Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä on pelottavin kauhuleffa?

Vierailija
18.06.2018 |

Kysymys olikin jo otsikossa 😨

Kommentit (3742)

Vierailija
2601/3742 |
31.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt mä oon katsonut leffan Terrifier 3.

Olihan se aika brutaalinen. Oli myös hauska, taianomainen ja viihdyttävä kokonaisuus. Siinä oli visuaalisuutta ja 80 -luvun henkeäkin. En usko, että sain kaikkea irti elokuvasta, kun en ole nähnyt niitä aikaisempia osia, sillä todennäköisesti osa kohtauksista viittasi aikaisempiin osiin.

Aluksi luulin että on mälsä elokuva, mutta myöhemmin pääsin elokuvan hengen mukaan. Mä sain oikeasti hyvän mielen tästä elokuvasta ja varmasti sai moni muukin. Mulle kaikki teurastus oli ihan toissijaista kaiken muun hienouden keskellä, eikä niissä teurastuksissakaan mulla ole valittamista. Tarpeeksi ne lahtaukset antoi toisenlasta fiilistä mukavuuksien keskelle.

Vierailija
2602/3742 |
01.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Halloween, Hereditary, Terrifier

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
2603/3742 |
01.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hesari. Joka aamu hirvityksellä avaa etusivun ja lukee mitä soopaa tääkin ylimielinen ja narsistinen ja poliittisen ideologian levittämiseen omistautunut mediatalo vakavissaan syöttää kansalle, ja sama painajainen jatkuu päivästä toiseen. 

Vierailija
2604/3742 |
01.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olihan se aika brutaalinen. Oli myös hauska, taianomainen ja viihdyttävä kokonaisuus. Siinä oli visuaalisuutta ja 80 -luvun henkeäkin. En usko, että sain kaikkea irti elokuvasta, kun en ole nähnyt niitä aikaisempia osia, sillä todennäköisesti osa kohtauksista viittasi aikaisempiin osiin.

Aluksi luulin että on mälsä elokuva, mutta myöhemmin pääsin elokuvan hengen mukaan. Mä sain oikeasti hyvän mielen tästä elokuvasta ja varmasti sai moni muukin. Mulle kaikki teurastus oli ihan toissijaista kaiken muun hienouden keskellä, eikä niissä teurastuksissakaan mulla ole valittamista. Tarpeeksi ne lahtaukset antoi toisenlasta fiilistä mukavuuksien keskelle.

Ykkönen oli aika karu, ei ollut huumoria. Kakkonen kesympi, pitänee käydä katsomassa tuo kolmaskin.

Vierailija
2605/3742 |
01.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Talk to me oli aika hyvä ja erilainen kauhuleffa.

Ihan ok. Ei ollut mielestäni niin pelottava miten paljon sitä hypetettiin. Tyyliin oli uutisointi: "vuoden pelottavin elokuva." Sen takia tunsin pientä pettymystä. 

Jatkoahan sille pitäisi tulla, mutta milloin sitten tuleekaan...

Luulin kaiken hypetyksen takia tuon olevan pelottava ja kiinnostava. No todellisuudessa nukahdin puolessa välissä.

Vierailija
2606/3742 |
01.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Insidious

Oon katsonut tämän monta kertaa ja joka kerta tämä on jännittävä.

Jos kärsii toistuvista unihalvauksista niin leffa on todellakin jännittävä. Ei siis välttämättä toimi ellei ole kokemusta.

Vierailija
2607/3742 |
01.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kävin just katsomassa Smile 2 leffan. Olihan se ihan viihdyttävä ja mulle tuli siitä mieleen The Substance. The Substance oli vaan parempi ja hyytävämpi kauhuelokuva. 

Mä olin oikeastaan niin hyvä arvaamaan mitä Smile 2 leffassa tulee loppujen lopuksi tapahtumaan. 

