Miten joku voi olla niin hyväuskoinen, että kuvittelee ylihinnoitellun naamarasvan tekevän ihmeitä?
Ensinnäkin: Jos tietyn rasvan levittäminen iholle tekisi ihosta oikeasti "napakamman" niin botoxia tai plastiikkakirurgiaa ei siihen käytettäisi.
Toiseksi: Vaikka naamarasva tekisi ihosta hetkellisesti "napakamman", niin miettikää mitä sellainen venytys tekisi pidemmällä aikavälillä iholle - löystyttäisi sitä entisestään (tämä saattaa ollakin mahdollista ja varmasti hyvä myyntikikka, kun saadaan kuluttajan iho koko ajan huonommaksi, jolloin hyväuskoinen hölmö vain jatkaa "ihmevoiteiden" käyttöä).
Älkää menkö halpaan ja uskoko kaikkea mitä teille kosmetiikkamyymälöiden "asiantuntijat" yrittävät syöttää. Tyhjiä lupauksia, pahimmassa tapauksessa ihonne vain pahenee.
Ei kosmetiikkateollisuus halua meille tervettä ihoa. He haluavat ainoastaan luoda meille mielikuvia siitä.
Samalla kun sinä levität "ihmevoidetta" iholle, kosmetiikkateollisuuden pohatat nauravat matkalla pankkiin.
Kommentit (41)
Minulle ihmetuote on ollut Lancomen kosteuttava ja elvyttävä yönaamio.
Ei ärsytä, allergisoi ja tää oli se tuote, millä ihoni parani, koska miltei kaikki muut yövoiteet mm. Allergisoi, oli kiva herätä aamuisin aina naama turvonneena ja kireänä. Mutta tämä ei, eli kosteuttaa yön aikana.
Toiset superhyvää tuotteet on olleet denova pro - kosmetologisarjan päivä- ja yövoide.
Sitten avene rasvat hyviä. Ja ordinaryn jotkut seerumit.
Mut joo, mikä toimii toiselle ei toimi toiselle. Mun riesa hyvin herkkä rasvoittuva pintakuiva iho. Kun se on sopivan kosteutettu on pinta kuivana, eikö meikkiä saa siististi. Kun on niin hyvin kosteutettu, että pintakin on heleä, tunkee se liikaa rasvaisuutta. Pitää ostaa pohjustussuihke..
Lisäksi urheilu parantaa, vitamiinit, vedenjuonti, hyvät elintavat..
Vierailija kirjoitti:
Ei ärsytä, allergisoi ja tää oli se tuote, millä ihoni parani, koska miltei kaikki muut yövoiteet mm. Allergisoi, oli kiva herätä aamuisin aina naama turvonneena ja kireänä. Mutta tämä ei, eli kosteuttaa yön aikana.
Toiset superhyvää tuotteet on olleet denova pro - kosmetologisarjan päivä- ja yövoide.
Mut joo, mikä toimii toiselle ei toimi toiselle. Mun riesa hyvin herkkä rasvoittuva pintakuiva iho. Kun se on sopivan kosteutettu on pinta kuivana, eikö meikkiä saa siististi. Kun on niin hyvin kosteutettu, että pintakin on heleä, tunkee se liikaa rasvaisuutta. Pitää ostaa pohjustussuihke..
Avenellakin on myös huonoja tuotteita, varsinkin ne couperosa sarjan tuotteet ärsyttävät herkkää ihoani.
Vierailija kirjoitti:
Olen täysin samaa mieltä ap:n kanssa.
Kaikkein parasta on perus-markettikasvovoide, mikä on myös hajusteeton ja sopii herkälle iholle.
Ihoni on paremmassa kunnossa kuin koskaan. (ennen käytin kallista kosmetiikkaa) Oman ihon hyvinvointiin vaikuttaa toki myös geeniperimä, sekä elämäntavat.
Mitä tuotteita käytät? Erisanin tuotteet eivät ainakaan sovi omalle iholleni.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mut joo, mikä toimii toiselle ei toimi toiselle. Mun riesa hyvin herkkä rasvoittuva pintakuiva iho. Kun se on sopivan kosteutettu on pinta kuivana, eikö meikkiä saa siististi. Kun on niin hyvin kosteutettu, että pintakin on heleä, tunkee se liikaa rasvaisuutta. Pitää ostaa pohjustussuihke..Avenellakin on myös huonoja tuotteita, varsinkin ne couperosa sarjan tuotteet ärsyttävät herkkää ihoani.
Niin on. Silmänympärysvoide on hyvä ja pari päivävoidetta. Joku herkän sekaiho spf20 on hyvä. Mut ei jätä mattapintaa. Ja sit kans mattapintaa jättävä päivävoide on hyvä, mutta ei kosteuta tarpeeksi..
