Montako lomapäivää tienaat kuussa?
Kommentit (25)
Vierailija kirjoitti:
No en muista miten on sovittu.Työsoppari hukassa, mutta palkkalaskelman mukaan lomia kertynyt tasan nolla.Itsekin vähän oon ihmetellyt.4 kk kuitenkin jo tuolla ollut.
31.3. jälkeen kertyneet lomat ovat ensi vuoden lomia.
Ensimmäinen kesä on yleensä vähän tympeä kun ei lomia ole ehtinyt kertyä.
Mielestäni koko järjestelmä on vähän vanhahtava. Eihän nykyään ihmisillä ole enää sellaisia pitkä työsuhteita niinkuin joskus on ollut. Eivätkä ne lyhyet työsuhteet yleensä edes ole mikään oma valinta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä myös nolla.Koska määräaikainen.
Määräaikaisillekin kertyy lomaa joka kk. Joko 2pv /kk tai miten on sovittu.
Totta. Mutta usein niissä menee niin, että lomat maksetaan rahana sitten kun työsuhde päättyy. Siksi määräaikaisella ei tunnu koskaan olevan lomaa.
3,17 jos tarkkoja ollaan, eli 38 työpäivää, päivätyö ma-pe. Onneksi liukumaan pakolla kertyy runsaasti tunteja, pidän niitä pois joulun aikoihin, yleensä joulutauko kolme viikkoa, jos arkipyhiä sopivasti.
Kesällä pidän aina viisi vkoa putkeen, loput 13 sopien. Otan myös palkatonta usein, jos työt sallii. Työn luonne vaatii tekemään aika ajoin pitkää pvää, välillä hommia vähemmän. Noh, nyt on viimeinen kesäloma ennen eläkkeelle jääntiä, sitten ei ole lomia. 🤔😢😀 Hyvää kesää kaikille!
Kaffepulla kirjoitti:
Nolla. Olen yrittäjä. Kaikki lomat täytyy itse tienata sisään, ja laskut juoksee loma-ajoillakin ihan normaalisti, eli lomat tulee aika kalliiksi. Pidän lomaa 1-2 viikkoa vuodessa korkeintaan.
Sama! Yksinyrittäjänä jo 11 vuotta, tänä kesänä ajattelin pitää ensimmäisen kerran 2 viikon loman. Katsotaan, onnistuuko.
Sama.
Yrittäjyyden riemuja.
Välillä teen töitä todella paljon välillä pidän pitkiä lomia.
Sopii minulla paremmin kuin normaali palkkatyö.