Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä on pelottavin kauhuleffa?

Vierailija
18.06.2018 |

Kysymys olikin jo otsikossa 😨

Kommentit (3742)

Vierailija
3081/3742 |
31.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikähän siinä on että leffoissa on aina kauheinta naiset tai pikkutytöt esim Kauna. ring, hohto, manaaja jne..

Ei ne ole kun tuollaista elokuvia on nähnyt tarpeeksi, nykyään lähinnä tympii. 

Vierailija
3082/3742 |
01.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainoat kauhua lähimpänä olevat elokuvat, jotka tänään löysin kirppiksiltä olivat Skeleton Key ja The Running Man - Juokse tai kuole. Mä lapsena näin joskus The Running Manin ja silloin se oli itselleni pelottava/ahdistava. Scifi/toiminnaksi elokuva ollaan luokiteltu.

Skeleton Key:n olen myös nähnyt joskus ja muistan, että en pelännyt sitä, vaikka se onkin Ring leffan käsikirjoittajalta. Tämä leffa ollaan luokiteltu trilleriksi ja Googlen mukaan mysteerikauhuksi. 

Siitä on kauan kun nämä leffat olen nähnyt, joten muistikuvat ovat hatarat näistä. 

The Running Man leffa on tehty Stephen Kingin teoksesta. Tästä vissiinkin myös on tulossa uutta filmatisointia? 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3083/3742 |
01.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä ei ole varsinainen kauhuelokuva, mutta katsoin äskettäin Aftersunin ja se jäi ahdistamaan todella pahasti, vaikka aihe ei ole minulle mitenkään erityisen tuttu. Siinä elokuvassa tulee hyvin iholle se kauhu, kun läheinen tekee täysin yllättäen itsemurhan, vaikka on luvannut aina olla tukenasi ja turvanasi. 

Kun aloin katsomaan elokuvaa, en tiennyt yhtään mitä odottaa, ja aihe pääsi yllättämään aika tavalla. 

Vierailija
3084/3742 |
01.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä tule mitään mieleen, tuntuu että kaikki on nähty eikä mikään kauhistuta enää. Aiemmin nähdyt ei enää hetkauta. Mitähän sitä tarttis että kauhistuisi todella.

Vierailija
3085/3742 |
05.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luc Bessonilta tulee kauhuakin tänä vuonna ja se on Dracula: A Love Tale. Bram Stokerista taas uutta versiota, että ei varmaankaan mullistava. Annan tällekin mahdollisuuden, jos vain tulee täällä Suomessakin teattereihin. Komealta näyttää traileri.

Keanu Reevesin tähdittämää Draculaa tulee myös ja se leffa on Coppolalta. Johan ollaan tänä vuonna oikein hurahdettu Draculoihin, sillä vuoden vaihduttua tuli se Nosferatukin.

Kiinnostaa mua nähdä nämä.

Vierailija
3086/3742 |
05.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sitä tarvitse kuin peiliin katsoa niin siinä on kauhuleffaa kerrakseen.

Vierailija
3087/3742 |
05.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla näkyy vaan tasapaksua draamaa peilistä.

Vierailija
3088/3742 |
07.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla näkyy vaan tasapaksua draamaa peilistä.

Täällä näkyy naurava pizzansyöjä.

-winner-

Vierailija
3089/3742 |
07.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eipä tule mitään mieleen, tuntuu että kaikki on nähty eikä mikään kauhistuta enää. Aiemmin nähdyt ei enää hetkauta. Mitähän sitä tarttis että kauhistuisi todella.

No siinä taas todistui, että ihminen joko turtuu, paatuu tai ymmärtää ne vain elokuviksi.

Tosielämässä on toivottavasti sitten yhtä tylsää. Ei sotaa, ahdisteluja, käsittämättömiä väkivallantekoja, kidutusta, nettivihaa tms. Pelkkää iloista auringonpaistetta ja hattaransyöntiä.

-winner-

Vierailija
3090/3742 |
07.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En osaa sanoa, kun lähes kaikki ns kauhuleffat ovat pelkkää kakkelia 🤔

Vierailija
3091/3742 |
07.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuli ostettua The Bayou. Ohjaaja on Taneli Mustonen. Mä luin, että tämä on aivan surkea elokuva, mutta pakkohan toi on mun nähdä, kun on tehty suuremmin kuin suomalaistiimin voimin. Itse uskoisin, että tuo on kivaa viihdettä aivot narikassa katsottavaksi.

Atlantin valli murtuu (1962), Yksi silta liikaa (1977), Forever mine (1999) ja Terve menoa! (2003) löytyivät muina elokuvina. Kaipa noissa sotaelokuvissa on kauhumateriaalia ellei myös Forever mine:ssakin. En ole vielä nähnyt näitä elokuvia.

Vierailija
3092/3742 |
12.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Luc Bessonilta tulee kauhuakin tänä vuonna ja se on Dracula: A Love Tale. Bram Stokerista taas uutta versiota, että ei varmaankaan mullistava. Annan tällekin mahdollisuuden, jos vain tulee täällä Suomessakin teattereihin. Komealta näyttää traileri.

