Tuntipalkalliset: paljonko palkkanne on?
Entä työtuntien määrä keskimäärin viikossa? Mikä ala? Koetteko palkkatasonne olevan ok?
Kommentit (59)
11,31€ ja olen kokki.
Päivät 7-16h ja täydet tunnin sopimuksessa.
Elän tuolla hyvin ja ei ole oikeastaan valittamista kun ajattelee lisätkin tuohon vielä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
17,1 €/h + tulospalkkaus. Mahdollisuus tienata noin 250 euroa extraa kuussa, mutta tämä ei käytännössä toteudu koskaan. Semmoset 100-150 € extraa kuukaudessa on ihan realistista.
Suuhygienisti yksityisellä hammaslääkäriasemalla. Tunteja 38-45 viikossa. Ihan ok.
Tällön aina alkaa miettiä kannattiko korkeakoulututkinto, jos olisin päässyt samoihin (tai jopa parempiin) ansioihin paljon vähemmällä koulutuksella. Ehkä se tulevaisuudessa maksaa takaisin?
En ymmärrä, miksi pitäisi miettiä koulutuksensa kannattavuutta, jos on unelmiensa ammatissa. Suuresti ihmettelen tällaista asennetta. Eiköhän se koulutus ole silloin kannattanut..
Ja ne jotka pääsee samoihin ansioihin ilman koulutusta, on kyllä vähemmistönä. Tästäkin ketjusta suurin osa on ilmoittanut palkakseen alle 17 euroa. Oli koulutusta tai ei.
24€/h
40h/vko
Raksaukko maanrakennushommissa.
16,50e ja normaali 37,5h/vko. Olen ihan tyytyväinen, työni on toimistotyötä, toki välillä kiireistä ja stressaavaa mutta joskus on myös hiljaisempaa.
Lähihoitaja yksityisissä päiväkodeissa 11.67€/h
35,50 / h. Viikkotunteja 21.
0 euro /h. Viikkotunteja 1 - 10. Turhia kokouksia, sähköposteja yms.
Määräaikainen tuntiopettaja.
Hei suuhygienisti, paljonko firma laskuttaa per potilas? Onko edes tunnin potilasajat? Laskepa kuinka monta prosenttia siitä tekemästäsi työstä saat.
Juokse.
15,88€ tunti,(+lisät, 3-vuorotyö) ja työtunteja viikossa vähimmillään 16h, enimmillään 48h. Työkokemusta alle vuosi.
Vierailija kirjoitti:
11,31€ ja olen kokki.
Päivät 7-16h ja täydet tunnin sopimuksessa.Elän tuolla hyvin ja ei ole oikeastaan valittamista kun ajattelee lisätkin tuohon vielä.
No on kyllä huono palkka. Vuokrafirma maksoi 12.50e/h vuonna 2005, kun keikkailin ravintolahommissa.
Vierailija kirjoitti:
10,56 €, 37,5 tuntia per viikko. Puutarhuri. Työn raskaaseen luonteeseen nähden palkka on melko pieni, mutta edellisessä paikassa samanlaisesta työstä sai sen reilu 8 euroa tunnilta joten pitäis kai olla tyytyväinen että nyt on enempi.
Mulla on sit näköjään ihan ok palkka puutarhurina. Saan 12,45€/h js teen 38,45h/vk.
Vierailija kirjoitti:
Hei suuhygienisti, paljonko firma laskuttaa per potilas? Onko edes tunnin potilasajat? Laskepa kuinka monta prosenttia siitä tekemästäsi työstä saat.
Juokse.
Keskituntilaskutus on noin 180 €. Potilasajat 30-45min. Paitsi valkaisuun käytän 105 minuuttia. Toki jos sen noin ajattelee, niin voi tuntua epäoikeudenmukaiselta.
Sitten kun otetaan huomioon kaikki edut, kuten se, että firma lennättää meitä vähän väliä koulutuksiin mihin milloinkin. Plus se, että oma purukalusto laitettiin ensimmäisenä kuosiin firman piikkiin. Ei mulla olis kyllä ollu nyt ihan lähitukevaisuudessa varaa kalvooikomiseen, kiskoihin, valkaisuihin, kulmahammasohjauksiin ja krunuutukseen. Ei mun omat hampaat nyt ihan niin surkeassa kunnossa lähtötilanteessa ollut, mutta nyt on täydellinen hymy, jota on helppo asiakkaille myydä. Tiedostan, että olen kävelevä mainos työpaikalleni, mutta ei minua haittaa.
Plus onhan tässä vielä se, että valmistuin koulusta alle vuosi sitten. Joten ensimmäiseksi työpaikaksi ihan kiva. Ennen kun suunnittelin "juosta" (kun käyttävät minua näin ikävästi hyväksi), niin aion kerryttää työkokemusta.
Kuukausipalkka muutettuna tunneille 23€/h. Johdon assistentti kansainvälisessä yrityksessä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
n.14€/ ja täyspäiväinen työ. Palveluohjaaja siivousalalla. Siivoan paljon ja lisäksi teen esimiestyötä. Ihan ok palkka työn määrään ja vaativuuteen nähden. Kunpa useampi siivooja huomaisi kouluttautua alallaan lisää, saisi pienellä vaivalla palkkansa paremmaksi sen ainaisen 10,50€/h sijaan. Lisäksi työ olisi vaihtelevampaa. Välillä on kiva tehdä ihan vaan siivousta, toisena päivänä paperihommia ja palaveerata asiakkaiden kanssa. Olen tyytyväinen, vaikka eihän ne palkankorotukset ikinä haittaa..
Olen siivooja ja jossain vaiheessa harkitsin tuota kouluttautumista lisää. Mutta kun nyt olen seurannut palveluohjaajan työtä, niin ei kiitos. Jatkuvaa hyppäämistä paikasta toiseen, matkat pisimillään liki 200km yhteen suuntaan. Voi joillekin sopia, mutta ei minulle. Mieluummin pienemällä palkalla mukavassa paikassa.
Ymmärrän erittäin hyvin ettei sovi kaikille. Keille sopii niin ihan mukavaa hommaa :) pitkät matkat on kuitenkin palkallista työaikaa ja ajot yleensä aina firman autolla. Mutta ei tosiaankaan rutiineista ja tietynlaisesta turvallisuudesta pitävän hommaa.
Ja siivousalalla tosiaan on iso palkkahaitari. Normi on nykyään se reilu 10€, mutta esim rakennussiivoukset on helposti 12-12,50 jne.
45\h. Asiantuntijana.
Oon Freelancer.
Joskus 15 tuntia viikossa, joskus 60 tuntia.
Hienoa kun jotkut retostelevat isolla tuntipalkallaan, vaikka yrittäjällä kyse on oikeasti veloitussummasta per tunti.
27€ tunti. Peltiseppä kattofirmassa