Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Tupakkapaikka työtilojen vieressä niin että savu tulee sisälle

Vierailija
18.06.2018 |

Meillä hiljattain töissä siirrettiin tupakoitsijoiden röökipaikka niin että se on työtilojen vieressä. Savu tulee sisälle siis työskentelytiloihin, onkohan olemassa jotain lainsäädäntöä johon voisi vedota, johto ei reagoi valituksiin. Röökaajien ei tarvitse työskennellä näissä tiloissa, mutta monen savuttoman kyllä.

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
18.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä laitettiin seinään ohjelappu että pitää mennä vähintään kahdeksan metriä kauemmaksi rakennuksesta kun tupakoi.

Itseä ärsytti nämä ulko-oven edessä tupakoivat. Olivat pitämässä katoksen alla samalla sadetta ja ystävällisesti aina tervehtivät ja kun heidän läpi pääsi niin aukaisivat ovea, mutta se haju vaan on niin kuvottava.

Vierailija
2/11 |
18.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä hiljattain töissä siirrettiin tupakoitsijoiden röökipaikka niin että se on työtilojen vieressä. Savu tulee sisälle siis työskentelytiloihin, onkohan olemassa jotain lainsäädäntöä johon voisi vedota, johto ei reagoi valituksiin. Röökaajien ei tarvitse työskennellä näissä tiloissa, mutta monen savuttoman kyllä.

Voit vedota esimieheesi tai työpaikkasi työsuojeluvaltuutettuun. On tehty virhe jos tupakkapaikka on siirretty rakennuksen ilmanvaihdon kannalta kohtaan jossa sisäilmaa otetaan sisään.

Ongelma on siis työpaikkasi johdon aiheuttama ei tupakoitsijoiden. Vaikea nimittäin uskoa että tupakoitsijat olisivat vaatineet tupakointipaikan siirtoa. Ne on sen verran altavastaava asemassa että tupakoivat siellä missä määrätään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
18.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä esimiehesi sanoi kun keskustelitte asiasta?

Vierailija
4/11 |
18.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen otsekin tupakoitsija mutten ymmärtä, miksi joidenkin on poltettava heti juuri ovien edessä, kuten mm. kaupasta ulos tullessan tai metroasemien ulko-ovien tai myös työpaikkojen oven vieressä. Itse en tee niin, koska en kuole tupakan puutteeseen mennessäni hiukan syrjemmälle, enkä myöskään itse tykkää kävellä savupilven läpi kauppaan.

Samoin tupakantuppien heittely maahan tympii, ei ole ollenkaan vaikea sammuttaa se rööki kunnolla ja stumppi roskiin, tai kantaa itse mukana jotain rasiaa, mihin stumpit voi laittaa (mulla on semmoinen pieni peltilaatikko taskutuhkiksena.)

Vierailija
5/11 |
18.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen otsekin tupakoitsija mutten ymmärtä, miksi joidenkin on poltettava heti juuri ovien edessä, kuten mm. kaupasta ulos tullessan tai metroasemien ulko-ovien tai myös työpaikkojen oven vieressä. Itse en tee niin, koska en kuole tupakan puutteeseen mennessäni hiukan syrjemmälle, enkä myöskään itse tykkää kävellä savupilven läpi kauppaan.

Samoin tupakantuppien heittely maahan tympii, ei ole ollenkaan vaikea sammuttaa se rööki kunnolla ja stumppi roskiin, tai kantaa itse mukana jotain rasiaa, mihin stumpit voi laittaa (mulla on semmoinen pieni peltilaatikko taskutuhkiksena.)

Ok. Olisiko itse aiheeseen vielä mielipidettä?

Vierailija
6/11 |
18.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama meillä taloyhtiössä. Tuhkikset ripustettu seinälle ulko-ovien viereen. Samoilla linjoilla tuhkisten kanssa asuntojen ilmanvaihtokoneiden tuloilmaritilät. Eikä kovinkaan moni tuhkiksia käyttävistä ymmärrä tumpata röökiänsä. Onneksi valtaosa kuitenkin polttelee hieman kauempana ovista ja vaan sitten pudottaa natsan tuhkikseen. Vielä kun ymmärtäisivät tumpata niin homma olis ok.

Vierailija
7/11 |
18.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ei muuten onnistu niin Avin kautta.

Vierailija
8/11 |
18.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On ilmoittanut myös mielipiteensä ylemmälle taholle, eli sen, että röökipaikka on väärässä paikassa.

Asiaan ei vain reagoida, kun pitäisi keksiä mihin se tupakkapaikka sitten sijoitetaan.

Mutta en soimaa tupakoitsijoita siis tällä asialla, vaan nimenomaan tämä ratkaisu ottaa päähän. -ap

Vierailija
9/11 |
18.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko tosiaan vielä jossain työpaikka jossa saa tupakoida? Missä? Minäkin voisin sitten hakea töihin. Täällä sellaista työpaikkaa saa etsiä, koska kaupunki on savuton.

Vierailija
10/11 |
18.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On ilmoittanut myös mielipiteensä ylemmälle taholle, eli sen, että röökipaikka on väärässä paikassa.

Asiaan ei vain reagoida, kun pitäisi keksiä mihin se tupakkapaikka sitten sijoitetaan.

Mutta en soimaa tupakoitsijoita siis tällä asialla, vaan nimenomaan tämä ratkaisu ottaa päähän. -ap

Mihin ehdotit, että se sijoitettaisiin?

Vierailija
11/11 |
18.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mihin ehdotit, että se sijoitettaisiin?

Toiseen päätyyn rakennusta, missä ei ole työntekijöitä välittömässä läheisyydessä. En tiedä miksi tätä ei voi edes kokeilla, kun siellä muutenkin on jengi käynyt röökillä vaihtelevasti. -ap