĂ€t aika rankkaa vĂ€kivaltaa. 

Foinikialainen juoni nyt katselussa. Alkoi ainakin rajusti. Kuulemma on komedia, joten kierolta vÀkivaltakomedialta vaikuttaa.

Vierailija
3709/3740 |
19.03.2026 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

The Entity - Tuntematon voima

Perustuu tositapahtumiin, mutta pesee kaikki klassikko-kauhuelokuvat mennen tunnen.

Kauhuelokuvista Painajainen Elm StreetillÀ kolahti teinivuosina pahiten.

Vierailija
3710/3740 |
19.03.2026 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

TÀnÀÀn löysin trillereitÀ ja yksi niistÀ on kauhun mestarilta Sam Raimilta nimeltÀÀn A Simple Plan. Pulp Fiction ja Yön pimeÀ puoli leffat myös löysin. NÀkemiin taivaassa leffan myös löysin. Se vaikuttaa taiteellisen kiehtovalta.

A Simple Plan on laadukas, mutta kirjana on vielÀ parempi ja ennen kaikkea synkempi, asioiden saadessa vielÀ absurdimpia lumipalloefektejÀ ja yksinkertaisesta tulee todella monimutkaista ja -tahoista. Scott Smithin toinen kirja The Ruins ja siitÀ tehty elokuva on Suomessa julkaistu ja oli hyvÀ kasvi-body-horror.

-winner-

Vierailija
3711/3740 |
19.03.2026 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Terrifier 2 katsottu ja mielestĂ€ni se oli parempi kuin ensimmĂ€inen. Se oli kirjaimellisesti taianhohtoinen elokuva. Vaikuttaa siltĂ€, ettĂ€ Terrifierit tulee koko aika vakuuttavamman nĂ€köiseksi mitĂ€ uudempia tulee. Ihan hirveÀÀ teurastustahan nĂ€mĂ€ leffat sisĂ€ltÀÀ, ettĂ€ vĂ€hĂ€n pahalta tuntuu. 

Kolmannen katsoin joskus elokuvissa ja se kaikista pahemmiten se meni ihon alle. Lopussa oleva rotta -kohtaus ei ole unohtunut vielĂ€kÀÀn siitĂ€ kolmannesta. NeljĂ€s osakin vaikuttaa olevan tuloillaan, mutta kehitteillĂ€ vasta. 

No nÀmÀ menee mulla just pÀinvastoin. Eka Terrifierin vielÀ nippa nappa voi katsoa, mutta sitten lÀtrÀily menee jo niin överiksi, ettÀ ei löydy ymmÀrrystÀ. Art The Clown -hahmo on myös aika tylsÀ itselleen kÀkÀttÀjÀ.

-winner-

Vierailija
3712/3740 |
19.03.2026 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

A Simple Plan ollaan nimetty Joka leikkiin ryhtyy ja löysin sen suomikansilla parilla eurolla. Joskus mua harmitti kun en ottanut tuota kirppikseltÀ, mutta onneksi eilen löysin sen kokoelmiini. The Ruins leffan nÀin joskus tv:stÀ ja vuosia myöhemmin löysin sen kokoelmiin kirppikseltÀ 50 sentillÀ. Ihan katsottava elokuva oli. Hintojen puolesta voisi pÀÀtellÀ, ettÀ olisivat liian keskiverto elokuvia.

Terrifierit eivÀt ole ihailtavia elokuvia, mutta kova hinku mulla oli nÀhdÀ ne. Art Clown on hyvin epÀmiellyttÀvÀ, mutta on omanlaisensa sarjamurhaaja mikÀ tekee siitÀ jotenkin kiehtovan hahmon. MÀ tykkÀÀn elokuvista mitkÀ sÀvÀyttÀÀ mua tavalla tai toisella. Olkoon vaikka hyvin epÀmiellyttÀvÀllÀ tavalla. EhkÀ oon maininnut tÀmÀn seikan itsestÀni tÀssÀ ketjussa.

