Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Naisena tuntuu että pitää peittää se mikä oikeasti on

Vierailija
14.06.2018 |

Olen syntynyt tissittömäksi ja karvaiseksi, mutta koen painetta käyttää rintsikoita, jotka saa näyttämään, että mulla olis edes jotain kohoumaa rintakehässä, ja koen että näkyvät tummat karvat pitää poistaa "vääristä" paikoista, jotta mua pidettäisiin ns. oikeana naisena.

On uuvuttavaa koko ajan ajatella, ettei kelpaa omana itsenään. Tuntuu että aito minä on tukahdutettu.

Joo tiedän, että kukaan ei PAKOTA, mutta sosiaalinen paine.

Kommentit (82)

Vierailija
1/82 |
14.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä onko miehillä samanlaisia tuntemuksia, mutta voin puhua vain omasta puolestani, eikä tämäkään varmasti koske edes kaikkia naisia (kuten niitä jotka ovat jo valmiiksi syntyneet "kelvollisiksi"). Ap.

Vierailija
2/82 |
14.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koskee kuule ihan meitä kaikkia, niin miehiä kuin naisiakin. Hyvin harva voi olla vapaasti oma itsensä julkisesti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/82 |
14.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Musta tuntuu samalta, mutta enemmänkin henkisesti. Pitäisi olla hillitympi, epäsuorempi, varovaisempi, vähemmän primitiivinen. Jotenkin "naismainen". Olen hyvin suora ja näytän tunteet vääristelemättä ellen tajua varoa.

Vierailija
4/82 |
14.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ongelmasi on omien korviesi välissä. Kyllähän kaikesta mahdollisesta voi uhriutua, jos tuolle tielle lähtee.

Vierailija
5/82 |
14.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla taas on c-kuppi. Pitäisi ostaa push upea. Ainakin ite nautin laittautumisesta. Ei se ole mtn peittämistä, vaan sellaista, mitä kaikki tekee, ja mikä antaa iloa.

Vierailija
6/82 |
14.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naiseus suurilta osin pelkkä visuaalinen performanssi...

Olen itsekin miettinyt etenkin nyt kun asun miehen kanssa yhdessä (eli nähdessäni miten vähän tavalliselta näyttävä mies käyttää itsensä laittamiseen aikaa), että mitä saisin aikaan kaikella sillä ajalla mikä menee pesemiseen, rasvaamiseen, meikkaamiseen, sheivaamiseen, karvojen nyppimiseen, hiusten laittamiseen, itseruskettamiseen, kynsien huolitteluun ja ties mihin.

Mutta en vaan uskalla etenkin toimistotöitä tekevänä naisena "vaan olla" eli käydä siistimässä hiukset kerran kuussa ja huolehtia perushygieniasta kuten miehet. Näytän luonnostani väsyneeltä ja suoraan sanottuna rumalta, joten naisena ulkonäöstäni huolehtimatta jättäminen vaikuttaisi suoraan myös uramahdollisuuksiini.

Vierailija
7/82 |
14.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan omassa päässäsi on paineet, kuten jo edellä mainittiin. Minullakaan ei ole tissejä, paitsi nyt kun imetän. Kukaan ei ikinä ole maininnut pienistä tisseistä, paitsi kerran joku juntti joka ihan tuli kokeilemaan. Karvat poistan, koska haluan. Kukaan muu ihminen ei tuo sinulle paineita kuin sinä itse.

Vierailija
8/82 |
14.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teit mitä vaan niin kaikkia et voi miellyttää. Vaikka saisitkin hyväksyntää, niin se hyvä fiilis menee kuitenkin ohi. Sitten taas ahdistaa ja pitää tehdä jotain, että tulee hyväksytyksi. Ei kannata lähteä ollenkaan tuohon pelleilyyn mukaan, vaan olla rehellisesti sellainen kuin haluaa.

Vierailija
9/82 |
14.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla taas on c-kuppi. Pitäisi ostaa push upea. Ainakin ite nautin laittautumisesta. Ei se ole mtn peittämistä, vaan sellaista, mitä kaikki tekee, ja mikä antaa iloa.

Mulle se että teeskentelen omistavani rinnat, on nimenomaan peittämistä. Jos mulla olisi c-kuppi, niin miksi kokisin tarvetta peittää mitään? On eri asia korostaa nättiä puoliaan kuin vain keskittyä piilottamaan huonoja puoliaan. Ap.

Vierailija
10/82 |
14.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä haluaisin olla supernaisellinen ja pukeutua seksikkäästi, mutta tuntuu että nykyään ei voi, koska leimataan bimboksi tai miestennielijäksi.

Ainakin mammapiireissä pitää olla collegehousuissa kulkeva ylipainoinen ilmestys jotta kukaan ei katso nenänvarttaan pitkin.

Vierailija
11/82 |
14.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Teit mitä vaan niin kaikkia et voi miellyttää. Vaikka saisitkin hyväksyntää, niin se hyvä fiilis menee kuitenkin ohi. Sitten taas ahdistaa ja pitää tehdä jotain, että tulee hyväksytyksi. Ei kannata lähteä ollenkaan tuohon pelleilyyn mukaan, vaan olla rehellisesti sellainen kuin haluaa.

