Ihmissuhteet, joissa on epämukava olo. Miten pistää poikki?
Millä taktiikalla olet yleensä hankkiutunut tällaisista ihmissuhteista eroon? Entä jos toinen ihminen ottaa sitkeästi yhteyttä, vaikka olet itse yrittänyt ottaa vaivihkaa etäisyyttä? Onko parasta vain sanoa suoraan ettei toisen seuraa kaipaa?
Kommentit (18)
Ihmisiä voi sietää, mutta niistä ei tarvi tykätä. En hakeudu sellaisten ihmisten seuraan joihin ei voi yhtään luottaa ja jotka puukottavat härskisti selkään. Sattumalta kohdatessa voin kyllä käyttäytyä normisti, mutta heidän jutut on yks hailee. Mun puolest juoruilkaa rauhassa.
Hivuttaudun kauemmas,, valittelen kiireitä ja laitan kyseisen ihmisen numeron estolistalle jos ei muuten tajua. Jos numeroni vaihtuu, ei hankala tapaus saa uutta numeroani mistään.
Aina kannattaa puhua suoraan, miehet arvostaa suoraa puhetta.
En tykkää siitä kun nainen vain lopettaa vastaamasta.
Vierailija kirjoitti:
Mutta onko sekään mukava tapa lopettaa ihmissuhde, että toteaa toisen olevan käytökseltään sellainen, ettei seurassa viihdy? Eikö senkin kuuleminen tunnu ikävältä?
Minulla on naispuolinen ystävä, jonka kanssa ikään kuin kasvettu erillemme. Minäkin selvästi ärsytän häntä, koska muuttuu usein omituisen näköiseksi kun puhun jotain ja väittää vastaan, ja ottaa jotenkin neuvovan ylemmyysasenteen mitä en tajua ollenkaan. Yhteydenpidon vähentäminen auttaa..
Mirkku7 kirjoitti:
Minulla on naispuolinen ystävä, jonka kanssa ikään kuin kasvettu erillemme. Minäkin selvästi ärsytän häntä, koska muuttuu usein omituisen näköiseksi kun puhun jotain ja väittää vastaan, ja ottaa jotenkin neuvovan ylemmyysasenteen mitä en tajua ollenkaan. Yhteydenpidon vähentäminen auttaa..
Tämän olen itsekin ajatellut olevan se järkevin toimintatapa tilanteessa. En haluaisi hankkia vihamiehiäkään turhan suorilla puheilla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mutta onko sekään mukava tapa lopettaa ihmissuhde, että toteaa toisen olevan käytökseltään sellainen, ettei seurassa viihdy? Eikö senkin kuuleminen tunnu ikävältä?
Kyllähän se voi hetken kirpaista mutta luuletko että mies oppii mitään jos ei ikinä saa palautetta.
En tykkää siitä kun treffien jälkeen tai tapailujen jälkeen naisilta tulee liukuhihnalta pakkeja mutta eivät koskaan kerro pakkien syytä.. Ei minua hyödytä yhtään kuulla sitä että "en tuntenut kemiaa/kipinöitä".
Ihan varmasti naiset puhuvat rehellisesti kavereilleen siitä treffikumppanista että oli liian ruma tai lyhyt tai liian huonossa työssä, haluan itse kuulla saman!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllähän se voi hetken kirpaista mutta luuletko että mies oppii mitään jos ei ikinä saa palautetta.
En tykkää siitä kun treffien jälkeen tai tapailujen jälkeen naisilta tulee liukuhihnalta pakkeja mutta eivät koskaan kerro pakkien syytä.. Ei minua hyödytä yhtään kuulla sitä että "en tuntenut kemiaa/kipinöitä".
Ihan varmasti naiset puhuvat rehellisesti kavereilleen siitä treffikumppanista että oli liian ruma tai lyhyt tai liian huonossa työssä, haluan itse kuulla saman!
Itse asiassa en ole koskaan maininnut kenellekään tarkkoja syitä sille miksi jokin tapailu on päättynyt. Osa syistä on niin outoja, ettei niistä viitsi edes mainita mitään kenellekään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kertoohan ne sulle syyn mutta sun mielestä se vaan ei voi jostain kumman syystä pitää paikkaansa. Naiset harvemmin tuntee vetoa mieheen pelkän ulkonäön takia vaan kokonaisuus ratkaisee, tätä miehille jankataan alituiseen mutta ei vaan mene läpi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kertoohan ne sulle syyn mutta sun mielestä se vaan ei voi jostain kumman syystä pitää paikkaansa. Naiset harvemmin tuntee vetoa mieheen pelkän ulkonäön takia vaan kokonaisuus ratkaisee, tätä miehille jankataan alituiseen mutta ei vaan mene läpi.
