Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Valikoiva anoppi

Inkoo
18.06.2018 |

Tarina alkaa siitä kun 15 v sitte tapasin mieheni. Anoppi alkoi pian pyytämään lapsenlapsia jokaisella kahvireissulla kun samaan aikaan kutsui mieheni ex:än kylään ensimmäistä kertaa kehuen kuinka kiva tämä on. Kolmen lapsemme syntymien välillä sain nämä kuuluisat ohjeet kuinka vaihtaa vaippaa jne tai kuinka hän pelkää etten pue riittävästi vaatetta lasten päälle. Piilokuittailua vaatteista, hutsumaisesta tukastani jne mutta aina kun mieheni oli muualla. Yritin laittaa toisesta korvasta sisään varsinkin kun mies aina väitti ettei äiti pahaa tarkoita. Äitini sairastui vakavasti odottaessani esikoista. Anoppi kuunteli ja lohdutti. Avauduin liikaa muista asioista. Anoppi puhui muunnellusti eteenpäin josta jäi myöhemmin kiinni. Kun mieheni vihdoin uskoi asiat oli hän varoittanut äitiään. Asia lakaistiin maton alle vaikka minut oli haukuttu lyttyyn. Suhteemme luottamusta ei parantanut se että mieheni ei koskaan halannut äitinsä nähden vaan ennemminkin oli kylmä vaikka muuta väitti. Kerran työnsi sivuun suvun nähden jota nyttemmin on katunut. Tämä oli vain yksi kerroista jolloin tunsin hylkäämisen puolisolta. Vika tikki oli leikkaus josta jouduin uusintaleikkaukseen. Anoppi oli haukkunut minua siitä että haen huomiota sillä etten nostele lapsia vaikka lri oli antanut selkeät nostokielto ohjeet. Lisäksi käytin hänestä mieheni rahoja hyväksi vaikka olin äitiyslomalla.

Otin etäisyyttä anoppiin. Anoppi saattaa puhua muille lapsenlapsilleen painoasioita, sairauksista kuten että neekereiltä saa hiv:in. Kyllä hävettää ja mies toteaa että äiti on vähän pöhkö. Omille puhumisesta ei ole jäänyt kiinni koska se päivä kun tulee ei lapset enää mummia näe. Siinä kulkee raja.

Anteeksi hän ei ole koskaan pyytänyt vaan minä olen kutsunut syömään sovinnoksi. Tuolloinkin anoppi jäi kiinni kuinka mies tekee kaiken vaikka aivan pötyjuttuja. Hymyilee aina ja hakee marttyyriaseman auttamalla lastenhoidossa. Silloin tietää etten ns voi sanoa mistään.

Olen nyt kyllästynyt mieheni asenteeseen pikkuhiljaa ja siihen että saan aina vääntää rautalangasta että mies tajuaa miksi ei ole ok että anoppi kritisoi tai hoidettuaan lapsiamme on tehnyt juuri päinvastoin kun olen sanonut tietyissä asioissa. Ostaa uusia tuotteita kotiimme ja ostaa aivan varmasti ne lelut lahjoiksi joista pyydän ettei osta kun muut ovat jo ostaneet. Talo auto ja lapset on aina mieheni vaikka maksan puolet ja jösses että tarvitsee edea tuota mainita.

Mitä tehdä? Olen ottanut etäisyyttä mutta alkaa tulemaan tunne yhä enemmän että nyt ei ole enää kyse parin vuoden seurustelusta eli kyllä se anoppi voisi jo luottaa että en ole katala eukko hänen mussukalleen. Lastenhoitoa aina pyydetään vain jos on pakko eli eivät todellakaan ole siellä usein. Mieheni tässä alkaa mietityttämään. Ei äiti voi aina mennä edelle.

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
18.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina sanotaan että paras anoppi on mullan alla, mutta kyllä on vielä parempi kun ei ole anoppia ollenkaan.

Vierailija
2/7 |
18.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Annat anopillesi liikaa valtaa tekemisiisi ja tunteisiisi. Hän on miehesi äiti, johon miehesi ymmärrettävästi haluaa pitää välit kunnossa. Sinun kannattaa oikeasti pitää etäisyyttä, kuten väitit tehneesi. Se vain ei välity viestistäsi.

Ps. Minulla on hyvä anoppi. Se asuu 8000 kilometrin päässä eikä puhu sanaakaan suomea.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
18.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sun kannattaa nyt vakavasti harkita onko tuo parisuhde sellainen jota kannattaa jatkaa.

Jos on niin mieti miten sitä sinä voit muuttaa mielekkäämmäksi, aika vahvasti näyttää siltä että tuo anoppi kannattaa toistaiseksi leikata pois elämästänne. Etkä siis voi estää miestäsi menemästä äitinsä luokse, mutta älä sinä mene. Kirjoita vaikka isolle lapulle miksi pistät anoppi suhteen tauolle ja kertaa tämä kun sinulta kysellään miksi et käy enää.

Sovitte miehen kanssa parisuhteenne rajat ja ajat molemmille sopiviksi, joustatte puolin ja toisin.

Vierailija
4/7 |
18.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aina sanotaan että paras anoppi on mullan alla, mutta kyllä on vielä parempi kun ei ole anoppia ollenkaan.

Paras anoppi ymmärtää ettei hänen lapsensa ole lapsi enää vaan aikuinen eikä hän voi enää säätää eikä määrätä häntä eikä hänen puolisoaan. Tukee tarvittaessa eikä tuputa neuvoja eikä tavaroita. On enemmän ystävä kuin äiti.

Minulla on ihana ja paras anoppi. Hänelläkin on "vikansa" mutta kukaan ei ole täydellinen ja on hyvin ihana ja rakastava ihminen.

Vierailija
5/7 |
18.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anoppisi ei tule muuttumaan eikä sinun tarvitse siitä kärsiä. Esitä miehellesi kirjallista faktaa, miten anopin ilkeydet vaikuttavat teihin ja lapsiin, lopulta voiden johtaa eroon.

Vierailija
6/7 |
18.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Been there done that!

Katkaisin välit anoppiin ihan täysin. Mies käy siellä lasten kanssa harvoin, mikä ei ole ollenkaan helppo pala mulle koska anoppi myrkyttää lapsia ja miestä mua vastasn. Mutta en kai voi kieltääkään. Lapsetkin jostain syystä lähtevät sinne mielellään ehkä siksi koska käyvät niin harvoin.

Minä en ole missään tekemisissä nyt enkä koskaan. Appivanhemmista ei koskaan meillä puhuta (lapset voi joskus) ja parempi niin. Edelleen mua jäytää se, että jäin samoin kun ap täysin kakkoseks sekopää appivanhemmille. Meille oli jo ero kovaa vauhtia tulossa, mut koska tää oli meidän ainoa ongelma, päätettiin vielä yrittää. Päivä kerrallaan mennään, nöyryytys ja p*ska ei unohdu, enkä pysty lupaamaan olevani tämän miehen kanssa ikuisesti.

Vierailija
7/7 |
18.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos viestistäsi. Juuri tuolta tuntuu. Saan näistä viesteistä voimaa kun joskus tuntuu että on liian lähellä nähdäkseen ratkaisut jotka on järjeviä loppujen lopuksi

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kolme kuusi