Vierailija
3713/3740 |
19.03.2026 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

A Simple Plan ollaan nimetty Joka leikkiin ryhtyy ja löysin sen suomikansilla parilla eurolla. Joskus mua harmitti kun en ottanut tuota kirppikseltÀ, mutta onneksi eilen löysin sen kokoelmiini. The Ruins leffan nÀin joskus tv:stÀ ja vuosia myöhemmin löysin sen kokoelmiin kirppikseltÀ 50 sentillÀ. Ihan katsottava elokuva oli. Hintojen puolesta voisi pÀÀtellÀ, ettÀ olisivat liian keskiverto elokuvia.

Terrifierit eivÀt ole ihailtavia elokuvia, mutta kova hinku mulla oli nÀhdÀ ne. Art Clown on hyvin epÀmiellyttÀvÀ, mutta on omanlaisensa sarjamurhaaja mikÀ tekee siitÀ jotenkin kiehtovan hahmon. MÀ tykkÀÀn elokuvista mitkÀ sÀvÀyttÀÀ mua tavalla tai toisella. Olkoon vaikka hyvin epÀmiellyttÀvÀllÀ tavalla. EhkÀ oon maininnut tÀmÀn seikan itsestÀni tÀssÀ ketjussa.

Kannattaa lukea se Joka leikkiin ryhtyy -kirjakin, jos löydÀt kirjastosta. Menee niin mustan hirtehishuumorin ja ahneuden spiraaliksi, ettÀ teki vaikutuksen. Leffa, vaikka on hyvÀ, on vain ok kirjaan verrattuna.

-winner-

Vierailija
3714/3740 |
19.03.2026 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Black christmas, vanha mutta jos erittÀin sairas ja pelottava. Katsoin sen nuorena mutta enÀÀ aikuisena en pysty.

Vierailija
3715/3740 |
19.03.2026 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kannattaa lukea se Joka leikkiin ryhtyy -kirjakin, jos löydÀt kirjastosta. Menee niin mustan hirtehishuumorin ja ahneuden spiraaliksi, ettÀ teki vaikutuksen. Leffa, vaikka on hyvÀ, on vain ok kirjaan verrattuna.

-winner-

MÀ en ole lukuihmisiÀ. Mun on tosi vaikeaa uppoutua kirjaan. Ainoat kirjat jotka itseltÀni löytyy on J.R.R. Tolkienin Hobitti ja Stephen Kingin Uinu uinu lemmikkini. En ole nÀihinkÀÀn edes tarttunut lukemaan. En mÀ edes tiedÀ osaisinko mÀ lainaa kirjastosta mitÀÀn. SiitÀ on aikaa, kun siellÀ olen kÀynyt. Ainakin vahvasti on tullut selvÀksi, ettÀ kirjat olisivat hyytÀvÀmpiÀ, kuin elokuvat. Cineastista kun olen puhunut niin siitÀ kuulin ihan vaan netistÀ, joten kirjastosta oon vain kÀynyt pari vuotta sitten hakemassa vain pin-koodin ja uusinut kirjastokortin. Ilman noita Cineastista ei pÀÀse katsomaan elokuvia.

Vierailija
3716/3740 |
19.03.2026 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Black christmas, vanha mutta jos erittÀin sairas ja pelottava. Katsoin sen nuorena mutta enÀÀ aikuisena en pysty.

TÀmÀ oli kyllÀ inhottava. En katsoisi uudestaan minÀkÀÀn.

Vierailija
3717/3740 |
19.03.2026 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Tunnelman pitÀÀ olla sellanen hyvĂ€llĂ€ tavalla karmiva, se nappaa itelle eniten. HyviĂ€ esimerkkejĂ€ on esim The Omen, Empty Man, The Night House, Emily Rosen riivaaja jne. Joskus oli netissĂ€ sellanen paikka ku popcorn time missĂ€ oli aina hyviĂ€ kauhuelokuvia pilvin pimein, siis sellasia vĂ€hemmĂ€n tunnettuja. Shutter vois tulla Suomeen. Slasherit ei oo koskaan uponnu musta ne ei oo pelottavia. 

