Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jälleen: en kykene 12 h paastoon migreenini kera

Vierailija
14.06.2018 |

Saan helposti kohtauksen, mutta kohtaukset alkavat aina nukkumisen aikana kun en voi ottaa lääkettä ajoissa. Lisäksi minulla on suuta kuivattava lääkitys. Nyt olen alle 7 h unien jälkeen kuivumispisteessä janon takia. Tämän vuoksi en mene tutkimuksiin, koska paasto ei vain onnistu. Mitään labra-aikaa ei ole varattu, kerroin vain esimerkin tältä hetkeltä.

The end.

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
14.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Migreenihän tulee siis mm. nestehukasta, jos joku ei ymmärtänyt. Ap

Vierailija
2/14 |
14.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä paastoa sitten?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
14.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Älä paastoa sitten?

Haluaisin kilpparikokeeseen. Ap

Vierailija
4/14 |
14.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokaisen pitäisi ymmärtää, että ne labrakokeet on ihan itseä varten. Jos et pysty, niin sitten et mene. Oletatko, että se paastoaika on tehty ihan ihmisten kiusaksi ja, että nuo sinun tulokset ovat varmasti ihan vertailukelpoisia, jos et paastoa. Juo etukäteen paljon vettä, et varmasti kuivu tuona aikana (12 tunnin aikana voit juoda muutaman pienen kulauksen vettä). Jos tiedät, että saat migreenin niin ennakoi sen päivän osalta, ettei mitään tärkeää jää paitsi.

Vierailija
5/14 |
14.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Älä paastoa sitten?

Haluaisin kilpparikokeeseen. Ap

Kilpirauhaskoe ei vaadi paastoa.

Vierailija
6/14 |
14.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jokaisen pitäisi ymmärtää, että ne labrakokeet on ihan itseä varten. Jos et pysty, niin sitten et mene. Oletatko, että se paastoaika on tehty ihan ihmisten kiusaksi ja, että nuo sinun tulokset ovat varmasti ihan vertailukelpoisia, jos et paastoa. Juo etukäteen paljon vettä, et varmasti kuivu tuona aikana (12 tunnin aikana voit juoda muutaman pienen kulauksen vettä). Jos tiedät, että saat migreenin niin ennakoi sen päivän osalta, ettei mitään tärkeää jää paitsi.

Niin paitsi se labra. Luuletko, että voin lähteä mihinkään jos päässä jyskyttää ja oksettaa? Toivun migreenistä tunnissa-en koko päivänä. Ap

Vierailija
7/14 |
14.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

kilpparikokeisiin ei tarvitse mennä juomatta, voit juoda vettä. 

Se, että migreenisi alkaa öisin ei välttämättä millään tavalla liity verensokeriin tai kuivumiseen. Todennäköisesti puret hampaitasi yhteen yön aikana ja se aiheuttaa migreenin. 

Terveisin kokemusta omaava

Vierailija
8/14 |
14.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kilpirauhaskokeissa olen ravannut viimeiset 10 vuotta, ja aina olen syönyt ja juonut normaalisti. Koe on otettava aamulla ennen klo 10 ja ainoastaan Thyroxinia ei saa ottaa.

Vierailija
9/14 |
14.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se nyt ihan 12h paastoa vaadi. Muutenkin, tee kilpparikokeista aina itsellesi samanlaiset. Mä syön vielä 23-24 aikaan iltapalan, meen sit nukkuun ja aamulla kokeisiin.

Se taas, mitä minä noudatan on : suoraan sängystä ja ei kahvia edellisen aamun jälkeen.

Vierailija
10/14 |
14.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko kokeillut jättää migreenilääkkeet kokonaan pois joksikin aikaa ja seurannut, mitä tapahtuu. Taisi olla viime viikolla lehdessä juttu miehestä ja oli syönyt pitkään migreenilääkkeitä ja kuitenkin kärsinyt säryistä. No sitten hän päätti kokeilla, mitä tapahtuu, jos jättää migreenilääkkeet ottamatta, ja kas kummaa: lyhyessä ajassa kohtaukset loppuivat lähes kokonaan. Olen aikaisemminkin lukenut, että monella päänsärkypotilaalla säryt johtuvatkin siitä, että he ottavat jatkuvasti särkylääkkeitä, jotka eivät sitten enää heihin tehoakaan. Mitä vähemmän lääkkeitä, sen parempi.

Ja vielä toinen juttu: miksi et ole neuvotellut lääkärisi kanssa, miten voisi toimia, kun se 12 tunnin paasto ei onnistu migreenin takia. Eiköhän ratkaisu löytyisi. Ja vielä: ei kai sinulla sentään joka ikinen yö ole migreeniä? Jos on, niin miksi et ole pyrkinyt tarkempiin tutkimuksiin. Jossain on nyt jotain mätää.

Vierailija
11/14 |
14.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kukaan ei ole kuolemispisteessä kuivumaisillaan janoon 7 tunnin päästä siitä kun viimeksi tankannut reilusti vettä vatsaansa.

Minusta tuo nyt on aika naurettavaa valittamista.

Vierailija
12/14 |
14.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

1) kukaan ei kuole kuivuuteen tuossa ajassa

2) kilpirauhaskoe ei vaadi 12 tunnin paastoa.

Valitat ihan turhasta.

Vierailija
13/14 |
14.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin luulen että johtuu enemmän esimerkiksi hampaiden narskuttelemisesta yöllä. Itselläni oli tässä kova stressi ja silloin narskuttelen hampaitani yöllä huomaamatta ja saan migreenin. Etkä kuole janoon parissa tunnissa. Minä kävisin kyllä myös sokerirasitustesteissä diabeteksen varalta sinuna, jos tuo jano on noin suuri ongelma.

Vierailija
14/14 |
14.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sano asiasta lääkärille. Paastokokeet yleensä voidaan ottaa vaikka olisit juonut enemmän vettä kuin paastolla pitäisi. Se tieto vaan pannaan ylös ja viitearvot voi olla erit. Soita lääkäriin ja kysy miten sun pitää toimia.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän neljä kolme