Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Light-juomat ja raskaus

Vierailija
15.06.2018 |

Uskaltaako juoda vai ei? Jotain oikeata faktaa jossakin? Kiitos

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
15.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikean faktan mukaan saa kohtuudella juoda. Palstatietäjien mukaan varmaan ei saa, vaan pitää vaihtaa light-juomat voipakettiin.

Vierailija
2/15 |
15.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen juonut satunnaisesti. Joka päivä en "uskaltaisi".

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
15.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

miksi haluaisit juottaa vauvallesi ravinnoksi sellaista paskaa?

Vierailija
4/15 |
15.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En niistä light juomista hirveästi tiedä mutta eikös niihin sokerin tilalle yleensä lisätä kaikkia maukeutusaineita? Muutamia makeutusaineita ei suositella raskaana oleville koska aiheuttavat syöpää, en nyt muista nimiä mutta s:llä alkoivat molemmat.

Itse joisin mieluummin ihan tavallisia juomia, ei se sokeri niin pahasta lapselle ole kun muistaa kohtuuden:)

Vierailija
5/15 |
15.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen juonut 30 vuotta light-colaa enempi vähempi joka päivä. Väliin mahtuu kolme raskautta yli vuoden imetysajoilla per mukula. Lapseni ovat nykyään terveitä teinejä. Kaikilla koulussa keskiarvo välillä 8,5-9.0. Eli ainakin tällasis vaikutuksia. Itsekin toistaiseksi perusterve.

Vierailija
7/15 |
15.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle sanottiin neuvolassa että aspartaami on huono (en muista miksi) mutta steviaa voi käyttää. Olen kyllä vältellyt aspartaamia jo useamman vuoden koska se tuntui aiheuttavan minulle migreeniä.

Vierailija
8/15 |
15.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarvitsetko oikeasti faktaa? Totuus selviää ehkä vuosien päästä. Suosittelisin vettä ja jos pakko, niin selkeitä sokerijuomia. Ja rasvatonta maitoa, usko tai älä.

Vierailija
9/15 |
15.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tarvitsetko oikeasti faktaa? Totuus selviää ehkä vuosien päästä. Suosittelisin vettä ja jos pakko, niin selkeitä sokerijuomia. Ja rasvatonta maitoa, usko tai älä.

Jatkan omaani, ei haittaa, vaikka joskus teet niin.

Vierailija
10/15 |
15.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen juonut kaikkien raskauksien aikana normaalia limsaa, eikä se ole haitaksi. Kun ei kittaa jatkuvasti.

Vierailija
11/15 |
15.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raskaus ja makeutusaineet

Terveellisen ja monipuolisen ruokavalion ohella keinotekoisten makeutusaineiden kohtuukäyttö ei ole vaarallista raskaus- ja imetysaikana. Makeutusaineita sisältävien elintarvikkeiden käytöllä ei pidä kuitenkaan korvata aterioita.

-HUS. fi

... ja samaa sanoo moni muukin lähde.

Vierailija
12/15 |
15.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap:lla siis raskausdiabetes. Kaikissa hyvältä maistuvissa vissyissä on tosi paljon hiilihydraatteja, mehuissa hirveästi sokeria, ja maitotuotteet on nyt pannassa kun nekin nostattaa verensokeria.

Mietityttää nuo light-limut, siksi kaipaisin tietoa

Vierailija
13/15 |
15.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ihmeessä joisit jos vähänkin mietityttää? Jos on jano, juo vettä.

Vierailija
14/15 |
15.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kolmannen raskauden kohdalla jouduin rajoittamaan sokereita ja joka raskauden kohdalla mulla on ollut hirvittävä himo juoda limsaa. Joten kolmannella kerralla join vain light limua. Keskimäärin pari lasia per päivä. Ja kolmas lapseni on todella vilkas ja koulumenestykseltään heikoin. Onko tällä yhteyttä, tuskin, mutta itse aina mietin, että olisi vain pitänyt yrittää olla ilman limsaa.

Ja raskauksien ulkopuolella en ole juonut yhtään limua! Outoja nämä mieliteot.

Vierailija
15/15 |
15.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi ihmeessä joisit jos vähänkin mietityttää? Jos on jano, juo vettä.

Pelkkä vesi ei vain kertakaikkiiaan mene alas, siksi. Ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yksi seitsemän