Odottaisin kolmatta leffaa vielä ja ihan toisenlaisesta perfektiivistä sitä olisi kiva seurata. Siis mulla itselläni olisi villi käsikirjoitus mielessä kolmatta leffaa varten. Kunpa käsikirjoittajat vaan tajuisivat miten kolmatta elokuvaa kannattaisi tehdä.

Loppuviikosta ainakin lähi Biorexissäni on leffaliput 10e. Kauhunteemaiset elokuvat ovat ainakin sen hintaiset halloweenin kunniaksi. Uusin Venom ja Terrifier 3 leffat voisin mennä katsoo. Harmittaa kun en pääse näkemään niitä aikaisempia Terrifier leffoja. 

Ne voi kyllä ostaa tai vuokrata esim. Blockbustersin kautta.

Vierailija
2608/3742 |
01.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ykkönen oli aika karu, ei ollut huumoria. Kakkonen kesympi, pitänee käydä katsomassa tuo kolmaskin.

Korjaan sanomaani. Tarkoitin sen olevan 80 luvun elokuvien kaltainen, kun vahvasti on sekoitettuna kauhua ja fantasiaa. Erikoinen fiilis tuli koko elokuvasta.

Vierailija
2609/3742 |
01.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sen haluan sanoa vielä, että pienissä kivuissa katsoin sen Terrifier 3 leffan. Tuntui kuin jalka olisi lekalla lyöty, viiltohaavaa sormessa ja selkäkipuja. Eläytyminen oli huipussaan, kun pystyi eläytyy kivun tunteisiin.

Yhdet jätkät sanoi, että ihan paska leffa, mutta mulle se oli elämys.

Senkin haluan sanoa, että siinä oli viittauksia tunnetuista kauhuelokuvista. Väkivaltaiset kohtauksetkin oli vakuuttavia ja erittäin tuskallisen oloisia. Noin häijyä väkivaltaa en muista nähneeni pitkään aikaan elokuvissa. 

Varoituskin unohtui sanoa, että ei heikkohermoisille 🤢

Vierailija
2610/3742 |
01.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Amityville

Vierailija
2611/3742 |
01.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nunna. Perustuu tositapaukseen! Tulee parhaillaan telkasta.

Vierailija
2612/3742 |
02.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei winner, vanha kamu! 🙂

Me puheltiin näillä kanavilla monta vuotta sitten, juhannuksena. 89-v äitini oli silloin sairas ja teki kuolemaa: se oli hänen viimeinen juhannus. En nyt mene tautiin tai tunteisiin: äidillä oli jo syöpä kolkuttamassa kehoa, ja kipua hän pelkäsi. No siitä me ei puhuttu. Ja rakas äiti sai nukkua rauhassa pois - olin siis omaishoitaja. 

Mutta me! Me puhuttiin vanhoista levyistä, iskelmistä, hiteistä ja mm. sensuurista.

Se olisi ollut surullinen juhannus, mutta no, teit siitä kauniin! 🙂

Paljon terveisiä sinulle täältä Mansesta!

Sugar Beth

Ja P. S.  Minulle kauhein kauhuleffa oli aikoinaan Ring. Se Ohjaaja Verbinskin jenkkiversio! 

Nykyään pelkään eniten Sinisteriä. 

Vierailija
2613/3742 |
02.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rosemaryn painajainen. On kyllä niin sairasta psykodeliaa ja psyykkistä väkivaltaa. Karseutta lisää vielä jälkikäteen elokuvan valmistumisen jälkeen tapahtunut ohjaajan (Polanski) raskaana olleen vaimon brutaali tappo Mansonin porukan toimesta. 

