Minkä kokoisessa asunnossa asuitte, kun esikoisenne syntyi?
Monta neliötä? Yksiö/kaksio/kolmio jne.? Ja keitä teitä siinä asui ja olitteko tyytyväisiä asuntoonne? :)
Kommentit (40)
Ihan karmea luukku oli, neliöitä noin 60.
56m2 kaksio. Riitti hyvin sen pari vuotta kun säästettiin omistusasuntoon.
57 neliön kaksio. Äiti,isä,vauva ja koira. Puolen vuoden päästä muutettiin kolmioon kun kävi ahtaaksi.
Yksiö 32neliöö, mieheni,minä ja vauva. Vuosi asuttiin,sen jälkeen kaksioon. Mies oli kolmivuoro työssä,yksiössä oli vaikeaa saada nukuttua päivällä, kun kaikki oli samassa tilassa.
66 m2, kerrostalokolmio. Lapsi on vasta kolmen, asutaan vieläkin tässä ihan tyytyväisinä.
17 neliöö. Kaikki mukavuudet löytyi.
56 neliö kaksio. Hyvin mahduttiin kaksi aikuista ja vauva. Oli juoksevaa vettä, suihku, wc, lämmintä ja puhdasta.
113 m2 paritalon puolikas. Ensimmäinen omistusasuntomme. Vauvalla oli oma huone ja oli myös vierashuone/työhuone.
65 m2, 2 h + k + s + p melkein 25 vuotta sitten.
80m2. Paritalon puolikas, kolmio. Oli oikein hyvä. Sitten alettiin odottaa toista lasta ja ostettiin isompi.
92 neliön rivari. Ylhäällä 2 makuuhuonetta ja olohuone, alhaalla saunaosasto, takkahuone, keittiö ja wc.
Oli kiva asunto, mutta vauvan kanssa epäkäytännöllinen, kun wc ja pesutilat oli eri kerroksissa. No pärjättiin siinä vielä toisenkin vauvan kanssa, muutettiin isompaan kun lapset oli 1- ja 3-vuotiaat.
56 neliöinen kaksio. Minä ja vauva asuttiin siinä. Olin tyytyväinen asuntoon. On itse asiassa vieläkin ikävä sitä merinäköalaa.
50 neliön kerrostalo kaksio Helsingissä, viidyttiin todella hyvin mutta tila jäi pieneksi kuin lapsi kasvoi. Vuoden jälkeen muutettiin rivariin ja tuplattiin neliöt ja siitä muutama vuosi eteenpäin omakotitaloon ja tuplattiin taas neliöt 😄
47 neliöinen kaksio. Asuttiin siinä vielä vähän aikaa senkin jälkeen kun toinen lapsi syntyi.
120m2 okt Helsinki
Haluttiin tarpeeksi iso koti ennen lasten hankintaa, että ei tarvitse muuttaa ennen kuin lapset ovat aikuistuneet ja lähteneet kotoa.
44m2 opiskelijakaksio. Hyvin suunnitellut neliöt ja iso parveke, merinäköala.
Minä, mieheni ja pieni poikamme olimme äärettömän tyytyväisiä ja mahduimme hyvin.