Toinen lapsemme syylistyy kaikesta perheessämme
[quote=Vierailija][quote=Vierailija][quote=Vierailija][quote=Vierailija][quote=Vierailija][quote=Vierailija][quote=Vierailija][quote=Vela -72][quote=Vierailija][quote=Vela -72][quote=Vierailija][quote=Vierailija][quote=Vierailija][quote=Vierailija][quote=Vierailija][quote=Vierailija]Miten poika pärjää koulussa välitunnilla tai liikunnassa? Siellä kun voi olla ongelmaa tuon SI-häiriön vuoksi.[/quote]
No miten pärjää? Mitä se sulle kuuluu? Juttelee ja kömpelösti osallistuu. On käynyt toimintaterapiassa. Niin että miten asia liittyy mihinkään, vtun urpå?
ap[/quote]
No tuntuu, ettet oikein ole hyväksynyt pojan ongelmia kun haluat salata ne siskoltakin. Ehkä se pojan itkukin johtuu ääniyliherkkyydestä eikä mistään empatiajutuista?[/quote]
Ei niitä salata. Suhtautua poikaan kuin epänormaaliin ei ole avoimuutta vaan vttumaista typeryyttä.
ap[/quote]
No poikasi ei ole "normaali", siis verrattuna ihmisiin joilla ei ole aistiyliherkkyyksiä. Tytön olisi hyvä tietää, sano hänelle että aistiyliherkkyydet ovat normaaleja vaikka meillä kaikilla ei olekaan. Tyttö ymmärtää paremmin jos perustellaan, miksi. Samalla hän saa lisää tietoa ihmisistä ja ehkä huomaa vaikka luokallaan jonkun jolla on samantyyppisiä ongelmia ja osaa olla reippaasti kiva heillekin, eikä vain ihmettele sivusta miten muut tietämättömät lapset voi tehdä. 8vllä on vielä paljon opittavaa, auta häntä siinä äläkä vaadi että kaikki ymmärrys tulee hänestä itsestään...[/quote]
En tajua, ettei joku ymmärrä tällaista luonnostaan.
ap[/quote]
Mitä ihmettä? Aistiyliherkkyydet on asia, mitkä pitää selittää monesti aikuisillekin, joilla ei ole niistä kokemusta. Ei ihmisillä ole mitään luontaista kykyä ymmärtää asioita, joista eivät tiedä mitään ja joista ei kaiketi ole edes kokemusta. Jopa lääkäreiden tiedetään suhtautuneen vähätellen tällaisiin oireisiin, ennen kuin tieto niistä on viime vuosina lisääntynyt. Et todellakaan voi olettaa, että 8-vuotias lapsi ymmärtäisi ja osaisi suhtautua tällaisiin oireisiin luonnostaan oikealla tavalla, kun monet aikuisetkaan eivät osaa.[/quote]
Kyllä on typerää porukkaa.
ap[/quote]
Miten tämä vastaus ei yllättänyt mua ollenkaan... 😁 Mutta se on inhimillistä, ettei ihminen välttämättä luonnostaan tiedä asioita, joista hänellä ei ole kokemusta. Mikäli siis tyttäresi on tavallinen ihminen kuten valtaosa meistä, eikä sinun kaltaisesi superälykkö, joka luonnostaan tietää kaikesta kaiken, ei hän tosiaan välttämättä ymmärrä aistiyliherkkyyksiä ilman että hänelle selitetään asia. Se ei silti tee hänestä huonoa ihmistä, eikä sinun kannata vaatia tai olettaa häneltä poikkeuksellista kyvykkyyttä ymmärtää asiaa.
Sikäli on toki kiintoisaa, että samalla kun korostat omaa poikkeuksellista kyvykkyyttäsi ymmärtää erilaisuutta, et kuitenkaan tunnu ollenkaan ymmärtävän muita ihmisiä. Kun sinulle kerrotaan, että kaikki aikuisetkaan eivät välttämättä tiedä mitä aistiyliherkkyydet tarkoittavat, tokaiset vain, että onpa typerää porukkaa. Siihenkö se sitten jäikin sellaisten ihmisten ymmärtäminen, jotka eivät käsitä asioita samalla tavalla kuin sinä?[/quote]
Periaatteessa ihan ymmärrettävä pointti, mutta ota se pääsi ensin pois perseestäsi, ennen kuin alat opettaa muita. Kummallakohan on tässä maailmassa helpompaa: keskiverroilla vai siitä poikkeavilla. Niin. Sen jälkeen voit siis miettiä, keillä on tässä maailmassa enemmän voimia miettiä ihan itsekseenikin, miksi joku on erilainen. Sitäpaitsi, en minä osaa opettaa, miten kskiverron pitää olla erilaisen kanssa. Joten eikö keskiverto ihan itse tajua, että toinen on erilainen? Onpa todella tyhmä, ellei tajua. I sen kertomisesta ole mitään muuta iloa, kuin että keskiverto saa ylemmyydentunteen toisiin verrattuna.
