Mikä on pelottavin kauhuleffa?
Kommentit (3740)
Kpop demon gunters tai kpopparit demonien jäljillä.
Pelotti niin paljon että itketti ja näin painajaisia koko yön. Kaduttaa kun katsoin ja muut vielä ylistää sitä maailman parhaimmaksi jutuksi ikinä ja hössöttää.
Miksi ne demonit onkin yhtäkkiä "komeita" poikia ja sit samalla komeita demonei. Miks ne tytöt ihastuu nii kiusallisesti? Miksi kaikki hehkuttaa jotain noin hirveetä?? En ikinä antais mun lasten kattoa sitä. Stereotypiat kukkii ja pelottaa ajatella kun mun lapset näkis sen väkivallan mil ne huitoo niit demonei.
Kiitti kun luit tän sun mielestä varmasti "ragebaitin".
Katsoo juuri heränneenä itseään peilistä niin siinä on kauhuleffaa kerrakseen.
Jää ne oikeat kauhuleffat toiseksi.
Hereditaryn voi nyt katsella Katsomossa.
Jäin miettimään miksi elokuvan viimeiset kohtaukset olivat niin häiritseviä kaikessa älyttömyydessään, ja tajusin että se elokuva pelottaa jos on itsellä koskaan ollut hankalia ja omituisia lähisukulaisia.
Ketjussa on nyt niin hiljaista, että pitänee herätellä trolleja...??
-winner-
Joko on Halloween-yön top-5 -katsomislista tehty? Ehdotuksia?
-winner-
Vierailija kirjoitti:
-winner-
Suosittelen Sisu 2:sta. Siinä on ihan kivasti kauhunelementtejä. Todella videopelimäinen pläjäys.
Vierailija kirjoitti:
-winner-
Itselläni Halloween viikon leffalista on
Kahdeksanjalkaiset kummajaiset (2002)
Jali ja suklaatehdas (1971)
Saksikäsi Edward (1990)
Frankenweenie (2012)
Ehkä jotain lisääkin, mutta nämä ensiksi tiedossa.
Vierailija kirjoitti:
-winner-
Jos oikein pelottavia haluaa katsella, niin esim.
- Hohto
- Perjantai 13. päivä
- Saw 1
- The Ring 1
- Halloween 1
Jeps. Heitänpä itse muutaman (ja suluissa miksi...)
Night of the Living Dead 1990 remastered (hieman aliarvostettu zombie-remake)
Pumpkinhead 1988 (Stan Winston teki parhaat monsterit ja tämä on kurpitsa-aiheisin niistä)
L'Aldila/The Beyond 1981 (jos ei aina jaksa Argentoa, niin sitten Fulcin italomättö, uudessa levyssä hirveesti ekstroja)
Elm Street -sarjan uudet 4k -versiot (fantasiakauhu, jatko-osaslasherit)
Sleepy Hollow 1999 (tää on se mun jokavuotinen Tim Burton/Halloween perinne)
Entäs animaatio/piirretyt? No, oon myös säästänyt Marvel Zombies -sarjan katselua tätä varten.
Ehkä Ace Frehleyn ja Ozzyn takia voisi tsekata myös KISS meets the Phantom of the Park- ja Trick or Treat -leffat...
Okei oli enemmän kuin 5, mutta tää on se kepponen ;D
-winner-
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
-winner-
Suosittelen Sisu 2:sta. Siinä on ihan kivasti kauhunelementtejä. Todella videopelimäinen pläjäys.
Se ja Black Phone 2 pitäisi varmaan tsekkailla. Bugonia voisi olla myös hyvä tärppi, mutta pitäisi katsoa ensin se alkuperäinen e-korealainen Save the Green Planet (2003)
-winner-
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
-winner-
Se ja Black Phone 2 pitäisi varmaan tsekkailla. Bugonia voisi olla myös hyvä tärppi, mutta pitäisi katsoa ensin se alkuperäinen e-korealainen Save the Green Planet (2003)
-winner-
Sana valinnat voisi valita tarkemmin niin tietäisi tarkoitatko Se -sanalla elokuvaa vai viittaatko lainaamaasi viestiin Sisu 2 leffaan. It -kirjasta on tehty myös tuore sarja.
Itse meen halloweeninä katsomaan Exit 8 leffan elokuviin ja melkein puolenyön näytökseen. Enpä noin myöhäistä näytöstä ole vielä kokenut.
Ring ja Kauna saivat kylmät väreet kulkemaan vaikka olen jo aikuinen. Pelottavin kauhuleffa jonka nineä en nyt muista. Oli 70 tain80 luvulla tehty antikristillinen leffa jossa Katolisella kirkolla oli salaisuus. Taivasta ei ole ja Jeesus olibvain hullu joka oli vähällä päästää Helvetin tähän maailmaan. Maailma jossa ei ole Jumalaa vaan vain pimeys. Samoin noissa japanilaisiin leffoihin pohjautuvissa elokuvissa oli kyse henkien pelosta.
Ostin tänään kirppikseltä leffan Kauriinmetsästäjä ja katson sitä nyt, kun Winner otti sen puheeksi Bullet in the Head leffasta. Lukemieni arvostelujen perusteella jokaisen leffaharrastajan pitäisi katsoa se leffa.
King of the Ants leffan katsoin viime päivinä, kun se on Re-Animator ohjaajalta Stuart Gordonilta. Halpis leffa, mutta saatu tehtyä painostavan inhottava ja omaperäinen elokuva. On kuulemma kauhua, mutta itse näin sen ahdistavana trillerinä.
Eilen katsoin How to Make a Monster (2001) leffan. Tämä oli typerää ja halpaa kauhua. Ei tippaakaan ahdistava ja typerää antia antaa katsojalle. Itse katsoin vaan tätä mukamas hauskana elokuvana.
Huomenna menen katsomaan leffan Chuckin Ihmeellinen Elämä. Pakko nähdä, kun Stephen King ja Mike Flanagan. Vaikka molemmat tunnetaan upeista kauhutuotoksistaan niin tämä leffa on Fantasia/draamaa. Mulle The Haunting of Hill House on paras kauhusarja ja Mike Flanagan on sen ohjaaja.