Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Uskovat: synnintunnustus, anteeksianto ja hyvitys

Vierailija
14.06.2018 |

Olen 25-vuotias ja ollut vaikeasti masentunut 12-vuotiaasta asti. Olen käynyt pitkän ja vaikean prosessin parantuakseni viimein ja monilta osin elämäni alkaa vihdoin näyttää valoisammalta. Paranemiselle on kuitenkin vielä este, johon palaan kerta toisensa jälkeen; suunnaton syyllisyyden tunne kaikesta mitä olen tehnyt elämässäni väärin. Masennukseni perustuu riittämättömyyden tunteeseen, jota ruokin muistuttamalla jatkuvasti itseäni kaikesta mitä olen tehnyt väärin.

En varsinaisesti tiedä mihin uskon, mutta en usko pääseväni tästä tunteesta kertomalla itselleni, että saan anteeksi. Haluaisin käydä kirkossa, tunnustaa syntini ja saada ne anteeksi.

Mutta ajatus tuntuu jollain tapaa kaukaiselta. Miten ihmeessä voin saada tekoni anteeksi? Miten voin hyvittää ne? Elämässäni on vain muutama ihminen, joilta todellisuudessa on tarvetta pyytää anteeksi (vanhempani) ja tiedän heiltä myös saavani anteeksi, sillä heillä on toki osansa asioissa.

Aihe on itselleni melko vieras, joten en oikein edes osaa kysyä oikeita kysymyksiä. Mutta toivottavasti joku osaa kommentoida jotain, mikä johdattaa ajatuksiani oikeammille teille.

Lopussa haluan vielä mainita, että minulle ei ole merkitystä sillä, minkä uskonnon perusteella vastaatte - uskon kyllä johonkin, mutta en ole täysin varma uskostani.

Kiitos todella paljon teille, jotka jaksatte vastata.

Kommentit (1)

Vierailija
1/1 |
14.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän seitsemän seitsemän