Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

14vuotias vrk:n yksin?

Vierailija
15.06.2018 |

Olemme mieheni (=lapsen isä) kanssa lähdössä kesällä noin vuorokaudeksi mökille. Voiko 14 vuotiaan jättää yksin? Kunnollinen kaveri on tulossa yöksi hänen kanssa. Mökillä ei ole muita lapsia tai nuoria joten teinillä ei olisi kuin aikuisseuraa. Teinimme ei ole ollut yksin kotona kuin muutamia tunteja.

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
15.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, eihän sitä kaveria voi sinne mökille mukaan ottaa.

Vierailija
2/14 |
15.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Öh. Jos me käytiin kaverin kanssa jo 15-vuotiaana kaksin mökkeilemässä 20km:n pyörämatkan takana (ja 16-vuotiaana liftattiin jo ympäri Suomea), niin eiköhän 14-vuotiaan voi jättää omaan kotiinsa kaverinsa kanssa päiväksi..? 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
15.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
4/14 |
15.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olemme mieheni (=lapsen isä) kanssa lähdössä kesällä noin vuorokaudeksi mökille. Voiko 14 vuotiaan jättää yksin? Kunnollinen kaveri on tulossa yöksi hänen kanssa. Mökillä ei ole muita lapsia tai nuoria joten teinillä ei olisi kuin aikuisseuraa. Teinimme ei ole ollut yksin kotona kuin muutamia tunteja.

. Muutamia tunteja päivässä421

Vierailija
5/14 |
15.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu tapauksesta. Itse olin tuon ikäisenä yksin viikonloppujakin.

Vierailija
6/14 |
15.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

#käty

Kaveri kertoo yhdelle, tämä yhdelle, jne...

Vierailija
7/14 |
15.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Häh? Jos nuori ei ole jotenkin vammainen tai taipuvainen tekemään pahojaan, niin miksi ihmeessä ei voisi olla yksin vaikka viikkoa.. Hitsi mitä pullamössöä.

Vierailija
8/14 |
15.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

age is just a number kirjoitti:

Öh. Jos me käytiin kaverin kanssa jo 15-vuotiaana kaksin mökkeilemässä 20km:n pyörämatkan takana (ja 16-vuotiaana liftattiin jo ympäri Suomea), niin eiköhän 14-vuotiaan voi jättää omaan kotiinsa kaverinsa kanssa päiväksi..? 

Öh. Me käytiin kavereiden kanssa rikkomassa paikkoja...saatettiin käydä useissakin kotibileissä yhden illan aikana.

Vierailija
9/14 |
15.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omani on kavereineen kunnollisia, mutta ei se sitä estänyt ettei meidän kämppää tuhottu. Koiralta ja kissalta sotkettiin karvat, akvaario rikottiin, läppäri ja muutakin varastettiin. Ja moneen kertaan vannotettiin ettei kenellekään kerrota, mutta jostakin se tieto sitten vaan vuoti. Lastensuojeluilmoitus meistä tehtiin ja pidettiin puhe siitä, että yläkouluikäistekin pitäisi olla pääosan ajastaaa aikuisten valvonnassa.

Vierailija
10/14 |
15.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei voi.

Vierailija
11/14 |
15.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu nuoresta.

Me jätimme tytön 15v viikonlopuksi yksin kotiin kun oli pikkuveljen jalkkisturnaus. Sai pyytää 2 kaveria yöksi.

Pitivät heti bileet ja tyttö valehteli kaikesta oikein sujuvasti. Pettynys ja ei olisi uskonut. Naapurit valitti.

Vierailija
12/14 |
15.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakkohan sitä joskus on alkaa opetella. Voi olla riskejä, toisaalta kaikki voi mennä hyvin. Itse olin 14 v enemmän tai vähemmän yksin kotona kuukauden. Muu perhe vietti kesälomaa naapurikunnassa mökillä, minä sain jäädä kotiin kaupunkiin. Ensimmäinen kesätyöpaikka tuolloin. Vanhemmat kävivät välillä tarkistamassa tilanteen. Hyvin pärjäsin. Joku hyvä kaveri kävi jonain yönä yökylässä, mutta ymmärsivät olla mainostamatta tilannetta muille.

Vierailija
13/14 |
15.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Omani on kavereineen kunnollisia, mutta ei se sitä estänyt ettei meidän kämppää tuhottu. Koiralta ja kissalta sotkettiin karvat, akvaario rikottiin, läppäri ja muutakin varastettiin. Ja moneen kertaan vannotettiin ettei kenellekään kerrota, mutta jostakin se tieto sitten vaan vuoti. Lastensuojeluilmoitus meistä tehtiin ja pidettiin puhe siitä, että yläkouluikäistekin pitäisi olla pääosan ajastaaa aikuisten valvonnassa.

Ei se vaadi kuin yhden snapin...

Vierailija
14/14 |
16.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olin ekaa kertaa 14-vuotiaana viikonlopun yksin. Ennen sitä samanikäisenä myös sen yhden päivän Muu perhe kun lähti 400km päähän kylään.

Syynä oli se, että oli hankittu meille kissapentu, eikä sitä voisi jättää yksin.

Vanhempia ei koskaan ilmeisesti pelottanut. Käytiin oikein yhdessä kaupassa, et mitä haluan. Ja käteistä jätettiin myös.

Ja mitään tyhmää en edes koskaan tehnyt.:D Kyllä sitä ehti täysi-ikäisenäkin.

Oli kiva pyytää parhaat kaverit kylään niin:"Että kerrankin saadaan kuunnella musaa ja tanssia ja pitää hauskaa!"

Mutta toisinaan yksin jäädessä tykkäsin myös ottaa mun piirustusohjekirjan ja alkaa piirtää. Ja vaan keitellä kahvia koko yön.:D

Näitä reissuja kun tuli jokusen kerran, ennen kuin sitten aloin juoda 17-vuotiaana.:P