Olet oikeassa. Tämä on loputon suo, eikä tässä voi voittaa. Mutta toisaalta en tiedä voittaisinko siinäkään, että kulkisin tuolla tasarintaisena kaljamahana säärikarvat tuulessa liehuen. Ehkä, jos olisin itsevarma enkä välittäisi muiden mielipiteistä. Ap.

Vierailija
12/82 |
14.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitäänhän ei oo pakko tehdä, mutta ymmärrän kyllä varsin hyvin, että paine toimia tietyllä tavalla on suuri. Ei tietenkään pitäisi välittää muiden ajatuksista, mutta ei se ole aina niin helppoa vaan olla oma itsensä.

Vierailija
13/82 |
14.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulle se että teeskentelen omistavani rinnat, on nimenomaan peittämistä. Jos mulla olisi c-kuppi, niin miksi kokisin tarvetta peittää mitään? On eri asia korostaa nättiä puoliaan kuin vain keskittyä piilottamaan huonoja puoliaan. Ap.

Mä en esim korosta nyt, vaan mulla toppaamaton bralette. En löydä push upejani,ne on kai pesussa. Mutta harmikseni, kun paino putosi, kuppikokokin pieneni. En ole kuitenkaan ikinä kärsinyt "tissittömyydestä", vaan ihan normaalit ovat.

Vierailija
14/82 |
14.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tervetuloa joukkoomme, joita ei kiinnosta vidduakaan sosiaalinen paine. En halua käyttää parhaita vuosiani matkiakseni jotakin mitä "kaikki muutkin" on.

Vierailija
15/82 |
14.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koskee kuule ihan meitä kaikkia, niin miehiä kuin naisiakin. Hyvin harva voi olla vapaasti oma itsensä julkisesti.

On varmaan totta, eri ihmiset vain joutuvat peittämään ja "teeskentelemään" eri verran. Ap.

Vierailija
16/82 |
14.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olet oikeassa. Tämä on loputon suo, eikä tässä voi voittaa. Mutta toisaalta en tiedä voittaisinko siinäkään, että kulkisin tuolla tasarintaisena kaljamahana säärikarvat tuulessa liehuen. Ehkä, jos olisin itsevarma enkä välittäisi muiden mielipiteistä. Ap.

Miksi haluaisit väen vängällä herättää pahennusta? Tai siis, mikä saa sut toimimaan tuolla tavalla, tai ees ajattelemaan noin?

Vierailija
17/82 |
14.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En tiedä onko miehillä samanlaisia tuntemuksia, mutta voin puhua vain omasta puolestani, eikä tämäkään varmasti koske edes kaikkia naisia (kuten niitä jotka ovat jo valmiiksi syntyneet "kelvollisiksi"). Ap.

Sosiaalisia paineita on ainakin lähes kaikilla. Tietenkään kaikilla ne ei liity tisseihin tai muutenkaan ulkonäköön. Aina on ihmisiä jotka ei pidä "kelvollisena" ja aina myös niitä jotka pitää.

Sosiaalista painetta, sitä mitä muut ajattelee, ei koskaan voi täysin poistaa. Painetta on vain opittava sietämään. Se jokainen tekee omalla tavallaan. Toiset poistamalla karvat vääristä paikoista, toiset antamalla niiden kasvaa ja hyväksymällä ne itse osaksi kelvollista itseään.

Vierailija
18/82 |
14.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi haluaisit väen vängällä herättää pahennusta? Tai siis, mikä saa sut toimimaan tuolla tavalla, tai ees ajattelemaan noin?

Sehän tässä on ongelma, että en koe voivani tehdä noin, vaikka siten olisin oma itseni. Eli en peittäisi mitään. Ap.

Vierailija
19/82 |
14.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sosiaalisia paineita on ainakin lähes kaikilla. Tietenkään kaikilla ne ei liity tisseihin tai muutenkaan ulkonäköön. Aina on ihmisiä jotka ei pidä "kelvollisena" ja aina myös niitä jotka pitää.

Sosiaalista painetta, sitä mitä muut ajattelee, ei koskaan voi täysin poistaa. Painetta on vain opittava sietämään. Se jokainen tekee omalla tavallaan. Toiset poistamalla karvat vääristä paikoista, toiset antamalla niiden kasvaa ja hyväksymällä ne itse osaksi kelvollista itseään.

Mutta, kun kaikki sheivaa? Eikö se ole opetettu varhaisteini-iässä? Vaikka nyt on näitä kampanjoita.

Vierailija
20/82 |
14.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Naiseus suurilta osin pelkkä visuaalinen performanssi...

Olen itsekin miettinyt etenkin nyt kun asun miehen kanssa yhdessä (eli nähdessäni miten vähän tavalliselta näyttävä mies käyttää itsensä laittamiseen aikaa), että mitä saisin aikaan kaikella sillä ajalla mikä menee pesemiseen, rasvaamiseen, meikkaamiseen, sheivaamiseen, karvojen nyppimiseen, hiusten laittamiseen, itseruskettamiseen, kynsien huolitteluun ja ties mihin.

Mutta en vaan uskalla etenkin toimistotöitä tekevänä naisena "vaan olla" eli käydä siistimässä hiukset kerran kuussa ja huolehtia perushygieniasta kuten miehet. Näytän luonnostani väsyneeltä ja suoraan sanottuna rumalta, joten naisena ulkonäöstäni huolehtimatta jättäminen vaikuttaisi suoraan myös uramahdollisuuksiini.

Ensimmäinen lause on mitä mainioin tiivistelmä naisena olemisesta.