Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko kellään samaa ongelmaa, että näkö huononee koko ajan?

Vierailija
13.06.2018 |

Ja heti kun saan uudet vahvuudet, alkaa taas heikentyä. En edes ole mikään maailman nuorin enää, vaan 29. Vahvuuksia tähän mennessä jo -3. Onko muita? Onko missään vaiheessa tasoittunut? Alkaa jo ahdistaa. Silmälääkärissä ei ole todettu mitään poikkeavaa, mutta näkö vain huononee muuten vain.

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
13.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun näkö lakkas huonontumasta joskus kolmenkympin jälkeen, sitä ennen joka kerta näöntarkastuksessa tuli aina vahvemmat lasit. Vahvuudet jäi -6 kohdille, hajataitto tosin pahenee vuosi vuodelta. Huonot silmät.

Vierailija
2/7 |
13.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Odotan että näön huononeminen pysähtyisi johonkin, niin voisin leikkauttaa silmät. Mutta ei tapahdu. Hyvä jos jollain on pysähtynyt edes siinä 30 jälkeen. Aina minulle sanotaan, että yleensä pysähtyy siinä 25 vuoden tienoilla. Tuntuu melkein, ettei minua edes uskota kun käyn koko ajan valittamassa näön huononemista.

Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
13.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla huononi jatkuvasti 11 v alkaen, tosin hidastuen ja välillä paranikin vähän, olen jo yli 50 ja vahvuudet -5 ja viimeeksi sain taas vahvemmat lasit, mutta en osannut katsoa niillä. Menin 3 vkon päästä valittamaan ja sain samaan hintaan uudet neljännestä heikommat lasit ja näillä näen hyvin, vähän outo juttu tuokin. Niin ja ikänäkö tuli 45 v. eli moniteholasit. Kalliiksi käy, ostan aina tarjouksesta lasit.

Onko kukaan ostanut Specsaversilta laseja, onko linssit kelvolliset? 

Vierailija
4/7 |
13.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 44 ja viiden vuoden muutos laseissa -4.0 -> -5.5. Vähän kyllä sekä huolettaa että ihmetyttää! Muilla pahenevaa likinäköä ikääntyessä?

Vierailija
5/7 |
04.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mullakin huononee koko ajan ärsyttävää ja alkaa huolestuttaa. Ehkä puoli vuotta sitten hommasin nää lasit ja nyt jo näen näillä vähän huonosti

Vierailija
6/7 |
04.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla oli samoja ongelmia, näkö huononi vuosittain (ja huononee varmasti edelleen, vaikken sitä huomaa). Leikkautin vain toisen silmän (ns. monovisio, mitä silmäkirurgi ei suositellut). Alussa oli vähän totuttelemista, mutta nyt silmät pelittävät hyvin yhteen, vaikka toinen näkee hyvin kauas ja toinen vain lähelle. 

Tämä toiminut jo yli 13 vuotta, en ole tarvinnut silmälaseja. Kun lähinäkö huononee, leikkautan molempiin silmiin keinomykiöt. 

Suosittelen kaikille "silmäjumppaa", ohjeita löytyy netistä. Nykyajan elämäntyylin jatkuva ruudun tuijottelu ei tee silmille hyvää!

Vierailija
7/7 |
04.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähän voita, paljon porkkanoita ja mustikoita, tekevät hyvää silmille.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kolme kahdeksan