Mikä on pelottavin kauhuleffa?
Kommentit (3740)
Ensi vuonna tulee Companion. Näyttäisi olevan scifi/trilleri, mutta trailerin katsottuani siinä näyttäisi olevan kauhun elementtejäkin.
Törmäsin myös, että Final Destination: Bloodlines tulee ensi vuonna. On elokuvasarjan kuudes elokuva.
Conjuring, The Black phone ja M3GAN saavat ensivuonna myös jatkoa.
Odotan, kunnes pääsen näitä näkemään.
Katsoin Black Christmas (2019) ja olipa se typerä elokuva. Edes Cary Elwes ei pelasta hetkittäisillä kohtauksillaan, kun idea ja käsikirjoitus on niin luokatonta. Sanoma varmasti on jotain tyypillistä tällä palstalla olevaa, mutta meh 😫
Vierailija kirjoitti:
Katsoin Black Christmas (2019) ja olipa se typerä elokuva. Edes Cary Elwes ei pelasta hetkittäisillä kohtauksillaan, kun idea ja käsikirjoitus on niin luokatonta. Sanoma varmasti on jotain tyypillistä tällä palstalla olevaa, mutta meh 😫
Mun katselut olivat tietty nämä alkuperäiset: https://www.imdb.com/title/tt0071222/ ja https://www.imdb.com/title/tt0088117/ kun oli retrofiilis.
Ja katselin myös Thanksgivingin (joka oli muuten sarjassaan kukasenteki?-slasherit ihan ok, mutta murhaaja ei kyllä millään olisi ehtinyt vaihtaa vaatteitaan) yritin myös toista Eli Roth-leffaa eli Borderlandsia heti perään, mutta nukahdin jo vartissa. Ehkä tänään uusi yritys, vaikutti olevan kunnon kalkkuna.
-winner-
Se leffa riivatusta Manaaja. Ja se passion of christ. Näkyy YouTubessa. Gibson vetää roolin. Tekevät itsestään leffoja miten pahoja ovat itse.
Mä löysin joskus alle eurolla alkuperäisen Silent Night, Deadly Night -leffan. Oli se ihan ok.
Thanksgiving oli Screamin kaltainen, mutta paljon rankempi toteutus. Just sellaista rankkaa mistä Winnerin ei pitäisi pitää.
Borderlands oli mielestäni aivotonta hupailua aivot narikassa katsottavaksi.
Vierailija kirjoitti:
Se leffa riivatusta Manaaja. Ja se passion of christ. Näkyy YouTubessa. Gibson vetää roolin. Tekevät itsestään leffoja miten pahoja ovat itse.
Jahas, palstan uskovainen löysi ketjun.
Ja jottei fiktio mene faktojen edelle taas kerran, niin Mel Gibson on ohjaaja, ei ole leffassa näyttelijänä vetämässä mitään roolia. Pääsiäisenä mahdollisesti sitten jatko-osa katsottavaksi, joten henkisesti hankalia aikoja sinulle tulossa ;D
-winner-
Vierailija kirjoitti:
Mä löysin joskus alle eurolla alkuperäisen Silent Night, Deadly Night -leffan. Oli se ihan ok.
Thanksgiving oli Screamin kaltainen, mutta paljon rankempi toteutus. Just sellaista rankkaa mistä Winnerin ei pitäisi pitää.
Borderlands oli mielestäni aivotonta hupailua aivot narikassa katsottavaksi.
Aikoinaan Tarantinon ja Rodriguesin Grindhouse-leffaprojektin (Planet Terror ja Death Proof) väliajan feikkitrailerista alkunsa saanut Thanksgiving oli kyllä siinä trailerissaan paljon ilkeämpää kamaa kuin mitä itse leffa sitten oli. Jatko-osa on tulossa, joten ehkä sitten siinä lisää graafista gorea. "Rankkaa, mistä ei pitäisi pitää" riippuu täysin elokuvasta. Ensimmäinen Scream oli rankka ja hyvä ja sitten jatko-osat aika hyvin ovat pilanneet senkin maineen. Viimeisimmässäkin joitakin hahmoja puukotetaan kymmeniä kertoja ja ei vaan henki lähde, koska plot armor.
Borderlands-pelejä pelanneena ja nettiarvioita leffasta lukeneena olettaisin, ettei ihan vastaavaan elokuva yllä... Leffa oli hyllyllä pitkään ja R-ratedista tehtiin uusintakuvauksilla k-12, joten ei oikein lupaa hyvää...
-winner-
Osaisiko Winner hakea sen Grindhouse feikki trailerin? Mä haluaisin nähdä sen.
Toi mun "aivot narikassa" -ilmaisu tarkoitti, että itku siinä tulee, jos vakavasti suhtautuu siihen elokuvaan. Vannoutuneille Borderlands faneille elokuva, kun ei natsaa. Eli Rothhan oli sanonut, että hän haluaa tehdä Star Warsin kaltaista kepeää hauskaa elokuvaa ja tuo Borderlands on sen asenteen tuotos.