Olen voinut sivusta seurata n. 10v. ajan ystävääni, joka ostaa aina viimeksi lehtien palstoilla kehutut aivan älyttömän kalliit rasvat. Käyttää vain puoliväliin purkin, jonka hinta saattaa olla yli satasen, koska toivottua tulosta ei heti näkynyt, lopettaa, ja siirtyy seuraavaan.
Iho ei ole sen kummemmaksi tullut vuosien mittaan näillä ylimainostetuilla ihmevoiteilla, löystynyt iän myötä, niinkuin kaikilla ennenmin tai myöhemmin. Kateellisena aiemmin seurasin, kun hän pystyi näitä ihmeseerumeita ja kiinteyttäjiä ostamaan.
Tuolla jatkuvalla puunauksella ja kaikkien mahdollisten aineiden hölväämisellä iho on vain löystynyt.
Olen hieman häntä vanhempi ja köyhä, mutta panostanut terveelliseen ravintoon, hedelmiin ja marjoihin, vieläpä luomusellaisiin, vähät rahani. Käytän perusvoiteita ilman hajusteita ja tuhansia kemiallisia ainesosia.
Iho todella hyvä ja kiinteä, kuten äidillänikin oli, eli geenit vaikuttavat myös. Hänkin aivan näyttää äidiltään nykyisin, jonja iho myös roikkuu, eli ei siihen pelkät ihmevoiteet pysty auttamaan.
Toinen pointti vain on, mitä väliä, jos naama roikkuu - se on elämän kulku. Toiset vain ei pysty sitä sulattamaan ja näin bisnes pyöriin.
Vierailija kirjoitti:
Kaikkein parasta on perus-markettikasvovoide, mikä on myös hajusteeton ja sopii herkälle iholle.
Ihoni on paremmassa kunnossa kuin koskaan. (ennen käytin kallista kosmetiikkaa) Oman ihon hyvinvointiin vaikuttaa toki myös geeniperimä, sekä elämäntavat.
Veit sanat suustani. Kuka on saanut syntymälahjaksi hyvän ihon niin sitä ei todellakaan tarvitse paljon hoitaa ja kenellä on rasvoittuva suurihuokoinen iho, ei auta hoidot eikä rasvat. Kokemusta on.
Ihon kimmoisuuteen ja rypistymiseen vaikuttavat tekijät tärkeysjärjestyksessä:
1. Geenit geenit geenit
2. Elintavat
3. Ihon ulkoinen kosteutus lähes millä tahansa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Veit sanat suustani. Kuka on saanut syntymälahjaksi hyvän ihon niin sitä ei todellakaan tarvitse paljon hoitaa ja kenellä on rasvoittuva suurihuokoinen iho, ei auta hoidot eikä rasvat. Kokemusta on.
Näinhän se on, mutta kosmetiikkateollisuus (ja toisaalta myös elintarviketeollisuus, milloin minkäkin tuotteen nimissä) jauhaa mantrojaan, jotka jotkut on sisäistäneet täysin kritiikittömästi.
Tulee aina mieleen eräs englantilainen komediasarja, jossa parikymppinen nuori polleili viisikymppiselle , kuinka iho on loistava, koska HÄN on elänyt oikein, syönyt oikein, nukkunut oikein, hoitanut oikein ja kalliisti, liikkunut oikein. HÄN on tehnyt kaiken oikein ja siitä palkintona on hyvä iho.
Se viisikymppinen totesi vain lakonisesti: Jesus, you are twenty years old, that's why.
Ainoa rasva mikä oikeasti auttaa, on syöty rasva. Se taas lihottaa, joten sitä vältellään, ja rypistytään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tottahan tuo. Testeissä on todettu parhaiksi kaupallisiksi kasvovoiteiksi (lue: selvä ero vaikutuksessa verrattuna ei-voideltuun kasvonpuolikkaaseen) perinteinen Nivea ja Lidlin Cien-päivävoide.
Mutta typerykset ostavat ylihintaisia, "hienostuneen tuoksuisia" rasvoja, joiden markkinointi (lue: valehtelu) maksatetaan sitten tyhmillä ostajilla.
Mitä sitten? Eihän jonkun rasvanostamiset ole sinulta pois eikä sinun ole pakko niitä kalliita rasvoja ostaa.
Minua lähinnä ärsyttää tuossa se, miten suoranainen valehtelu ja kuluttajan pettäminen voi olla aivan laillista kun kyse on "vain" kosmetiikasta. Kuinka monta kertaa olet nähnyt vaikkapa lauseen "tehokkuus todistettu kliinisissä testeissä!"? Useimmiten kyse on jostain kahden viikon kokeilusta tyyliin 25 osallistujaa, jonka jälkeen tehtiin pieni tyytyväisyyskysely. Lopputulos ei millään tavalla täytä tieteellisen tutkimuksen saati sitten kliinisten testien kriteerejä. Ja näitä "tutkimuksia" ei edes julkaista. Jos julkaistaisiin, joku voisi huomata että ovat täyttä soopaa.
