Minua on jäänyt kaivelemaan eräs tapahtuma, joka sattui vuosia sitten Skansenin eläintarhassa
Olimme jossakin trooppisessa talossa, ja eräässä terraariossa lasin takana istuskeli oksallaan kultaleijonatamariini. No mennessäni lähemmäs tämä kyseinen apina alkoi räyhäämään täydessä raivossa lasin takana hampaat paljastettuna pitäen samalla vihaista ääntä, sekä hakkasi raivoissaan lasia pienellä kädellään. Olen aivan varma, että apina olisi purrut minua, jos välillämme ei olisi ollut lasia.
Minua on jäänyt mietityttämään, että oliko tuo raivokohtaus osoitettu henkilökohtaisesti juuri minulle? Olinkohan apinan mielestä jotenkin muita asiakkaita rumempi/vastenmielisempi/muuten vihattavamman oloinen?
Kommentit (5)
Apinat on tarkkoja reviiristään, eivät halua toista apinaa reviirilleen.
Minulle on käynyt hieman samalla tavalla Korkeasaaressa leopardin kanssa (hyökkäsi päin lasiseinää), mutta en hetkeäkään ajatellut että se johtuisi rumuudestani tms. Ehkä vain satuin katsomaan sitä väärällä tavalla, tai paksut hiukseni näyttivät ison kissapedon silmiin jotenkin saaliseläimeltä.
Ihan tosissasiko jäit miettimään vesikauhuisen pikku kirppusäkin aivoituksia? :)
Henkilökohtainen hyökkäys sinua kohtaan. Ehdottomasti. T. Apinakuiskaaja