Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Työssäkäyvä! Oletko töissä täsmälleen sillä alalla, mille kouluttauduit?

Vierailija
15.06.2018 |

Aloin miettiä asiaa, ja omasta tuttavapiiristä lähinnä vain koodaajat tai juristit tekee tasan sitä mitä papereissa lukee. Itse en tee. Olen kulttuurintutkija ja tehnyt kääntäjän töitä kohta 20 vuotta. Valmistuin työttömäksi ja etsin mitä tahansa hommaa. Onneksi pääsin kääntäjäksi. Työt aloitettuani olen hankkinut koulutusta alalle. Nyt alkaa taas työtilanne näyttää vähän huolestuttavalta, joten aloin varmuuden vuoksi opiskella työn ohessa ihan muuta alaa.

Miten muut?

Kommentit (17)

Vierailija
1/17 |
15.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun alalla on tosi epätodennäköistä tehdä oman alan töitä, mutta kuulun niihin jotkaon ns saanu jalan oven väliin.

Opiskelin kuvataitelijaksi ja teen taidetta työkseni. Joskus myös pyydettäessä opetan, mutta sitä vältän, kun totta puhuen en tykkää opettaa.

Vierailija
2/17 |
15.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En 😁

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/17 |
15.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä olen. Kävi hyvä tuuri ja sain valmistuttua vakipaikan firmasta jossa suoritin yhden työharjoittelunkin.

Vierailija
4/17 |
15.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen. Pääsin suhteilla ensimmäiseen oman alani työpaikkaan jos ennen kuin valmistuin. Se oli kyllä lottovoitto.

Vierailija
5/17 |
15.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kertokaa myös ala! :)

ap

Vierailija
6/17 |
15.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen käynyt talouskoulun, eli minulla ei ole mitään ammattia. Olen esimiehenä ICT-alalla. Pääsy nykyiseen asemaan vaati paljon duunarihommia, hyvää tuuria ja valtavaa päättäväisyyttä! En ikinä edes ajatellut tätä alaa, ennen kuin vahingossa päädyin tänne töihin. 

Vierailija
7/17 |
15.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen. Pääsin työharjoittelun kautta töihin omalle alalle heti, kun valmistuin. Pidän itseäni todella onnekkaana, sillä tiedän kuinka vaikeaa mun alan töitä on saada

Vierailija
8/17 |
15.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En. Olen YTM ja liikkeenjohdon konsultti, eli alalla johon ei ole suoraa ammattitutkintoa.

Vierailija
9/17 |
15.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yllättäen täällä työssäkäyvät ihmiset on kiitollisia työpaikoista, jotka ei ole omaa alaa. Työttömät kiljuu toisessa ketjussa kurkku suorana, miten ei VOI mennä töihin, jotka ei vastaa koulutusta.

Tai ehkä ei sittenkään yllättäen... :)

Vierailija
10/17 |
15.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole vielä ikinä tehnyt mitään työtä johon olisi ollut virallisesti pätevä koulutus. Vaikka työuraa on jo parikymmentä vuotta takana. Asinantuntijana it-alalla, koodaajana, rakennustöissä, teollisuudessa asentajana, työnjohtajana, metalliverstaalla ja oman firman toimitusjohtajana.

Siihen sitten vielä päälle kesätyöt ja muut mitä on tullut tehtyä vain lyhyen aikaa...

Vierailija
11/17 |
15.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä. Olen sairaanhoitaja ja teen tasan sairaanhoitajan töitä. Opiskeluaikana jokaisesta harjoittelupaikasta tarjottiin töitä. Päädyin lopulta vakituiseksi erääseen harkkapaikkaani jossa viihdyn mainiosti ja viihdyn edelleen. Sairaanhoitajista kyllä kai suurin osa tekeekin ihan oman alan hommia.. rinnakkaisluokka oli terveydenhoitaja-sh ryhmä ja hekin kaikki jotka tunnen pääsivät ainakin heti varsinaisiin terveydenhoitajan hommiin. Yhden kätilön tiedän joka tekee sairaanhoitajan hommia ja yhden joka tekee psyk. Puolella sairaanhoitajan hommia.

Vierailija
12/17 |
15.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen sossu ja työssä sossuna. Työttömyys alalla on olematonta.

Vierailija
13/17 |
15.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yllättäen täällä työssäkäyvät ihmiset on kiitollisia työpaikoista, jotka ei ole omaa alaa. Työttömät kiljuu toisessa ketjussa kurkku suorana, miten ei VOI mennä töihin, jotka ei vastaa koulutusta.

No jos bilsan opelle ehdotetaan mäkkärin kassan hommia, niin onko tuo ihme?

Vierailija
14/17 |
15.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No jos bilsan opelle ehdotetaan mäkkärin kassan hommia, niin onko tuo ihme?

Siinä ketjussa on kahdeksan sivua ehdotuksia bilsan opelle. Monta erinomaista ehdotusta, mutta mikään ei kelpaa.

Vierailija
15/17 |
15.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koneinsinööri, tuotekehityksen suuntautmisvaihtoehto. Täsmälleen sitä olen tehnyt tämän vuosituhannen eli kolun päättymisestä asti.

Vierailija
16/17 |
15.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koneinsinööri, tuotekehityksen suuntautmisvaihtoehto. Täsmälleen sitä olen tehnyt tämän vuosituhannen eli kolun päättymisestä asti.

Tuhatvuotinen ura. Siinä on nuorille tavoitetta. :DD Jokos sitä eläkkeelle...?

Vierailija
17/17 |
15.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sähköpuolen koulutus mutta metallialalla 10 vuotta työskennellyt.

M30

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yhdeksän seitsemän