Mikä on sun mielestä hyvä palkka?
Nyt älä suhteuta kysymystä mihinkään tiettyyn ammattiin tai paikkakuntaan vaan vastaa lonkalta mikä sun mielestä on jo hyvä palkka.
Mä sanoisin 4000
Kommentit (25)
Sellainen jonka kokee olevan hyvä korvaus menetetystä ajasta ja nähdystä vaivasta.
Tälleen junioritasolla menevänä 3000 olisi jo aika ruhtinaallisesti ainakin tällä alalla.
Samoilla linjoilla ensimmäisten vastaajien kanssa, minulle hyvä palkka kokoaikaisesta työstä on n. 3500-4000 euroa.
En silti mene väittämään, että se on hyvä palkka mistä tahansa työstä.
Sellainen 15-20€ tunti riippuen työstä, jos se on mielekästä eikä stressaavaa. Stressaavasta tai epämielekkäästä työstä pitää maksaa reilusti enemmän.
No onpa jotenkin hölmö kysymys. Tietysti palkka pitää suhteuttaa ammattiin ja paikkakuntaan, muiden asioiden ohella. Voisin vastata mikä on minusta hyvä palkka tiettyyn ammattiin tietyllä kokemustasolla tietyssä paikassa tiettyyn aikaan, mutta ei se sama palkka ole hyvä jossakin toisessa työssä.
No ei ainakaan 2050 (bruttoni). Nettoni 1700 e. Ihan p*ska palkka! Sais ees 2000 e käteen.
Riippuu siitä mitä sen palkan eteen pitää tehdä.
Aloituksen 4000 € / kk on ihan paska palkka jos pitää lähteä vaikka Afganistaniin armeijan leiriin siivoojaksi.
Vierailija kirjoitti:
Riippuu siitä mitä sen palkan eteen pitää tehdä.
Aloituksen 4000 € / kk on ihan paska palkka jos pitää lähteä vaikka Afganistaniin armeijan leiriin siivoojaksi.
Minusta neljä tonnia olisi tuosta työstä hyvä palkka ja lähtisin heti. Ottaisin työkomennuksen aurinkolomana jonka elinkustannukset nolla euroa. Sen sijaan omasta työstäni ict-alalla pitäisin sitä välttävänä.
Sellainen, jolla voisin helposti lyhentää asuntolainaa 1000 e kuussa (saisin pk-seudulta kivan asunnon), voisin käydä pari kertaa ulkomaanmatkalla vuodessa ja säästöön jäisi myös rahaa.
Käyn itseasiassa nytkin pari kertaa vuodessa ulkomaanmatkoilla, mutta nuo ovat budjettireissuja. Ja säästämäänkin pystyn, mutta vain sen verran, että nuo matkat onnistuu, en niin, että olisi kymmeniätuhansia säästössä.
Palkan summa ei ole mitenkään olennainen vaan mitä jää käteen sitten, kun verot ja maksut, lainat, vuokrat, ruuat tms. on laskettu pois.
No siis pärjään kyllä hyvin 1600e palkallani, mutta oikein hyvä palkka olisi varmaan 2000e tai ainakin 2500e. En tiedä mihin pistäisin niin paljon rahaa.
Raha ja palkka on niin suhteellista.
Itse kun tienaan vain 2160€/kk niin mulle se hyvä palkka olisi esim 3000€ vaikka jollekin toiselle sekin on ihan keskinkertainen määrä.
3000 brutto on kipuraja. Itse pääsen just tohon kokoaikatyö ja lisät, mutta koska haluan vähän ekstraa, niin teen osa-aikaisena 3 viikonloppua toisessa paikassa, siitä saan noin 600 bruttona, eli yhteissumma on jo ihan jees.
Kyllä suhteutan sen verran että on yksin asuva, asuu kaupungissa eikä tarvitse autoa ja vuokra maks. 500 e. Hyvä palkka olisi silloin nettona 1 500 - 2 000 e.
3500 e on jo ihan jees. Sillä pärjää.