Pesetkö aina kätesi kun tulet ulkoa?
Itse pidän sitä itsestäänselvyytenä ja olen opettanut sen lapsillenikin. Tiedän yhden perheen jossa tätä ei tehdä ja heillä on usein flunssat sun muut pöpöt kylässä. Olen yrittänyt sanoa käsien pesusta heille mutta turhaan.
Ja ei, en ole siivousfriikki ja tottakai meilläkin ollaan kipeitä sillointällöin. Selkeästi vähemmän kuitenkin kuin ko.perheessä.
Onko tuo miten yleistä ettei käsiä pestä kotiin tullessa?
Kommentit (62)
En pese. Pesen kädet vain, jos ne tuntuu likaisilta. Kylään mennessä pestään toki aina kädet, kun tiedän että useimmat sitä itse harrastaa.
Mä oon kerran vuodessa flunssassa, ja lapsi on viimeksi ollut 2016 syksynä flunssassa. Vatsatautia minä tai lapsi ei olla _ikinä_ sairastettu.
Pesen kädet aina kotiin tullessa. Lisäksi pyyhin kännykän desinfiointiaineella. Siinähän ne samat pöpöt on kuin käsissäkin, jos ja kun puhelinta tulee räpläiltyä ulkona ollessa.
Vierailija kirjoitti:
Jos olen ulkona, jota pidän tuossa pihalla olemisena ja pihatöiden tekoa, niin en todella pese joka välissä. Eestaashan siinä tulee hypättyä, enkä pese ennen kuin tulen kunnolla sisälle.
Kaupoilla käynnin jälkeen pesen.
Pihatöitä, jos on mullan tai kuivuneiden lehtien kanssa käsikosketuksessa, kannattaa kyllä pestä kädet ettei saa myyräkuumetta tai aivokalvontulehdusta.
Hyi jos joku ei pese. Kiva kun jonkun toisen ulostejäämiä oman keittiönkaapin kahvassa. Yök!
Kyllä pesen, yleensä melkein ensimmäisenä kotiin tullessa.
Tietysti pesen.Hyi hitto mitä kaikkea sitä päivän aikana näplää
En pese sillä vastustuskyky säilyy kun ei liikaa peseydy krran viikossa sauna riittää paitsi p......n pyyhkimisen jälkeen kädet pestään
Vierailija kirjoitti:
Tietysti pesen.Hyi hitto mitä kaikkea sitä päivän aikana näplää
Näpläätkö sä "sitä" ?
En pese. Suihkun yhteydessä ja tiskatessa tulevat tietysti puhtaiksi, mutten erityisesti pese käsiäni muuten kuin erityistilantessa esim. jos ovat jonkin työn seurauksena näkyvästi likaiset.
Itse en ole koskaan sairaana. Viimeksi on varsinainen flunssa ollut 90-luvun alussa. Jotain pientä köhää ja nuhaa on n. viiden vuoden välein.
Paljon epähygienisemmät kädet ovat muuten ihmisillä, jotka käyttävät sormuksia ja pitävät pitkiä kynsiä, vaikka kuinka pesisivät kuin meillä sormuksettomilla ja lyhytkynsisillä.
Voi googlata, jos ei usko.
Tietenkin pesen, sehän on itsestäänselvyys. Ja myös lapsille opetettu, että kun ulkoa sisälle tullaan, niin pestään. Ja aina ennen ruokailua myös. Jos käyn kaupassa ja maksan käteisellä, desinfioin käteni kun pääsen autoon. Rahat käy monen käden kautta, ne on pöpöpesiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos olen ulkona, jota pidän tuossa pihalla olemisena ja pihatöiden tekoa, niin en todella pese joka välissä. Eestaashan siinä tulee hypättyä, enkä pese ennen kuin tulen kunnolla sisälle.
Kaupoilla käynnin jälkeen pesen.Pihatöitä, jos on mullan tai kuivuneiden lehtien kanssa käsikosketuksessa, kannattaa kyllä pestä kädet ettei saa myyräkuumetta tai aivokalvontulehdusta.
Ei niitä nyt joka välissä voi olla pesemässä.
Totta kai pesen. Virusten lisäksi yököttää kun ihmiset käpälöivät kahvoja käsillä joita ei ole pesty vessassa käynnin, nenän kaivamisen tai kynsien pureskelun jälkeen.
Olen myös tietoisesti opetellut pois etten koskaan kodin ulkopuolella laita sormia suuhun tai hiero silmää tms. ellen ole juuri pessyt käsiä saippualla.
Sairastan hyvin harvoin.
Vierailija kirjoitti:
En pese. Suihkun yhteydessä ja tiskatessa tulevat tietysti puhtaiksi, mutten erityisesti pese käsiäni muuten kuin erityistilantessa esim. jos ovat jonkin työn seurauksena näkyvästi likaiset.
Itse en ole koskaan sairaana. Viimeksi on varsinainen flunssa ollut 90-luvun alussa. Jotain pientä köhää ja nuhaa on n. viiden vuoden välein.
Paljon epähygienisemmät kädet ovat muuten ihmisillä, jotka käyttävät sormuksia ja pitävät pitkiä kynsiä, vaikka kuinka pesisivät kuin meillä sormuksettomilla ja lyhytkynsisillä.
Voi googlata, jos ei usko.
Et sitten linkkiä laittanut. Kynsiharjaa käytetään jos on pitkät kynnet. Sormukset eivät ole sormenpäät joilla yleensä kosketellaan ruokaa. Ruokaa laittaessa tietysti sormukset pois ja varsinkin jos käsin vaivaa taikinaa. Se taikina ei ole sormusten puhdistamista varten.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaupoilla käynnin jälkeen pesen.Pihatöitä, jos on mullan tai kuivuneiden lehtien kanssa käsikosketuksessa, kannattaa kyllä pestä kädet ettei saa myyräkuumetta tai aivokalvontulehdusta.
Ei niitä nyt joka välissä voi olla pesemässä.
Kannattaisko nuo työt sitten tehdä käsineet kädessä jos teet niitä pihajuttujas päivän mittaan.
Vierailija kirjoitti:
Onhan täällä paljon etnistä porukkaa, ei tarvitse mennä kun Puotinharjun ostarille, niin voisi luulla olevansa sellaisessa.
Niih... Suomessahan ei oo muualla elämää ku kehä III sisäpuolella xDDDD
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onhan täällä paljon etnistä porukkaa, ei tarvitse mennä kun Puotinharjun ostarille, niin voisi luulla olevansa sellaisessa.
Niih... Suomessahan ei oo muualla elämää ku kehä III sisäpuolella xDDDD
Onko kukaan niin sanonut? Vai oliko tuo sinun oma toteamuksesi?
Aina pesen. Enkä ole vuosiin sairastanut mitään flunssaa tms.
En. En oikeastaan pese muuten kuin suihkussa aamuisin, vessakäyntien jälkeen ja tietysti jos on näkyvää likaa. En ole minäkään lähes koskaan kipeänä.
Pesen kädet sisälle tullessa. Pesen kun alan laittaa ruokaa tai syödä. Pesen vessassa käydessä. Pesen kun kädet ovat likaiset.