Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tarvitaako mielestäsi rippijuhlien kahvipöytään kermakakku?

Vierailija
13.06.2018 |

Pohdin, että voisimmeko tarjota erilaisia juustokakkuja sekä voileipäkakkuja vai tarvitaanko vielä nykypäivänä perinteinen kermakakku juhliin?

Kommentit (23)

Vierailija
1/23 |
13.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuen ehkä vieraista. Mielestäni ns. vanhemmat ihmiset odottavat sitä mansikkakermakakkua. Nuorempi polvi taas tykkää juustokakuista, suklaakakuista yms.

Vierailija
2/23 |
13.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei todellakaan tarvita. Mun mielestä ei tarvita edes kakkua.

Kunhan on suolaista ja makiaa tarjolla. Piirakoina, leivoksina etc.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/23 |
13.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä ainakin haluaisin että olisi. Jotenkin juhlavampaa niin. Kuorrutus tosin ei ole pakko olla kermaa.

Vierailija
4/23 |
13.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse päätät tarjoilut. Teen massakakkuja rippijuhliin tänäkin kesänä, ei kaikki halua kermakakkua.

Massakakuista saa paremmin juhlan teemaan sopivan.

Mansikkakermakakkua pitää saada kerran kesässä ja se syödään ihan perheen kesken.

Vierailija
5/23 |
13.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ei ole ollut rippijuhlissa eikä yo-juhlissa kermakakkua, kukaan meistä ei tykkää sellaisesta. On ollut moussekakkuja, jotka ovat myös laktoosittomia ja gluteenittomia. Ei tarvita siis useampaa sorttia kun yksi käy kaikille. Kaikille on kyllä maistunut, leipokoot kotonaan kermakakkunsa jos kaipaamaan jäävät.

Vierailija
6/23 |
13.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä on massakakku nelonen?

Vierailija
7/23 |
13.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse päätät tarjoilut. Teen massakakkuja rippijuhliin tänäkin kesänä, ei kaikki halua kermakakkua.

Massakakuista saa paremmin juhlan teemaan sopivan.

Mansikkakermakakkua pitää saada kerran kesässä ja se syödään ihan perheen kesken.

Mikä on massakakku?

Vierailija
8/23 |
13.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voiko sellaisia juustokakkuja muuten leipoa etukäteen pakkaseen? Miten teillä riittää tila jääkaapissa?

Vierailija
9/23 |
13.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tarvi. Mun juhlissa on tarjottu juuriki juusto- tai moussekakkua, kun pidän niistä enemmän kuin kermakakusta.

Vierailija
10/23 |
13.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos leivon pari voileipäkakkua ja pari juustokakkua, niin tarvitaanko vielä erilaisia salaatteja?

Vierailija
11/23 |
13.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina pitää olla kermakakku ja jos ei ole, niin turha odotella mua kuokkimaan.

Vierailija
12/23 |
13.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehdottomasti! Itse menen juhliin hyvän kermakakun perässä. Voileipäkakut on turhia minusta.

Vierailija
13/23 |
13.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

poikani pääsee ripille, pitääkö olla puku?/ en millään raaskisi ostaa pukua pojalle joka kasvaa 10cm päivässä.

Vierailija
14/23 |
13.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Uskoisin tarkoittavan marsipaanilla tms massalla (onko sille joku muu nimi?) päällystettyjä kakkuja. Vähän niinkuin prinsessakakku eli sellainen "sileä levymäinen" pinta.

Vierailija
15/23 |
13.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole kivaa katsella, kun mummu nuolee kermaa vaarin naamalta. Se on jotain seniilien hassuttelua, mutta tosi noloa. 

Vierailija
16/23 |
13.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Uskoisin tarkoittavan marsipaanilla tms massalla (onko sille joku muu nimi?) päällystettyjä kakkuja. Vähän niinkuin prinsessakakku eli sellainen "sileä levymäinen" pinta.

Ei ole marsipaania vaan ihan sokerikuorrute, saa kaupasta vaikka minkä värisenä. Tekee kyllä kakusta supermakean (ällöä).

Vierailija
17/23 |
13.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä pidän vain kunnon mansikkakakusta, jossa on paljon kermaa. Mousse- ja juustokakut ei maistu. Kaikkein hirvein on joku liivatelötkö mango-piltillä. Juhlapöydässä tykkään perinteisistä herkuista. Kermakakku, voileipäkakku ja korvapuustit riittäisi mulle 😋

Vierailija
18/23 |
13.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pohdin, että voisimmeko tarjota erilaisia juustokakkuja sekä voileipäkakkuja vai tarvitaanko vielä nykypäivänä perinteinen kermakakku juhliin?

Kyllä strippijuhlien päätteeksi kuuluu aina kunnon creampie.

Vierailija
19/23 |
13.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole marsipaania vaan ihan sokerikuorrute, saa kaupasta vaikka minkä värisenä. Tekee kyllä kakusta supermakean (ällöä).

Voi olla marsipaania, sokerimassa, valkosuklaamassa tai jopa vaahtokarkkimassa... ja mitähän muita niitä nyt oli. Anyway, muovailuvahamaista ja tosiaan äklö makeaa. En ole vielä hyvää moista kakkua syönyt.

Lisäksi jostain syystä se massa jätetään aina aivan liian paksuksi ja kaikki mitä siitä muovaillaankaan.. Puistatus sellaisesta suullisesta, vaikka välissä olisikin maailman herkullisinta mustaherukkamoussea.

Vierailija
20/23 |
13.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei! Meillä voikkari, juustokakku, suklaakakku ja marenkikakku.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yhdeksän kaksi