Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Hääkutsu tipahti tänään syksylle. Kertokaa hyviä tekosyitä miksi en pääse tulemaan?

Vierailija
13.06.2018 |

Ei vain kiinnosta kyseisen parin häät pätkääkään.

Kommentit (37)

Vierailija
21/37 |
13.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä varmaan sanoisin vaan että  kiiitos mutten pääse tulemaan. Enkä selittelisi.

Vierailija
22/37 |
13.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei siinä tekosyitä tarvita.

Sanot vaan kuten asia on: olet tylsä, kateellinen jurpo.

Sano se nyt heti, että antavat paikkasi jollekin mukavalle ihmiselle!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/37 |
13.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entäs jos on oikeesti kipee? Meillä kävi niin, että kun oltiin menossa serkun häihin, sekä mies että lapset sairastuivat oksutautiin edellisenä ihana. Ihan oikeasti kävi näin. En minä voinut heitä jättää, että olisin yksinkään mennyt, sen enempää kuin mennä viemään mahdollista tartuntaa hääpaikalle.

Vierailija
24/37 |
13.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sano, että sun täytyy haravoida just silloin. Pihalla paljon lehtipuita, nääs.

Vierailija
25/37 |
13.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä varmaan sanoisin vaan että  kiiitos mutten pääse tulemaan. Enkä selittelisi.

Näin. Valitettavasti emme pääse paikalle, mutta toivotamme valtavasti onnea. Osallistuisin lisäksi häälistaan.

Ellei kyseessä ole hyvä ystävä tai lähisukulainen, ei syytä tarvitse eritellä.

Vierailija
26/37 |
13.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä mä voisin kuvitella meneväni saman tien nettiin ja varaavani jonkun Riikan tai Prahan matkan. Sitten vaan voivottelisin että voi kurja kun sattui juuri samaan viikonlopuun tämä, mutta en viitseisi peruakaan, kun se on semmonen porukkamatka, aikaa sitten jo varattu, semmosten Samulin ja Hemulin kanssa ketä te ette tunne... muuten kyllä kauheen mielellämme tulisimme...

Ei vaineskaan. Oikeasti vastaisin, että ikävä kyllä emme päässe tulemaan, onnea juhlaanne.

Vierailija
27/37 |
13.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Entäs jos on oikeesti kipee? Meillä kävi niin, että kun oltiin menossa serkun häihin, sekä mies että lapset sairastuivat oksutautiin edellisenä ihana. Ihan oikeasti kävi näin. En minä voinut heitä jättää, että olisin yksinkään mennyt, sen enempää kuin mennä viemään mahdollista tartuntaa hääpaikalle.

Huono selitys. Lastenhoitaja helppo ottaa siksi aikaa vaikka pariksi tunniksi.

Vierailija
28/37 |
13.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elä selitä yhtään mitään

Vierailija
29/37 |
14.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Huono selitys. Lastenhoitaja helppo ottaa siksi aikaa vaikka pariksi tunniksi.

Kerro minulle mistä saa HELPOSTI lastenhoitajan hoitamaan oksennustautista lasta? Se aika varmana tarttuu myös siihen hoitajaan. Ja olisiko tuon edellisen pitänyt mennä häihin tartuttamaan kaikki? Hänkin on taudin kantaja ja hänestä voi tarttua se tauti vaikka ei vielä ollut itse sairastunut. Olisi pitänyt mennä kättelemään juhlaparia ja toivottamaan hyvät häämatkat oksennustautisina?

Vierailija
30/37 |
14.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerro totuus että olet saamaton itsekäs idiootti.

Vierailija
31/37 |
14.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuhan et ilmota edellisenä iltana olevas kipee, susta joudutaan silti maksamaan. Sano et sul on just joku tyyliin viron reissu buukattu tai työkoulutus tai tykypäivä.

Tämä. Kun aina pitää päästä sanomaan. Laivat kulkee yötä päivää ja hotellipaketit yms. kustantaa muutaman kympin. Vaikea nähdä, että estäisi osallistumisen.