Vierailija
3718/3740 |
20.03.2026 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

-winner-

MÀ en ole lukuihmisiÀ. Mun on tosi vaikeaa uppoutua kirjaan. Ainoat kirjat jotka itseltÀni löytyy on J.R.R. Tolkienin Hobitti ja Stephen Kingin Uinu uinu lemmikkini. En ole nÀihinkÀÀn edes tarttunut lukemaan. En mÀ edes tiedÀ osaisinko mÀ lainaa kirjastosta mitÀÀn. SiitÀ on aikaa, kun siellÀ olen kÀynyt. Ainakin vahvasti on tullut selvÀksi, ettÀ kirjat olisivat hyytÀvÀmpiÀ, kuin elokuvat. Cineastista kun olen puhunut niin siitÀ kuulin ihan vaan netistÀ, joten kirjastosta oon vain kÀynyt pari vuotta sitten hakemassa vain pin-koodin ja uusinut kirjastokortin. Ilman noita Cineastista ei pÀÀse katsomaan elokuvia.

Cineast on varsin hyvĂ€ palvelu, suosittelen myös kaikille sitĂ€, paljon tĂ€ssĂ€ ketjussa kĂ€siteltyjĂ€ leffoja löytyy sieltĂ€. 

Joo, mullakin on netin myötÀ jÀÀnyt lukeminen hieman retuperÀlle, koska tÀÀllÀ keskustelupalstoillahan tÀtÀ tekstiÀ piisaa loputtomiin ja joka ketjussa taatusti on yllÀttÀviÀ, hauskoja, karmivia ja outoja juonenkÀÀnteitÀ ja todella friikkejÀ keskustelijoita, eikÀ hovimestari olekaan aina murhaaja vaan tÀmÀ on todellinen interaktiivinen Neverending Story :D

Mutta siis tuo Joka leikkiin ryhtyy oli siltÀ kasari-ysÀriajalta, jolloin luin noin puolet paikallisen kirjaston kirjoista, tietokirjoista dekkareihin, sarjakuvista ja fantasiasta puhumattakaan. Silti muistan vielÀkin vaikuttuneeni siitÀ, miten kirjassa mennÀÀn ojasta aina vaan syvempÀÀn allikkoon ja ahneella on tosiaan p-skainen loppu. Luin siis kirjan ennenkuin katsoin elokuvan. Leffa on ehkÀ ennemmin sukulaisteos Coenin veljesten Fargolle.

-winner-

Vierailija
3719/3740 |
20.03.2026 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

The Human Centipede.... miten tÀllainen tulee edes jonkun mieleen?! Huh huh.

Kannattaa retropeli-ihmisten ehdottomasti googlata ja tsekata The Human Centipede flash-peli pelattavaksi --- vaikka porukalla naurettavaksi ;DDDDD

-winner-

Vierailija
3720/3740 |
20.03.2026 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Fargo oli hyvĂ€ leffa. Katsoin sen joskus porukalla ja herĂ€tti keskustelua. SĂ€ Winner annoit jo paljon Joka leikkiin ryhtyy -leffan juonesta. 

TÀnÀÀn löysin pari laadukasta minisarjaa Angel In America (2003) ja Over There (2005). Ben Hur (2010) minisarjasta en tiedÀ onko se kuinka laadukas. Elokuvana löytyi Operaatio Outland (1981). EivÀt taida olla kauhuja. 8 euroa maksoi yhteensÀ nÀmÀ.

Kauhusta jos myös puhutaan niin tÀmÀn maaliskuun lopulla pitÀisi tulla elokuviin They will kill you. Sen nÀkemistÀ odotan.

Kirjoita seuraavat numerot perÀkkÀin: viisi yhdeksÀn kahdeksan