Keanu Reevesin tähdittämää Draculaa tulee myös ja se leffa on Coppolalta. Johan ollaan tänä vuonna oikein hurahdettu Draculoihin, sillä vuoden vaihduttua tuli se Nosferatukin.

Kiinnostaa mua nähdä nämä.

Coppolan Dracula taisi tulla jo 1992, Keanu oli mukana.

Vaikka aihe on käytännössä imetty kuiviin (heh heh) niin hieman kiinnostaisi nähdä tämä Doug Jones -versio Nosferatusta tosin... https://www.imdb.com/title/tt5574078/

-winner-

Vierailija
3093/3742 |
13.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Dracula: A Love Tale elokuvassa on mukana suomalaisiakin. Ainakin Joonas Makkonen ja Jaakko Hutchings näyttelijäkaartissa.

En tiedäkään enää tuleeko uutta Keanu Reevesin tähdittämää Draculaa, kun vaikuttaakin olevan tekoälyllä luotuja trailereita. Jostain viimeksi luin Coppolalta tulevan uutta Draculaa, mutta nyt epäilen.

Vierailija
3094/3742 |
14.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Five Nights at Freddy's 2 tulee joulukuussa ja se on amerikansuomalaiselta ohjaajalta Emma Tammilta. Ykkösosasta en kauheasti pitänyt, mutta pakkohan mun on tuo kakkonenkin nähdä. 

Kaikenlaista tekoälytraileria löytyy Return to Silent Hill elokuvasta, että oikein inhottaa tuo AI. Voisi olla nyt jo selvää onko se leffa tulossa vai onko vain tekoälyn luomaa illuusiota.

Vierailija
3095/3742 |
15.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Five Nights at Freddy's 2 tulee joulukuussa ja se on amerikansuomalaiselta ohjaajalta Emma Tammilta. Ykkösosasta en kauheasti pitänyt, mutta pakkohan mun on tuo kakkonenkin nähdä. 

Kaikenlaista tekoälytraileria löytyy Return to Silent Hill elokuvasta, että oikein inhottaa tuo AI. Voisi olla nyt jo selvää onko se leffa tulossa vai onko vain tekoälyn luomaa illuusiota.

Christophe Gans ohjaa tuonkin ja on tulossa https://www.imdb.com/title/tt22868010/

AI -trailereita tai klikkaustrailereita nyt on ihan vaikka mistä, mukaanlukien tuo Dracula... Varmaan on tosin se -92 version traileri siitä ihan oikea :D

FNAF ykkönen oli aika mitäänsanomaton minustakin, enkä siis oo pelin fani tai edes pelannut. Heille kolahtanee enemmän.

-winner-

Vierailija
3096/3742 |
15.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni on nyt katselussa Jurassic World ja tämän jälkeen M3GAN. Ihan sen takia katson, kun ihan kohta puolin tulee teattereihin Jurassic World: Rebirth ja M3GAN 2. Vaikea uskoa näiden olevan kovin kauheita elokuvia, että taitaa olla perushöttöä. Jurassic World leffat voisivat kehittyä ja voisi alkaa olemaan kauhua enemmän. Oikeastaan nykykauhuelokuvat ovat aika heikkoja ja saman tasoista kuin Jurassic Worldit, kun puhutaan amerikkalaisista elokuvista.

Vierailija
3097/3742 |
16.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Apartment 1303 (2007) tuli tällä kertaa löydettyä kirppikseltä. On japanilainen ja tästäkin näyttäisi olevan amerikkalaista versiota kanssa olemassa. Tämä alkuperäinen vaikuttaa olevan paljon karmivampi, kuin uudempi versio.

Muut löytöni vaikuttaa olevan trillereitä jotka ovat Kadonneen jäljillä (2009), Paha poliisi - määräsatama New Orleans (2009) ja Public Enemy - Yhteiskunnan vihollinen (Gonggongui Jeog) (2002). 

En tiedä yhtään kuinka karmivia trillereitä ovat vai ovatko trillereitä tippaakaan. Kahdeksan euroa kaikki ostokset yhteensä, että ei paha.

Vierailija
3098/3742 |
17.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Dangerous Animals käyty katsomassa ja oli se todellakin kauhun säväyttämää trilleriä. Ei heikkohermoisille, sillä voimakkaita kohtauksia sisältää muutaman ainakin. Ei tuo elokuva mullistavakaan ollut, että itselleni se kävi kertakäyttöviihteestä.

Vierailija
3099/3742 |
19.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muropaketti uutisoi, että ensi vuonna julkaistaan se uusi Silent Hill elokuva. 

https://muropaketti.com/pelit/peliuutiset/return-to-silent-hillin-kauhu…

Saa toivoa, että tulee Suomeenkin.

Vierailija
3100/3742 |
20.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ari Asterin uusin elokuva Eddington ei taida olla kauhua. Google näyttää sen olevan lännenkomediaa. Elokuva näyttäisi kertovan korona-ajan konflikteista. Varmaan hämmentävä kokemus tulee olemaan.