Vierailija
2614/3742 |
02.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rosemaryn painajais - kommenttiin vielä lisäys, että kauhu horror splatter ym on se genre, jota en  suosi. Ainoastaan jotkut  populaariinkuuluvat yleissivistykseen kuuluvat on pitäny katsoa, kuten  ed mainittu Rosemaryn painajainen, Manaaja ja Psyko. Alien leffat ja sci-fi ulottuvuuteen sijoittuvat "kauhuelokuvat" eri juttu. Efektit usein hienoja ja aiheet riittävän etäällä normi arjesta. Ja Nosferatu & Frankenstein leffat samoin hyviä yleensä. Zombie-teemassa jokunen hyvä, mutta nekin jätän suosilla katsomatta, ettei valu uniin. 

Vierailija
2615/3742 |
02.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hei winner, vanha kamu! 🙂

Me puheltiin näillä kanavilla monta vuotta sitten, juhannuksena. 89-v äitini oli silloin sairas ja teki kuolemaa: se oli hänen viimeinen juhannus. En nyt mene tautiin tai tunteisiin: äidillä oli jo syöpä kolkuttamassa kehoa, ja kipua hän pelkäsi. No siitä me ei puhuttu. Ja rakas äiti sai nukkua rauhassa pois - olin siis omaishoitaja. 

Mutta me! Me puhuttiin vanhoista levyistä, iskelmistä, hiteistä ja mm. sensuurista.

Se olisi ollut surullinen juhannus, mutta no, teit siitä kauniin! 🙂

Paljon terveisiä sinulle täältä Mansesta!

Sugar Beth

Ja P. S.  Minulle kauhein kauhuleffa oli aikoinaan Ring. Se Ohjaaja Verbinskin jenkkiversio! 

Nykyään pelkään eniten Sinisteriä. 

Moi vaan. Toisaalta ikävä viesti, mutta toisaalta hyvä, jos oon tietämättäni ollut avuksi. Oltiinko mm. Blind Channel -keskusteluissa?

-winner-

Vierailija
2616/3742 |
02.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitäs leffoja teidän halloweeniin kuului?

Mä oon katsonut vain Lara Croft animesarjaa ja ParaNormanin. Mitään kunnon kauhua en ole jaksanut katsoa, että tulipa sivuutettua halloween.

Pelottavimmasta elokuvasta ei tietoakaan.

Vierailija
2617/3742 |
02.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa katsoa Scary movie.

Siinä on tiivistelmänä Ring, Halloween, I know what you did last summer ja tusina muita leffoja.

Vierailija
2618/3742 |
02.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siinä on tiivistelmänä Ring, Halloween, I know what you did last summer ja tusina muita leffoja.

Tiesitkös, että Scary Movie saa uuden startin? Tuntuu hassulta tuo, kun kyseessä on parodia.

Vierailija
2619/3742 |
02.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tiesitkös, että Scary Movie saa uuden startin? Tuntuu hassulta tuo, kun kyseessä on parodia.

Ja koskas kauhu ja nauru eivät samaan leffaan ole sopineet ja kauhuleffat ajan myötä muuttuneet parodioiksi itsestään? Ainakin Smile ja Terrifier varmasti saavat kyytiä, ehkä myös uudet Screamit ja Halloweenit ja Manaajat ja Evil Deadit. Ja kun Wayansit palaavat, niin Jordan Peelen leffat varmasti huomioidaan. The Walking Deadista saa myös aika kivaa parodiaa, varsinkin Neganista...

-winner-

Vierailija
2620/3742 |
02.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja koskas kauhu ja nauru eivät samaan leffaan ole sopineet ja kauhuleffat ajan myötä muuttuneet parodioiksi itsestään? Ainakin Smile ja Terrifier varmasti saavat kyytiä, ehkä myös uudet Screamit ja Halloweenit ja Manaajat ja Evil Deadit. Ja kun Wayansit palaavat, niin Jordan Peelen leffat varmasti huomioidaan. The Walking Deadista saa myös aika kivaa parodiaa, varsinkin Neganista...

-winner-

Eikös ne ole parodioineet mahdollisimmat tuoreista elokuvista? Voisin kuvitella Longlegs, Trap ja Hiljainen paikka: Päivä yksi -leffat olevan parodioitavana.