Tarvitaako mielestäsi rippijuhlien kahvipöytään kermakakku?
Pohdin, että voisimmeko tarjota erilaisia juustokakkuja sekä voileipäkakkuja vai tarvitaanko vielä nykypäivänä perinteinen kermakakku juhliin?
Kommentit (23)
Ei todellakaan tarvita. Mun mielestä ei tarvita edes kakkua.
Kunhan on suolaista ja makiaa tarjolla. Piirakoina, leivoksina etc.
Minä ainakin haluaisin että olisi. Jotenkin juhlavampaa niin. Kuorrutus tosin ei ole pakko olla kermaa.
Itse päätät tarjoilut. Teen massakakkuja rippijuhliin tänäkin kesänä, ei kaikki halua kermakakkua.
Massakakuista saa paremmin juhlan teemaan sopivan.
Mansikkakermakakkua pitää saada kerran kesässä ja se syödään ihan perheen kesken.
Meillä ei ole ollut rippijuhlissa eikä yo-juhlissa kermakakkua, kukaan meistä ei tykkää sellaisesta. On ollut moussekakkuja, jotka ovat myös laktoosittomia ja gluteenittomia. Ei tarvita siis useampaa sorttia kun yksi käy kaikille. Kaikille on kyllä maistunut, leipokoot kotonaan kermakakkunsa jos kaipaamaan jäävät.
Vierailija kirjoitti:
Itse päätät tarjoilut. Teen massakakkuja rippijuhliin tänäkin kesänä, ei kaikki halua kermakakkua.
Massakakuista saa paremmin juhlan teemaan sopivan.
Mansikkakermakakkua pitää saada kerran kesässä ja se syödään ihan perheen kesken.
Mikä on massakakku?
Voiko sellaisia juustokakkuja muuten leipoa etukäteen pakkaseen? Miten teillä riittää tila jääkaapissa?
Ei tarvi. Mun juhlissa on tarjottu juuriki juusto- tai moussekakkua, kun pidän niistä enemmän kuin kermakakusta.
Jos leivon pari voileipäkakkua ja pari juustokakkua, niin tarvitaanko vielä erilaisia salaatteja?
Aina pitää olla kermakakku ja jos ei ole, niin turha odotella mua kuokkimaan.
Ehdottomasti! Itse menen juhliin hyvän kermakakun perässä. Voileipäkakut on turhia minusta.
poikani pääsee ripille, pitääkö olla puku?/ en millään raaskisi ostaa pukua pojalle joka kasvaa 10cm päivässä.
Vierailija kirjoitti:
Mikä on massakakku nelonen?
Uskoisin tarkoittavan marsipaanilla tms massalla (onko sille joku muu nimi?) päällystettyjä kakkuja. Vähän niinkuin prinsessakakku eli sellainen "sileä levymäinen" pinta.
Ei ole kivaa katsella, kun mummu nuolee kermaa vaarin naamalta. Se on jotain seniilien hassuttelua, mutta tosi noloa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Uskoisin tarkoittavan marsipaanilla tms massalla (onko sille joku muu nimi?) päällystettyjä kakkuja. Vähän niinkuin prinsessakakku eli sellainen "sileä levymäinen" pinta.
Ei ole marsipaania vaan ihan sokerikuorrute, saa kaupasta vaikka minkä värisenä. Tekee kyllä kakusta supermakean (ällöä).
Mä pidän vain kunnon mansikkakakusta, jossa on paljon kermaa. Mousse- ja juustokakut ei maistu. Kaikkein hirvein on joku liivatelötkö mango-piltillä. Juhlapöydässä tykkään perinteisistä herkuista. Kermakakku, voileipäkakku ja korvapuustit riittäisi mulle 😋
Vierailija kirjoitti:
Pohdin, että voisimmeko tarjota erilaisia juustokakkuja sekä voileipäkakkuja vai tarvitaanko vielä nykypäivänä perinteinen kermakakku juhliin?
Kyllä strippijuhlien päätteeksi kuuluu aina kunnon creampie.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ole marsipaania vaan ihan sokerikuorrute, saa kaupasta vaikka minkä värisenä. Tekee kyllä kakusta supermakean (ällöä).
Voi olla marsipaania, sokerimassa, valkosuklaamassa tai jopa vaahtokarkkimassa... ja mitähän muita niitä nyt oli. Anyway, muovailuvahamaista ja tosiaan äklö makeaa. En ole vielä hyvää moista kakkua syönyt.
Lisäksi jostain syystä se massa jätetään aina aivan liian paksuksi ja kaikki mitä siitä muovaillaankaan.. Puistatus sellaisesta suullisesta, vaikka välissä olisikin maailman herkullisinta mustaherukkamoussea.
Ei! Meillä voikkari, juustokakku, suklaakakku ja marenkikakku.
Riippuen ehkä vieraista. Mielestäni ns. vanhemmat ihmiset odottavat sitä mansikkakermakakkua. Nuorempi polvi taas tykkää juustokakuista, suklaakakuista yms.