Vierailija kirjoitti:
Osaisiko Winner hakea sen Grindhouse feikki trailerin? Mä haluaisin nähdä sen.
Toi mun "aivot narikassa" -ilmaisu tarkoitti, että itku siinä tulee, jos vakavasti suhtautuu siihen elokuvaan. Vannoutuneille Borderlands faneille elokuva, kun ei natsaa. Eli Rothhan oli sanonut, että hän haluaa tehdä Star Warsin kaltaista kepeää hauskaa elokuvaa ja tuo Borderlands on sen asenteen tuotos.
Hakuun youtubeen grindhouse 2007 trailer niin löytyy muitakin, kuten Don't, Machete, Hobo with a shotgun ja Werewolf Women of SS.
-winner-
Katsoin noi Winnerin mainitsemat feikki trailerit ja tuli mieleen, kun eilen katsoin Manborg leffan niin sen lopussa tuli feikkitraileri Bio-Cop. Kyseistä leffaa ei ole, mutta traileri kaamealla tavalla hauska on.
Steven Kostanskin leffat ovat kiehtovia ja hauskoja.
Kävin elokuvissa katsomassa kotimaisen Koston enkeli elokuvan. Tai no, enhän mä sitä loppuun katsonut, kun elokuvakokemukseni oli kauheampi kuin itse elokuva. B-luokan leffa. Sali alkoi haista ihan hirveelle. Välillä näinkin päin. Hirveitä häiriköitä siellä.
Kirppikseltä vihdoin löytyi kauhua ja tälläiset tällä kertaa:
- Poltergeist (1982)
- Into The Mirror (Geoul Sokeuro) (2003)
- Static (2012)
- Reeker 2: No Man's Land (2008)
- Down (2001)
- Red Lights (2012)
Showtime (2002) löytyi myös, mutta se ei millään mittarilla ole kauhua. Ei tuo Red Lights myöskään ole kauhua, mutta kulkee sen genren rinnalla.
Mä taidan tänään mennä katsomaan sen Nosferatun.
Vierailija kirjoitti:
- Poltergeist (1982)
- Static (2012)
- Down (2001)
- Red Lights (2012)
Showtime (2002) löytyi myös, mutta se ei millään mittarilla ole kauhua. Ei tuo Red Lights myöskään ole kauhua, mutta kulkee sen genren rinnalla.
Kerro sitten minkälainen se Nosferatu on. Itse olen menossa ensi viikolla myös katsomaan sen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
- Poltergeist (1982)
- Static (2012)
- Down (2001)
- Red Lights (2012)
Kerro sitten minkälainen se Nosferatu on. Itse olen menossa ensi viikolla myös katsomaan sen.
Ok. Itse kuulin, että se on todella hieno elokuva. Pelottava se ei vissinkään ole tippaakaan. Näin oon kuullut. Ajattelin arvostella sen sitten.
Nyt on nähty Nosferatu. Komea leffa oli, mutta kovin pitkältä tuntui, että alkoi vähän puuduttaa. Enemmän koin sen fantasia elokuvana, kuin kauhuna. Se oli niin hienosteleva elokuva.Olihan siinä kammottaviakin kohtauksia, mutta ei ne pahalta tuntuneet.
Oli Nosferatussa vähän myös pettymyksenä miltä Orlok näytti. Mulle tuli siitä mieleen joku pahamaineinen Igor.
Jos nämä Robert Eggersin elokuvat laitan järjestykseen mistä pidän eniten ja mistä vähiten, niin se menee näin:
1. The Northman
2. Nosferatu
3. The Witch
4. The Lighthouse
Tänään löysin toiselta kirppikseltä Amityville 2 & 3 -elokuvat. En ole näitäkään nähnyt ja ensimmäinen on jo ennestään kokoelmissani. Pääsen katsomaan tämänkin leffa sarjan. Amityville Curse löytyy myös kokoelmista, mutta en tiedä kuuluuko tämä leffasarjaan.
Aika paljon elokuvia on Amityvillesta tehty, kun tässä viestissä ei ole läheskään kaikkia leffoja mainittu.
Hush esiintyi Netflixissä nimellä Shhh. Black Christmasista ja Silent Night, Deadly Nightista on useampia elokuvia, että arvuutteluksi menee mikä niistä.
Mä kävin kirppiksillä äsken ja löytyi Helvetin yö (1981) ja Hohto (minisarja 1997) kauhuista. Muut ovat The Hit List (1993), Exposed (2016), The Over-Eater (2003) ja Black Snake Moan (2006).
Mitään näistä en ole aikaisemmin nähnyt, mutta tuo Helvetin yö tuntuu löydöltä.