Jotkut ihmiset käyttäytyvät alituiseen todella tökerösti eivätkä ota opikseen, vaikka toinen sanoisi käytöksen tuntuvan pahalta. Ei silloin suhteen päättyessä edes halua vielä kerran uudelleen erikseen käydä läpi kaikkia kokemaan absurdeja ja nöyryyttäviä tilanteita. Ellei joku opi jos hänelle asioista sanotaan, niin minkä muut sille voivat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Selvä, jatkossa miehille suoraa puhetta!
Katkaisin vuosikausien yrittämisen jälkeen välit ihmisiin, joiden käytös oli jatkuvasti sellaista, että ellemme olisi olleet sukua, en olisi ollut missään tekemisissä heidän kanssaan.
Ilmoitin asiasta, mutta en neuvotellut enkä suostunut enää yhteydenpitoon.
Kaduin vain sitä, etten ollut tehnyt välirikkoa jo aikoja sitten. Niin paljon se kevensi elämää.
Lakkasin vastaamasta puhelimeen. Tekstarit deletoin lukematta, kun niitä vielä tulee.
Että niin se käy.
Annoin riittävästi mahdollisuuksia. En jättänyt ketään ilman syytä, kerroin mitä en hyväksy.
Ei auttanut. Nyt on hyvä.
Mulla on lapsuuden naapuri, jonka kanssa mulla ei ole mitään yhteistä, ei mitään puhuttavaa, en halua häntä tavata, pamahtaa aina yllätysvierailulle lapsensa kanssa. Haluan valmistautua jos joku tulee käymään. Olen laittanut numeron estolistalle, en vastaa tekstiviesteihin kuin pitkällä viiveellä, olen yrittänyt vihjaista, ettei minua ole kutsuttu heille koskaan. Mutta ei se vaan tajua. Kohta taas ovikello soi. Yritän olla avaamatta ovea. Sitten joudun selittelemään missä olin, kun en avannut ovea. Mitä se hänelle kuuluu olinko kakalla, naimassa vai saunassa. Jättäisi jo mut rauhaan. Hankala sanoa suoraan, etten tunne häntä enää enkä halua yhteydenpitoa. Yritän vihjailla melko suoraankin.
Ärsyttävintä on se, että asun yksin ja hän kuvittelee että saa tulla milloin itsestä tuntuu. Kertaakaan ei ole pyytänyt mua heille, on perheellinen, ollaan asuttu samalla alueella jo 5 vuotta.
Vierailija kirjoitti:
Mulla on lapsuuden naapuri, jonka kanssa mulla ei ole mitään yhteistä, ei mitään puhuttavaa, en halua häntä tavata, pamahtaa aina yllätysvierailulle lapsensa kanssa. Haluan valmistautua jos joku tulee käymään. Olen laittanut numeron estolistalle, en vastaa tekstiviesteihin kuin pitkällä viiveellä, olen yrittänyt vihjaista, ettei minua ole kutsuttu heille koskaan. Mutta ei se vaan tajua. Kohta taas ovikello soi. Yritän olla avaamatta ovea. Sitten joudun selittelemään missä olin, kun en avannut ovea. Mitä se hänelle kuuluu olinko kakalla, naimassa vai saunassa. Jättäisi jo mut rauhaan. Hankala sanoa suoraan, etten tunne häntä enää enkä halua yhteydenpitoa. Yritän vihjailla melko suoraankin.
Ärsyttävintä on se, että asun yksin ja hän kuvittelee että saa tulla milloin itsestä tuntuu. Kertaakaan ei ole pyytänyt mua heille, on perheellinen, ollaan asuttu samalla alueella jo 5 vuotta.
Onpa tosi omituinen tyyppi! Kuulostaa ihan kotirauhan häirinnältä.
Tapailemani mies katkaisi yhteydenpidon minuun vastailemalla niukasti laittamiini kysymyksiini ja lopettamalla kysymyksien kysymisen minulta. Ei enää ottanut omaehtoisesti yhteyttä. Eipä siinä jäänyt paljoa arvailujen varaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onpa tosi omituinen tyyppi! Kuulostaa ihan kotirauhan häirinnältä.
Kai se sitten pitää jättää vastaamatta niihin tekstareihinkin? Tai voithan yhden laittaa, osaat varmaan itse muotoilla asian, mutta että et koe teitä niin läheisiksi että haluaisit jatkaa tuttavuutta ja kyläilyjä, ja että sovitaan että moikataan kadulla mutta ei muuta ja hyvää kesänjatkoa.
Miten toimit, jos kyse on porukasta, jossa sinulla on mennyt jonkun ihmisen kanssa sukset ristiin?