Vierailija
32/37 |
14.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaksan hämmästellä kyllä joitakin teitä kerrasta toiseen. Mitä kauheaa ja "oksettavaa" on käydä häissä tai jossain muissa juhlissa? Ymmärrän, jos rahasta tiukkaa ja useammat kesäjuhlat tulossa jne. se on eri asia, mutta aikuiset ihmiset saavat kaveriltaan/sukulaiseltaan kutsun häihin, niin se on sitten niin helvetin hirveetä. Mitä ihmettä :D

a) jos et halua mennä, niin ilmoita ajoissa ettette pääse tulemaan. Älä huijaa viime tipassa flunssalla tmv. vaan ajoissa kerrot, että teillä on vaikka toiset juhlat jo sovittu. Äläkä todellakaan mene juhliin joihin et halua mennä näyttämään nyrpeetä naamaasi.

b) älä pidä yhteyttä sellaisiin ihmisiin, joista et pidä. Et siis todennäköisesti saa enää jatkossa kutsuja kammottaviin häihin.

Vierailija
33/37 |
14.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

huhuhuhuh kirjoitti:

Jaksan hämmästellä kyllä joitakin teitä kerrasta toiseen. Mitä kauheaa ja "oksettavaa" on käydä häissä tai jossain muissa juhlissa? Ymmärrän, jos rahasta tiukkaa ja useammat kesäjuhlat tulossa jne. se on eri asia, mutta aikuiset ihmiset saavat kaveriltaan/sukulaiseltaan kutsun häihin, niin se on sitten niin helvetin hirveetä. Mitä ihmettä :D

a) jos et halua mennä, niin ilmoita ajoissa ettette pääse tulemaan. Älä huijaa viime tipassa flunssalla tmv. vaan ajoissa kerrot, että teillä on vaikka toiset juhlat jo sovittu. Äläkä todellakaan mene juhliin joihin et halua mennä näyttämään nyrpeetä naamaasi.

b) älä pidä yhteyttä sellaisiin ihmisiin, joista et pidä. Et siis todennäköisesti saa enää jatkossa kutsuja kammottaviin häihin.

Minä taas en ymmärrä ihmisiä, jotka eivät ymmärrä toisten erilaisuutta. Kaikki eivät yksinkertaisesti pidä isoista juhlista. Menen mieluusti pieniin juhliin, mutta nämä koko suvun kattavat pönötykset eivät ole mitään kivoja itselleni, eikä nähtävästi monille muillekaan.

Ja tarkoittaako tämä sitä, että en pitäisi juhlia järjestävästä ihmisestä? Ei todellakaan tarkoita.

Tämän vuoksi en itsekään järjestä ikinä mitään isoja juhlia. Ei luulisi aikuiselle olevan vaikea tajuta, että kaikki olemme erilaisia.

Vierailija
34/37 |
14.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi pitää aina keksiä tekosyitä. Tuohon voi ihan asiallisesti vasta, kuten jo joku ehdottikin "kiitos kutsusta, mutta valitettavasti en pääse paikalle". Ei sinun tarvitse mitään syytä siihen antaa, eikä se kutsujalle kuulu ja tuskin edes kutsujaa kiinnostaa. Haluaapahan vain tarjoiluja varten tietää, moniko on tulossa paikalle.

Vierailija
35/37 |
14.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hääkutsu tipahti tänään syksylle. Kertokaa hyviä tekosyitä miksi en pääse tulemaan?

Ilmoita kutsun lähettäneille seuraavaa: "Olen pahoillani, mutta kutsu tuli liian myöhään. Olen jo ehtynyt sopia muuta menoa kyseiselle viikolle enkä valitettavasti pääse osallistumaan juhliin. Onnittelut kuitenkin tuoreelle parille."

Vierailija
36/37 |
14.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis miksi sinä siihen jonkun tekosyyn tarvit? Sen kuin et mene. Voi hyvänen aika tätä ihmisten avuttomuutta.

Vierailija
37/37 |
14.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmoita vain ettet pääse tulemaan, ei tartte syytä. Itse pidimme pienet häät viime syksynä ja vaikka vieraslista oli pieni, ei silti kaikki päässeet/halunneet tulla paikalle ja se oli ihan ok! Osa näistä kutsutuista oli juuri sellaisia, että arvoimme alunperinkin kutsummeko vaiko emme. Oli helpotus kun.he ilmoittivat ajoissa etteivät aio osallistua, niin meidän ei tarvinnut maksaa heistä mitään (ateriat + juomat tekee äkkiä 50-60€/hlö). Olin hyvin tyytyväinen, ettei meidän tarvinnut kustantaa mitään sellaisille henkilöille, joita meidän häihin osallistuminen ei kiinnostanut. Enkä odottanut heiltä edes mitään muistamisia, että ei tarvitse sitäkään pelätä, että pakko olisi paria muistaa vaikkei juhlaan menisikään.