Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Paheneeko krapula iän myötä? Hirveä olo, yök

Vierailija
17.06.2018 |

Olin eilen terassilla kaverin kanssa. Join noin neljän tunnin sisällä lasillisen valkoviiniä, yhden siiderin sekä pari lasia sangriaa. Olin hiprakassa, mutta en mitenkään hirveässä humalassa. Kotona olin jo yhden jälkeen ja söin vielä ison palan jotain suolaista piirakkaa ja join vettä ennen nukkumaan menoa.

Nyt aamulla olo on aivan hirveä! Päätä särkee, etoo ja oksettaa, väsyttää mutta en saa nukuttua. Olo on kuin olisi ryypännyt koko viikonlopun. Miten tuollaisesta (varsin kohtuullisesta) määrästä voi tulla tällainen krapula? Pahenevatko krapulat todella iän myötä? En muista, että nuorempana olisi tällaista ollut. Nyt nelikymppisenä melkein aina. Ei maistu kohta enää hyväkään viini, kun parin lasillisen jälkeen on toimintakyvytön koko seuraavan päivän.

Kommentit (17)

Vierailija
1/17 |
17.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä ne näkyy pahenevan. Itekin nyt 4-kymppinen ja vielä 5 vuotta sitten selvisin baari-illoista ilman mitään ongelmia seuraavana päivänä, nykyään oksettaa, väsyttää ja särkee päätä. Yleensä menee pari, kolme päivää ennenkuin on toipunut täysin vaikkei edes paljoa juo.

Vierailija
2/17 |
17.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä ne krapulat pahenee iän myötä. Siksi saisi miedompi laillistua, siitä ei tule krapulaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/17 |
17.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo! Mä join maanantaina laivalla viinilasillisen, 2 lonkerotölkkiä, yhden shotin ja yhden oluen. Koko seuraavan päivän aivan järkyttävä olo oksennuksineen ja edelleen nyt sunnuntaina tulee pieniä krapulamaisia huonon olon aaltoja. En tiedä, että olisiko tässä nyt jotain muutakin tosin.

Vierailija
4/17 |
17.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pahenee, ja onneksi. Alkoon ei ole enää asiaa.

Vierailija
5/17 |
17.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä.

Vierailija
6/17 |
17.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu, pahenee. Ja sama juttu; ”ennätys” on kolmesta valkoviinilasillisesta klo18-01 välissä koko seuraava päivä oksentelua ja päänsärkyä.

Vierailija
7/17 |
17.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän ne niin väittävät. Riipuu myös mitä juo. Itselleni tulee esim. siideristä huono olo seuraavana päivänä vaikka ei montaa joisi, mutta valkoviinistä ei vaikka joisi illan aikana koko pullon.

Vierailija
8/17 |
17.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä toleranssi iän myötä heikkenee. 

En tiedä sitten joko noin nelikymppisenä? Ei minulla silloin vielä. 

Mutta nyt 58-vuotiaana kerta-annos ei juuri viinipulloa enempää voi olla illan mittaan. 

Tosin en tässä iässä tietenkään kaipaakaan mitään kännäämistä. Eli ihan hyvä vain!

Vierailija
9/17 |
17.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nelikymppisenä oli pakko laittaa korkki kiinni, kun krapulat kävivät sietämättömiksi. Vielä kolmekymppisenä pystyi pämppäämään vaikka joka ilta ja menemään aamuvuoroon ilman ongelmia.

M 42

Vierailija
10/17 |
17.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä pahenee. Olen 45 v ja jo vähäisestä juomisesta tulee inhottavia olotiloja. Mulla usein tulee päänsärkyä ja hirveätä sydämmentykytystä yhdistettynä tuskahikeen.

Herään aamuyöllä noihin ja en saa enää nukutuksi.

Vierailija
11/17 |
17.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myrkky on myrkkyä.

Vierailija
12/17 |
17.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viinistä tulee hirveä päänsyrky :( en oikeastaan juo viiniä kuin joskus lasillisen ruoan kanssa - se vielä menee. Oluessa maksimi on viiden tunnin aikana kolme pulloa ja sekin on jo rajoilla....

n49

Vierailija
13/17 |
17.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä ne krapulat pahenee iän myötä. Siksi saisi miedompi laillistua, siitä ei tule krapulaa.

Tämä. Tuota paskaa en suostu juomaan, mutta polttaa voisin silloin tällöin.

Vierailija
14/17 |
17.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmettelen, että noi on teidän mielestä pieniä määriä. ”Pari viinilasillistakin” voi sisältää 4 alkoholiannosta ja yli 5 annosta on jo liikakäyttöä naisille.

Vierailija
15/17 |
17.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaankin pahenee. Toinen mahdollisuus on että olet yliherkkä/allerginen jollekin juoman ainesosalle. Alkoholijuomien valmistus- ja lisäaineitahan ei tarvitse ilmoittaa joten esim. viineihin lisätään monenlaisia myrkkyjä jotka voivat aiheuttaa esim. migreeniä.

Minulla alkoholin vaikutus paheni sillä tavalla jo alle kolmekymppisenä että en nukahtanut vaikutuksen alaisena enää ollenkaan ilman lääkkeitä. Krapulan pahuus liittyy paljon siihen miten olen nukkunut.

Vierailija
16/17 |
17.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kehonrakentaja kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä. Tuota paskaa en suostu juomaan, mutta polttaa voisin silloin tällöin.

Mielummin sitä nauttii ilman seuraavan päivän kärsimyksiä.

Vierailija
17/17 |
17.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä kai elimistö myrkkyyn reagoi. Iän myötä myrkkyjä kestää vähemmän.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kahdeksan kuusi