Puhelinmyyjät taas ahdistelee
Jotenkin viime aikoina lisääntyneet noi soitot aivan älyttömästi. Ilmeisesti kesätöissä porukkaa puhelinmyyjinä. Kuulostaakin aika kokemattomilta ihan puhetyylin perusteella.
Kommentit (14)
Puhelinmyynti on kotirauhan rikkomista. Monet jättävät vastaamatta puheluun, jos soittajalla on tuntematon numero.
Puhelin on ihmisille tärkeä viestintäväline, eikä sitä saisi tukkia aggressiivisella markkinoinnilla..
Nämä soittelee lähes joka päivä monta kertaa eri numeroista ja meidän perheen molempiin kännykkänumeroihin, vaikka olen sanonut ettei kiinnosta.
https://kuluttaja.fi/artikkelit/kauneusklinikka-toimi-lainvastaisesti/
Eikö monissa muissa maissa esim. kerjääminen ja puhelinmainostus ole jo lailla kielletty?
Miksi Suomessa ei kielletä mitään sellaista mitä olisi syytä kieltää? Kielletään vaan kaikkea muuta millä ei mitään merkitystä mihinkään!
Mainokset ja esittelyt vaan lisääntyvät. Ovelta ovelle-myynti nostaa jälleen päätään.
Pian ovelle kertyy jonoa ja markkinoijat liimaa tarroja kodin ikkunoihin.
Itse laitan aina eston, kun joku puhelinmyyjä soittaa.
Tehkää kuten minä tein: Venyttäkää puhelun kestoa äärimmilleen kysymällä kaikkea mahdollista ja laittakaa ne toistamaan samat asiat moneen kertaan. Esittää vaan kiinnostunutta, niin kyllä ne jaksaa yllättävän pitkäänkin. Kerran kävi yhtä myyjää sen verran sääliksi jo 45 min. kohdalla, että päätin lopettaa vedättämisen. Sanoin, että miltä tuntui kun vein siltä aikaa ihan hukkaan? Aikeenani ainoastaan ajan varastaminen ja hyvät naurut kavereiden kanssa. Sanoin myös, että nyt kannattaa laittaa minut siellä jollekin mustalle listalle.
Olen blokannut ainakin 12 eri puhelinmyyjänumeroa kännykässäni 5 päivän aikana!
Silti keksivät uusia numeroja joista soittelevat ja kun vastaan niin sieltä ei välttämättä kuulu kuin jotain rohinaa. Tulee vaan mieleen että onko jotain laittomia kalastelujuttuja ja jos soittaisit takaisin sellaiseen numeroon niin tuleeko sellaisesta joku monen tonnin lasku?
Vastakälli kirjoitti:
Tehkää kuten minä tein: Venyttäkää puhelun kestoa äärimmilleen kysymällä kaikkea mahdollista ja laittakaa ne toistamaan samat asiat moneen kertaan. Esittää vaan kiinnostunutta, niin kyllä ne jaksaa yllättävän pitkäänkin. Kerran kävi yhtä myyjää sen verran sääliksi jo 45 min. kohdalla, että päätin lopettaa vedättämisen. Sanoin, että miltä tuntui kun vein siltä aikaa ihan hukkaan? Aikeenani ainoastaan ajan varastaminen ja hyvät naurut kavereiden kanssa. Sanoin myös, että nyt kannattaa laittaa minut siellä jollekin mustalle listalle.
Sinänsä hyvä idea, mutten ehdi tehdä tuollaista kiireisen työpäivän aikana.
Ei noilla ohjeilla pääse puhelinmyyjistä eroon. Yksinkertainen tapakin on ja lyhyessä ajassa pääsee eroon soittajista. Minulle ei enää vuosiin ole yhtään turhaa puhelua tullut.
1) mistä olette saanet yhteystietoni?
2) en osta mitään, kiitos.
3) käytän oikeuttani tulla unohdetuksi, joten poistattehan kaikki minun tietoni järjestelmistänne.
nuo maksulliset palvelut ovat täysin turhia.
Vierailija kirjoitti:
Ei noilla ohjeilla pääse puhelinmyyjistä eroon. Yksinkertainen tapakin on ja lyhyessä ajassa pääsee eroon soittajista. Minulle ei enää vuosiin ole yhtään turhaa puhelua tullut.
3) käytän oikeuttani tulla unohdetuksi, joten poistattehan kaikki minun tietoni järjestelmistänne.
En väittänytkään, että ohjeillani pääsee myyjistä eroon, paitsi näistä yksittäistapauksista. Sitä paitsi taktiikkanahan on olla pääsemättä myyjästä eroon. Oma viihdyke tässä on etusijalla. Ei stressaa myyjät kun ottaa ilot irti heidän kustannuksellaan.
Mulla kans luuri soinu koko viikon. Ihmettelen miten ne mun numeron on saanu kun on salaisena numero ja numeroani en ole mihinkään antanut.
Vierailija kirjoitti:
No ei tuo kolme vuotta voimassa oleva kieltopalvelu nyt niin kovin kallis ole aktivoida: ”Puhelun hinta 0,39 €/min+pvm, jonotus on maksuton”. Homma hoituu automaatilla parissakymmenessä sekunnissa. Myyntipuhelut vähenivät kieltopalvelun käyttöönoton jälken omalla kohdallani n. 95%.
nekin tekevät vain työtään, turhaan niitä haukut.