Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko nykyisin enää hyviä aikakauslehtiä?

Vierailija
16.06.2018 |

Olen nyt lukenut mökillä vahoja aikakauslehtiä jostain 70/80-luvulta ja nämä ovat niin paljon kiinnostavampia juttuja täynnä kuin moni nykypäivän lehti. Pitkiä ja monipuolisia artkkeleita.
Onko enää olemassa hyviä lehtiä? Semmoisia ettei olisi pelkkiä jättimäisiä kuvia ja pelkkää meikki/tyyli/muotivinkkiä ja sisustus/leivontareseptihuttua täynnä mitä aikanin naistenlehtien jutut enää usein tuntuu olevan, vaan olisi ihan oikeita juttuja? Pitkiä kiinnostavia artikkeleita maaailman menosta ja muusta.
Onko oikeasti hyviä lehtiä enää olemassa?

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
16.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä tulee sellainen harha mukaan kuvioon, että vain ne parhaat lehdet sieltä 70/80 luvulta on säilytetty. Kaikki ne tuhannet huonot lehdet makaa kaatopaikalla.

Lehtialalla on mennyt huonosti viime vuosina. Hirvittävä määrä erilaisia lehtiä kauppojen hyllyt täynnä ja samaan aikaan lukijoiden määrät laskussa kautta linjan. Ihmiset selaa nettiä ja kattoo videoita lehtien ostamisen sijasta. Kun lehdet tekee huonosti rahaa niin niihin ei haluta panostaa samalla tapaa. Toimittajille kun tarvitsee maksaa palkkaa.

Vierailija
2/14 |
16.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mä ainakaan ole löytänyt. Irtonumerona maksavat nykyään melkein 10 e. Ovat täynnä mainoksia. On juttuja julkkisten kotielämästä tai randomien kotielämästä. Ruoka- ja leivontaohjeita on, mutta niitähän on  netti tulvillaan. Nuo vanhat lehdet tosiaan ovat ihania. Silloin aikanaan ei ollut nettiä, joten kaikki lehdissä kirjoitettu oli uutta. Oi kuinka sitä lehteä odottikaan, ja aina oli mielenkiintoinen. Mainoksiakin oli paljon vähemmän, ja olivat pienempiä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
16.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kodin pellervo

Vierailija
4/14 |
16.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tässä tulee sellainen harha mukaan kuvioon, että vain ne parhaat lehdet sieltä 70/80 luvulta on säilytetty. Kaikki ne tuhannet huonot lehdet makaa kaatopaikalla.

Lehtialalla on mennyt huonosti viime vuosina. Hirvittävä määrä erilaisia lehtiä kauppojen hyllyt täynnä ja samaan aikaan lukijoiden määrät laskussa kautta linjan. Ihmiset selaa nettiä ja kattoo videoita lehtien ostamisen sijasta. Kun lehdet tekee huonosti rahaa niin niihin ei haluta panostaa samalla tapaa. Toimittajille kun tarvitsee maksaa palkkaa.

Noh voihan tässä noinkin harhaan tulla ehkä, mutta nämä lehet mitä katselin ovat mummoni tilaamia ja tänne mökille on niitä sitten tuotu ilmeisesti talteen. Monen vuoden ajalta muutamaa tiettyä lehteä liki kaikki numerot, kuten kodin kuvalehteä, kotiliettä ja muutamaa muuta.  Eli ei ole ainakaan sillä tavalla valkattu parhaita päältä säilöön.

Erityisesti kodin kuvalehti tuntuu olevan hyvin monipuolinen ja mukavaa luettavaa, verrattuna tämän päivän samaan lehteen. On ollut juttuja ns. koko perheelle lapsista aikuisiin ja kiinnostavia luettavia.