Ai, olisit sitten sanonut niin. Edellisessä kommentissa sinua ärsytti ”typerykset jotka ostavat ylihintaisia rasvoja” ja ”tyhmät ostajat”.
Samaa mieltä.
Mutta yhtä tyhmää on uskoa, että hoivalaitokset jotka tahkoavat rahaa sijoittajille tekevät vapaaehtoisesti laadukasta hoivapalvelua.
Nyt sitten lastenkoditkin haluttaisiin sijoittajien herkkupaloiksi.
Jo nyt lapsia ei auteta monesti oikeasti. On kauhuajatus, että lapset kokevat saman tai pahempaa.
Vierailija kirjoitti:
Ensinnäkin: Jos tietyn rasvan levittäminen iholle tekisi ihosta oikeasti "napakamman" niin botoxia tai plastiikkakirurgiaa ei siihen käytettäisi.
Toiseksi: Vaikka naamarasva tekisi ihosta hetkellisesti "napakamman", niin miettikää mitä sellainen venytys tekisi pidemmällä aikavälillä iholle - löystyttäisi sitä entisestään (tämä saattaa ollakin mahdollista ja varmasti hyvä myyntikikka, kun saadaan kuluttajan iho koko ajan huonommaksi, jolloin hyväuskoinen hölmö vain jatkaa "ihmevoiteiden" käyttöä).
Älkää menkö halpaan ja uskoko kaikkea mitä teille kosmetiikkamyymälöiden "asiantuntijat" yrittävät syöttää. Tyhjiä lupauksia, pahimmassa tapauksessa ihonne vain pahenee.
Ei kosmetiikkateollisuus halua meille tervettä ihoa. He haluavat ainoastaan luoda meille mielikuvia siitä.
Samalla kun sinä levität "ihmevoidetta" iholle, kosmetiikkateollisuuden pohatat nauravat matkalla pankkiin.
Olet osittain oikeassa.
Pitää tutkia, mitkä vaikuttavat aineet ovat TUTKIMUSTEN mukaan toimivia sekä missä muodossa imeytyvät. (Mm. A-vitamiini tietyssä muodossa. Aurinkosuoja.) Sitten ostaa, mistä saa tuota vaikuttavaa ainetta mahdollisimman hyvässä suhteessa hintaan nähden. Jotkut tuotteet ovat todella toimivia, niissäkään ei yleensä kallein ole paras.
Kemiaahan nämä jutut ovat. Pitää tutkia faktoja, eikä sortua mainosten luomiin mielikuviin.
Mulle kävi näin kun aloin pestä kasvoja pelkällä vedellä, enkä käyttänyt mitään rasvaa: iho meni tosi pahaan kuntoon. Täynnä mustapäitä.
Puhdistus, kosteutus ja maltillinen kuorinta vaikuttavat ihon kuntoon ehdottoman positiivisesti. Samoin yllä mainituilla retinolilla/ retinoideilla on tutkittu vaikutus ihon uusiutumiseen, jopa ryppyjä poistaen (rajallisessa määrin tietenkin).
Sit voi vaan miettiä, onko se monen kympin putsari kaupan vitosen tuubia kummempi, tuskin.
Tsekkailkaas the Ordinaryn seerumit, tehokasta retinoidia saa mm. alle 15 euron. Ei ollut maksettu mainos!
Terveet elämäntavat toki vaikuttaa ihoon enemmän kuin mikään aine.
Olen itse ymmärtänyt naamarasvat niin, että ne pitävät ihon sellaisena kuin se on nyt pidempään sen sijaan, että se alkaisi löystymään, ryppyilemaan ja kadottamaan nuoreuttaan nopeammin. Ei rasvoilla siis paranneta nykyistä tilannetta, vaan yritetään pitkittää nykyistä tilannetta. Siksi kasvojen ja kehon rasvaus pitäisi aloittaa jo nuorena, ei sitten kun naama alkaa riippua
Käyttääkö miehetkin naamarasvoja?
Vierailija kirjoitti:
Ihon kimmoisuuteen ja rypistymiseen vaikuttavat tekijät tärkeysjärjestyksessä:
1. Geenit geenit geenit
2. Elintavat
3. Ihon ulkoinen kosteutus lähes millä tahansa
4. UV-säteilyltä suojaaminen.
Kyllä ihoon vaikuttaa myös se, mitä nenän alla olevaan aukkoon tungetaan.
Sokeri ja huonot rasvat tekee ainakin hallaa ihon kuntoon.