ap[/quote]
Vaihdoit taas aihetta johonkin hullun kuuluiseen jankkaukseen josta ei saa mitään selvää eikä liity lainauksen pointtiin, kun et keksinyt muuta negatiivista vastattavaa. Jos sulle vastaa kivasti, ja koittaa auttaa, se saa sut näköjään vielä enemmän tolpiltasi ja alkaa kirosanoja ilmestyä tekstiin ja kirjoitus muuttuu sekopäiseksi. Ärsyttääkö että jotkut ihmiset on kivoja ja fiksuja, fiksumpia kuin sinä? Parempia kasvattajia, kuten tässä keskustelussa huomataan?
Osaatko ottaa mitään neuvoja vastaan vai eikö anna ylpeys periksi? Muut täällä vaan viisastuu, saa oppia muilta ja opettaa, kun sinä pysyt mustassa kuplassasi raivosta kihisten. Mutta tuo denialismihan on osa sairauttasi, ja sairaudenkuvaasi kuuluu ettet ymmärrä/näe kaikkia sairaita piirteitäsi, vaikka ne on kyllä muille selviä.[/quote]
Itse vaihdat hulluun jankkaukseen, ja en koe eissä suurimmassakaan osassa mitään hyvää, eihän sellainen ole mistään kotoisin lasvattqjana, joka vertailee lapsia keskivertoihin ja näistä poikkeaviin, ja kuvittelee omia lapsiaan keskiverroiksi ja vaatii muiden kertovan lapsessaan olevan jotain vikaa, etteivät omat lapsensa hämmenny! Kun ei osaa kasvattaa lapsiaan vain yksinkertaisiesti ottamaan toisia huomioon! Laittakaaskin niitä oikeasti, niin nähdään nyt vähän, miten te kommentoitte fiksulla ja kivalla tavalla!
ap[/quote]
"Enkä ole nähnyt teiltä yhtäkään fiksua tai kivaa kommenttia tässä ketjussa joten en tunne olevani sellaisessa seurassa."
Et varmastikaan, hyvä kivikissa, kun sinä olet harhainen ja sairas. Jos olisit terve, näkisit asiat vähän eri valossa.[/quote]
Asiat ovat aina suhteessa toisiinsa. Jollekin toiselle jonkun kommentti täällä voisi olla kivaa ja piristävää vittuilua tai empatiaakin osoittavaa, mutta ei minulle. Oon sen verran rikki. Ja se pitäisi kirjoittajien osata tajuta ja huomioida, jo tilanteessa, jossa eivät tiedä, kenelle kirjoittavat!!!! (Ekaan ketjuuni täällä aiheesta liittyen viitaten).
ap[/quote]
Eiköhän sua ole jo hyysatty ihan tarpeeksi? Eikä ole auttanut. Jos olisit yksin, ehkä jotkut jaksaisi paremmin sun jankutuksiin empaattisesti vastailua, mutta kun sun lapset kärsii, niin kyllä siinä loppuu kärsivällisyys. Olet hirveä ihminen, hirviö. Lapset ansaitsisivat terveen äidin. Pitäisi ottaa sinulta pois, niin pitkäksi aikaa että jotain muutosta parempaan tapahtuisi.[/quote]
Kkä:n lapset ovat isällään, lapset tapaavat äitiään harvoin, ei edes äitienpäivänä. Kkä antaa välillä palstalle väärää kuvaa itsestään, kuten ettei ollut eronnut lasten isästä-vaikka oli, on töissä-vaikka palstailee aamusta iltaan, esittää ongelmansa aina uutena-vaikka on jankannut niistä muutaman vuoden palstalla ja käynyt vuosien aikana eri terapeuteilla. Ei näe kuin itsensä, minä-minua-minulle, toivoton jankutustapaus.[/quote]
Tässä on toinen kiusaaja-vääristelijä, joka haluaa että kostan tämän kiusaamisen äidilleni. Tajuatko, että tästä lähti nyt sitten kivun tuottamista äidilleni, koska sinä kiusaat minua kiits hänen? Haluan äidlleni aina pahaa, kun kohtaan kaltaisiasi kiusaajia.
Olin lasteni kanssa äitiepäivänä ja sain kasakaupqlla korttia, askarteluja ja lahjoja ja kukkia. Käyn töissä, ongelmissani on uusia tulokulmia jatkuvasti. Jne. Kivaa kun haluat että satutan äitiäni. Vielä kivempaa olisi, jos kunnioittaisit kanssaihmisiäsi.