Miten toi AMEX-kortti oikein toimii
Mulla on aina ollut sellanen käsitys, että se on vain maksuaikakortti, eli koko velka tulee maksaa laskun eräpäivänä. Kumminkin yksi kaverini sanoi, että lyhentää Amexinsa velkaa parisataa kuussa. Miten tämä on mahdollista, jos kyseessä ei ole luottokortti vaan maksuaikakortti?
Kommentit (9)
Vierailija kirjoitti:
Minä lyhennän kaiken kerralla. En tiedä voiko tehdä edes toisin?
Jatkan: sieltä tulee aina lasku, jossa on koko summa. Ei siis tajoa mahdollisuutta kuten Mastercard, että maksa vain 30 euroa tai enemmän.
Ei ole mielestäni mahdollista muuta kuin sopimalla Amexin luotonvalvonnan kanssa erikseen jostain lyhennyssuunnitelmasta. Siinäkin taisi olla aika tiukka aikaraja milloin koko saldo pitää olla maksettu.
Näköjään voi, kun kaverilla on kuulemma nelisen tonnia saldoa ja maksaa joka kk vain sen parisataa pois.
Starlet kirjoitti:
Näköjään voi, kun kaverilla on kuulemma nelisen tonnia saldoa ja maksaa joka kk vain sen parisataa pois.
Taitaa olla jokin ihan muu kortti kuin Amex
Amex on maksutapakortti, ei luottokortti. Kyllä se saldo pitäisi maksaa kokonaan pois eräpäivänä. Ehkä ap:n kaveri on sopinut erikoisjärjestelyn jos ei pysty maksamaan?
Starlet kirjoitti:
Sitten on säännöt muuttuneet. Itselläni on Gold Card ja ei siinä ole ikinä ollut mitään mahdollisuutta maksaa vain osittaista summaa. Dinersilla sen sijaan on mahdolliseen luotolliseen korttiin.
Kyllä hän sen näytti, että kortti on vihreä Amex, eikä kuulemma koskaan ole maksanut saldoa kertamaksulla pois, siksi ihmettelenkin.
Ykkösellä on platina amex, ja aina tulee koko lasku postiluukusta.
Minä lyhennän kaiken kerralla. En tiedä voiko tehdä edes toisin?