Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kansa kohisee. Järkyttävä totuus työttömyydestä ja työhaluttomuudesta!

Vierailija
17.06.2018 |

Työttömyys johtuu siitä ettei työpaikkoja ole kaikille työtä haluaville!

Kommentit (66)

Vierailija
41/66 |
17.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Valitettavasti noihin koulutuksiin ei haluta yli 40-vuotiaita eikä varsinkaan pitkäaikaistyöttömiä.

Olen käynyt useammankin koulutuksen vuosien varrella ja opiskelijat ovat olleet 20-60v. Ja suurin osa on 30-50v pitkäaikaistyöttömiä.

Mutta onko ne johtaneet työpaikkoihin? Jos on kuuntelisin kiinnostuneena lisää. 

Vierailija
42/66 |
17.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eniten ärsyttää näissä keskusteluissa työttömien valitus ja tekosyyt. Joo se on fakta, ettei jokaiselle työttömälle riitä työtä, mutta monilla ei ole mitään aikomustakaan tehdä oman työllistymisensä eteen yhtään mitään.

Ollaan vuosikausia työttömänä ja sitten pitäisi heti päästä oman alan töihin huippupalkalla. 

Koulutukseenkaan ei voi millään edes yrittää hakea, koska eihän sinne (muka) oteta pitkäaikaistyöttömiä tai yli 40 vuotiaita.

Turha hakea mitään töitä, koska hakijoita on satoja. Niin no joskus sinäkin voit olla yksi niistä sadoista joka paikan saa.

Olin itse työttömänä lähes 10v, työttömyyden aikana kävin kursseilla ja osallistuin 9e/pvä työtoimintaan yms. Tuon 10v aikana olin täystyöttömänä (makasin kotona) yhteensä ehkä 2 vuotta. Ja lopuksi sain kuin sainkin vakituisen työpaikan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/66 |
17.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vihervasemmisto voittaa seuraavat vaalit ja määrää aktivointitoimenpiteitä työnantajille. Jos määrätään esimerkiksi kaikki työnantajat palkkaamaan vähintään yksi uusi työntekijä ja suuremmissa yrityksissä 10% lisää työntekijöitä, niin Suomessa ei ole sen jälkeen yhtään työtöntä. Keppinä voidaan käyttää tietysti verotusta, jos ei palkkaa työntekjää, niin rankkuna tulee kahden työntekijän palkkauksen kuluja vastaava veron korotus.

Vierailija
44/66 |
17.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Valitettavasti noihin koulutuksiin ei haluta yli 40-vuotiaita eikä varsinkaan pitkäaikaistyöttömiä.

Olen käynyt useammankin koulutuksen vuosien varrella ja opiskelijat ovat olleet 20-60v. Ja suurin osa on 30-50v pitkäaikaistyöttömiä.

Kolmesta koulutuksesta työllistyin harjoittelupaikkaani muutaman kuukauden määräaikaiseen työsuhteeseen. Myöhemmin tein lyhyitä kiireapulaispätkiä parissa firmassa.

Nyt olen vakituisessa työsuhteessa, kiitos koulutuksen ja pätkätöiden.

Vierailija
45/66 |
17.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Työvoima pulaa monilla aloilla, mutta työttömät työkyvyttömiä

Äidinkielen opetuskin on sen takia retuperällä. Ainakin oikeinkirjoituskyvyttömyydestäsi päätellen.

Olen työtön äidinkielenopettaja. Työvoimapulaa ei alalla ole, mutta oikeinkirjoituskyvyttömyys silti vain näyttää lisääntyvän vuosi vuodelta.

Onko äidinkielen opettajien taso laskenut, kun eivät pysty takomaan oppilaiden kalloihin oikeinkirjoitussääntöjä? Kyllä ennen oli asiat paremmin.

Vierailija
46/66 |
17.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siivoushommia ja mäkkäriin lienee pääsee aina joten kyse vain siitä ettei tietyt työt suomalaisille monille kelpaa, kotona notkuminen kylläkin työkykyisenä. Jos mieluummin valitsee jälkimmäisen niin silloin ei tarvitse valittaa tuista.