Nykyään lehdet tuntuu tosiaan mainoslehdiltä joista sitten pitäisi maksaakin se kymppi per  lehti... minä kaipaisin mainosten ja kuvien sijaan enemmän tekstiä, laadukasta, kiinnostavia juttuja ja näkökulmia... Vaikka itse olen ysärillä syntyneenä aika nettisukupolvea, niin tykkään mielummin lukea oikeita kirjoja ja lehtiäkin kaipaisin. Ei tabletin tai älyluurin kanssa ole niin mukavaa mennä sohvalle makaamaan ja lueskelemaan... 

Ap

Vierailija
5/14 |
16.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

pelkkiä mainoksia nykyään mitä olen selannut. yhtään en osta

Vierailija
6/14 |
16.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselleni tulee Tiede, Suomen kuvalehti, Kodin kuvalehti, Kotiliesi ja Aarre (joo, olen lehtien suurkuluttaja). Pidän näitä kaikkia hyvin tasokkaina ja luen kaikki numerot käytännössä kannesta kanteen.

Vierailija
7/14 |
16.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos kaipaan lukemista ostan pokkarin. Tulee halvemmaksi kuin ostaa mainoksia ja turhia "julkkiksia" täynnä oleva lehti.

Vierailija
8/14 |
16.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos kaipaan lukemista ostan pokkarin. Tulee halvemmaksi kuin ostaa mainoksia ja turhia "julkkiksia" täynnä oleva lehti.

No niin minäkin teen. Mutta ei se pokkarien lukeminen multa poista sitä kaipuuta lukea oikean tosielämän juttuja keksittyjen romaanien sijaan... Siis kun kaipaan sellaista että olisi juttuja maailman menosta ja tämmösistä, kun nykylehdet on täynnä mainoksia ja ainoat "varsinaiset artikkelit" niissä ovat niitä julkkisten haastatteluja heidän elämästään. Oisi se vaan hienoa jos voisi lukea jotain oikeasti kiinnostavia huolella tehtyjä juttuja erilaisista ilmiöistä meillä ja maailmalla...

ap

Vierailija
9/14 |
16.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ainakaan ns. naistenlehtiä, joita tulee kampaajalla joskus selailtua odotellessa. Aina joku julkkis kannessa, jonka nyyhkykertomus sitten lehdessä, sitten meikkiohjeita, muotia, laihdutusta, ihmeellisiä ruokaohjeita, kuka lopetti juomisen, kuka erosi, kuka löysi uuden miehen/naisen, kenen häät tulossa, rakkaushoroskooppeja tietenkin, kampausohjeita jne. Ja seuraavassa numerossa taas samat jutut, mutta eri julkkiksista. En kyllä ikinä maksais tollasista lehdistä.Kaverin mökillä oli 80-luvulta vanhoja Alibeja, niitä oli ihan mielenkiintoista lukea.

Vierailija
10/14 |
16.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kai lehtiä tilaa enää muut kuin puhelinmyyjien kusettamat vanhukset.

Vierailija
11/14 |
16.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Neule- ja kaavalehdet Burda, Kodin Kuvalehden käsityö,  ovat ainakin hyviä.

Aikakausilehdistä en viittä plussaa antaisi.

Vierailija
12/14 |
16.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Makuasia, oletan.

Minä pidän Kodin kuvalehdestä ja erilaisista sisustuslehdistä.

Olen aina lukenut paljon aikakauslehtiä ja pidän hyvin kirjoitetuista jutuista.

Vierailija
13/14 |
16.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen miettinyt joskus samaa asiaa.

Minä luen kahta lehteä, joista pidän. Niissä on oikeasti luettavaa eli Kodin Kuvalehti ja Valitut Palat.

Vierailija
14/14 |
16.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itselleni tulee Tiede, Suomen kuvalehti, Kodin kuvalehti, Kotiliesi ja Aarre (joo, olen lehtien suurkuluttaja). Pidän näitä kaikkia hyvin tasokkaina ja luen kaikki numerot käytännössä kannesta kanteen.

Mun mielestä Tiede just oli sellainen lehti että pintaraapaisuja vain sai ja itse lisää kaivaa materiaalia netistä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme seitsemän kolme