Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Vertaistukea tarvitsen. Tytär on viillellyt. Ja ehkä tekee sitä edelleen

Vierailija
16.06.2018 |

Tuli ihan puskista, shokkina mulle äidille.
Asun Hki, just muuttanut. Mihin yhteys, mistä apua? Onko kokemusta, haluan vertaistukea ja tyttärelle apuja. Vaikka nyt väittää että ei tee enää niin. En usko . Mihin nyt yhteys kun on kesä?

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
16.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo on todella yleistä. Olen siis pelkkä labrahoitaja. Mut näen paljon näitä viilleltyjä käsivarsia. Muutama tuttavapiirissä.

Syitä lukemattomia. Itseinho, pahan olon kaivaminen ulos, yksinäisyys, kiusaaminen. Ihan joku poikakin voinut sanoa loukkaavaa. Jotkut myös hakevat huomiota.

Vierailija
2/9 |
16.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

https://www.finfamiuusimaa.fi/

Täältä et saa kuin vittuilua ja entistä pahemman mielen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
16.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Psykiatria päivystys Malmi tai Hartman sairaala. Terveyspalveluneuvonta myös auttaa. Älä jää yksin. Koko perhe tarttee tukea. Finfami muista myös.omaisten jätärjestö.

Vierailija
4/9 |
16.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla vain hyvää kokemusta.

Vierailija
5/9 |
16.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

😯

Vierailija
6/9 |
16.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulla vain hyvää kokemusta.

Sekavasti ilmaistu. Tarkoitin, että finfami hyvä, av-palsta ei.

Vierailija
7/9 |
16.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei.

Helsingissä tk on ensisijainen yhteydenottopaikka, riippuu täysin siitä missä päin asut, miten nopeasti tyttäresi saa apua. Tyttäresi iästä riippuu paljon se, saatko edes varata aikaa. Jos et, niin kannusta tytärtäsi tekemään se itse.

Akuutissa tilanteessa (esim. selvä itsemurhavaara) päivystys on oikea osoite.

Suomen Mielenterveysseura ja Nuoren mielenterveystalo ovat tutustumisen arvoisia ja kummallakin on paljon tietoa miten tukea nuorta ja erilaisia palveluita.

FinFamilta saa mielenterveyskuntoutujien omaiset tukea. Heillä on toimintaa myös täällä Uudellamaalla. (Asun myös Pk-seudulla).

Tässä vielä linkki.

Vierailija
8/9 |
17.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa tiedostaa, että osalle siihen viiltelyyn kehittyy ihan sellainen riippuvuus, on vaikea olla tekemättä sitä. Moni myös kokee, että ainoastaan viiltely helpottaa sitä pahaa oloa ja ahdistusta. Viiltelyn ajan on hyvä olo, mutta ei kovin kauaa, pian tulee katumus ja syyllisyys viiltelystä. Se voi auttaa, jos keksii viiltelyn tilalle muita toimintoja, joista tulee kivun kaltainen kokemus, mutta ei ole yhtä vaarallista. Jotkut ovat tehneet niin, että hakevat jääpalan kämmenelleen, ja antavat sen sulaa siinä. Muitakin keinoja löytyy, kun googlaa ja etsii myös You Tubesta. Tuon ongelman kanssa on kamppaillut moni, myös minä. Toivotan voimia!

Vierailija
9/9 |
17.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perheneuvola