Kyllä niihinkin töihin pitää hakea. Ja hakijoita on aina kuulemma enemmän kuin sisään otetaan.

Riippuu varmaan paikkakunnasta tämäkin. Opiskelijakaupungeissa saa olla onnellinen jos mäkkäriin pääsee. Ja vuoroja ei kyllä saa niin paljoa että sillä eläisi.

Vierailija
47/66 |
17.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siivoushommia ja mäkkäriin lienee pääsee aina joten kyse vain siitä ettei tietyt työt suomalaisille monille kelpaa, kotona notkuminen kylläkin työkykyisenä. Jos mieluummin valitsee jälkimmäisen niin silloin ei tarvitse valittaa tuista.

Minä valitsen 0-15h/viikko (10,50€ tuntipalkka) sopimusten sijaan tuet, enkä valita yhtään, sillä tukia saa enemmän kuin tuosta työstä tulisi rahaa. Joten valitan mieluummin noista sopimuksista. Ja nuo 15h voi olla tosiaan jaettu vaikka kolmelle päivälle pätkävuoroihin.

Tässä taas näkee että tuet on liian hyvät.

Niin, ongelmahan ei koskaan ole se, että palkka ei riitä elämiseen vaan se, että tuet on liian hyvät...

Vierailija
48/66 |
17.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä valitsen 0-15h/viikko (10,50€ tuntipalkka) sopimusten sijaan tuet, enkä valita yhtään, sillä tukia saa enemmän kuin tuosta työstä tulisi rahaa. Joten valitan mieluummin noista sopimuksista. Ja nuo 15h voi olla tosiaan jaettu vaikka kolmelle päivälle pätkävuoroihin.

Tässä taas näkee että tuet on liian hyvät.

Niin, ongelmahan ei koskaan ole se, että palkka ei riitä elämiseen vaan se, että tuet on liian hyvät...

Mä tienaan vaihdellen 1200-3000e, riippuen miten jaksan tehdä töitä ja silti ollaan mietitty maasta pois muuttamista, sillä voin tehdä tätä etänä. Se tuki on laskettu sentilleen per kk josta nuukimmat pystyy JOTAIN saamaan sivuun, mutta eivät huimia summia.

Vierailija
49/66 |
17.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pizzakokitkin pitää tilata ulkomailta kun suomalaisia ei kiinnosta.

Työantajia ei kiinnosta palkanmaksu.

Vierailija
50/66 |
17.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä työpaikat ovat nykyisin kiven alla ja itse työnhausta on tehty naurettava farssi.

Ennen oli yksinkertaisempaa.

Vierailija
51/66 |
17.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Työvoima pulaa monilla aloilla, mutta työttömät työkyvyttömiä

Äidinkielen opetuskin on sen takia retuperällä. Ainakin oikeinkirjoituskyvyttömyydestäsi päätellen.

Olen työtön äidinkielenopettaja. Työvoimapulaa ei alalla ole, mutta oikeinkirjoituskyvyttömyys silti vain näyttää lisääntyvän vuosi vuodelta.

Sinähän voisit hakea valtiovarainministeriksi. 1+1=3

Videon idiootista otat mallia ja heittelet ilmaan natsitervehdyksiä

Vierailija
52/66 |
17.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä työpaikat ovat nykyisin kiven alla ja itse työnhausta on tehty naurettava farssi.

Ennen oli yksinkertaisempaa.

Jep. Riitti kun vain käveli tehtaanportista sisään ja tarttui heti hommiin. Nykyään töitä pitää hakea ja hakea ja lähettää hakemuksia, soittaa jakemusten perään ja rampata paikanpäällä kysymässä joko pääsee haastatteluun. Siltikään töitä ei irtoa vaikka kuinka pommiittaa loppuunasti räätälöidyillä työhakemuksilla.

Vierailija
53/66 |
17.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olisi työvoimapula ja jos työnantajat oikeasti olisivat kiinnostuneita työntekijöistä, viitsisivät he vähintään vastata työhakemuksiin. 

Vierailija
54/66 |
17.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Rekrykoulutuksessa se työpaikka on käytännössä varma, koska työantaja maksaa son osan koultuksesta ja on mukana valitsemassa koulutettavia.

Vierailija
55/66 |
17.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei mäkkäriin noin vain mennä. Ottavatkohan mieluummin 18-20 -vuotiaan vai 45-vuotiaan ilman kassakokemusta?

Hygieniapassi vai mikä se nykyään onkaan, tulee oletettavasti myös olla.

Onko kellään tietoa hankkiiko/kustantaako mäkkärit yms. passin tarvittaessa?

Vierailija
56/66 |
17.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Putki firma ei palkkaa maisteria töihin, eli kyse on koulutuksesta,

osaavia ei ole työvoimpulasta kärsiville aloille.

Jos on oikeasti työvoimapula, niin voivat itse kouluttaa osaajan. Ei tarvitse aina odottaa valtiota tekemään kaiken puolestaan, kun ei itse halua. Suomalaiset yrittäjät ovat oppineet saamaan jonkun muun kouluttamat työntekijät, joiden koulutus on maksettu taikaseinästä revityillä rahoilla

Vaikuttaa siltä, että et kovin hyvin seuraa nykyistä työvoimakoulutusta. Suurin osa paikoista on nimenomaan tästäkoulutusta tietylle työpaikalle, mutta silloin ongelmana on motivoituneen väen löytäminen. Ei suomalaista työtöntä kiinnosta se, että 6 kk koulutuksen jälkeen saa vakipaikan, jos se 6 kk täytyy käyttää koulutukseen, jotta olisi riittävä osaaminen työtehtäviin. Suomalainen työtön sanoo, että jos en kelpaa tällä osaamisella 3 työttömän vuoteni jälkeen, niin mitään työvoimapulaa ei ole.

Koulutuksen ongelma on se että koulutuksen takia katkaistaan tuet. Mistä siis saisin sen 6 kk ajan toimeentulon? Ilman asuntoa ja ruokaakaa kun ei voi elää niin pitkää aikaa.

Voit vaikka tehdä niiden opintojen ohessa töitä kuten muutkin opiskelijat.

Ei hitto mä repesin :D Tämä oli hauska.

Vierailija
57/66 |
17.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Palataan aikaan ennen 90-lukua. Suurille ikäluokille oli töitä, työttömyys oli vähäistä. Eli mikä on muuttyunut, poistetaan se este työllistymiselle.

Vierailija
58/66 |
17.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mene töihin, jos palkan lisäksi kuitenkin joudun turvautumaan toimeentulotukeen.

Vierailija
59/66 |
17.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Työttömät, nyt väkisin änkeämään mm. seuraaviin paikkoihin:

- ydinvoimalat

- koulut

- sairaalat

- pankit

- valtion virastot (esim. Kelalle kaikki sankoin joukoin tekemään päätöksiä, sinne vain istuu tietokoneen ääreen)

- kovan luokan pörssiyhtiöt.

Edes poliisi ja puolustusvoimat eivät mahda mitään, kun puoli miljoonaa työtöntä menee väkisin töihin (no, tämä nyt oli parodiaa, mutta varmaan tuskin nykyinen hallitus edes tällaisen tempauksen jälkeen tajuaisi, ettei työllistyminen ole töihin menemisestä kiinni).

Herra meitä varjelkoon tuollaiselta skenaariolta, että työttömät menisi väkisin töihin.

Vierailija
60/66 |
17.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Palataan aikaan ennen 90-lukua. Suurille ikäluokille oli töitä, työttömyys oli vähäistä. Eli mikä on muuttyunut, poistetaan se este työllistymiselle.

Neuvostoliitto ja idänkauppa takaisin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä seitsemän neljä