Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Vaimolle enemmän palkkaa ja statusta, miten mies suhtautuu?

Vierailija
13.06.2018 |

Meillä on ollut perinteiset roolit. Mies on "luonut uraa", tehnyt pitkää päivää ja saanut parempaa palkkaa. Minä olen tehnyt töitä vain 8-16 ja hoitanut pitkälti kodin ja lapset.

Nyt sain ylennyksen töissä ja palkkani lisääntyi reilusti. Työajat muuttuvat joustavammiksi (siis myös minun pitää joustaa). Lapset eivät vaadi enää jatkuvaa huomiota, ovat teinejä ja pystyvät tekemään oman osansa kotitöistä.

Mies on suhtautunut asiaan positiivisesti, mutta hänestä kyllä näkee, että alemminkoulutetun vaimon yleneminen ja parempi palkka nyppii. Miten muilla on tällainen tilanne onnistunut? Kestääkö miehen ego? Söpö pikkurouva muuttuukin voimakkaaksi pomoksi.

Kommentit (22)

Vierailija
1/22 |
13.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siinäpä on miehelle kasvun paikka. Nyt on miehen vuoro ottaa vetovastuu kodista ja lapsista, kun vaimo tuo leivän pöytään. Sinä voit keskittyä uraasi.

Vierailija
2/22 |
13.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siinäpä on miehelle kasvun paikka. Nyt on miehen vuoro ottaa vetovastuu kodista ja lapsista, kun vaimo tuo leivän pöytään. Sinä voit keskittyä uraasi.

En usko että mies voisi ottaa vetovastuuta kodista, koska hänellä on edelleen se sama, vaativa työ. Minun työtuntieni ei pitäisi juurikaan lisääntyä. Yllättävät iltatyöt voi ottaa pois vapaapäivinä (oikeasti).

Aiemmin bruttopalkkani oli vajaan tonnin vähemmän kuin miehellä, nyt menen hitusen yli hänen palkastaan. Eli mikään merkittävää eroa ei ole. Miestä vaan periaatteessa jurppii, miten maisterin palkka on parempi kuin tohtorin.

Ehkä suurin ero on nyt siinä, että tämä ylennys on tuonut minulle itsevarmuutta ja rohkeutta, mikä näkyy kotonakin.

Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/22 |
13.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se riippuu ihan miehestä.Toisille se on ihan sama, toiset kehittää siitä kriisin.

Vierailija
4/22 |
13.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mies on ainakin pelkästään tyytyväinen hyvinkoulutetusta ja -palkatusta vaimosta, jonka ura on nousussa ja joka on kiinnostunut muustakin kuin lapsista ja tositv-ohjelmista.

Vierailija
5/22 |
13.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teillä on enemmän rahaa käytettävissänne,kuka siitä voi loukkaantua.?

No ymmärrän ap :n ongelman - tavallaan.Itse olin koko työurani ajan se enemmän tienaava.Hoidin ja hoidan edelleen kaiken rahaliikenteen.Isommat tulot ei ole tähän syynä.

Onnitteluni hyvän uuden työn johdosta!

Vierailija
6/22 |
13.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu, sellaiset voimafantasiat tällä kertaa.

Ei susta mitään "voimakasta pomoa" tule taikaiskusta sillä, että sait ylennyksen.

Huvittavaa.

Vierailija
7/22 |
13.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Luepas se aloitus uudestaan.

Vierailija
8/22 |
13.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

On siinä jotain kuumaa kun pikkurouvasta sukeutunut voimakas pomo alistuu illalla hiljaa uikuttaen.

Vierailija
9/22 |
13.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Melko juntti mies pitää olla, jos tuo haittaa.

Vierailija
10/22 |
13.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei susta mitään "voimakasta pomoa" tule taikaiskusta sillä, että sait ylennyksen.

Huvittavaa.

Tarkoitin tällä miehen mielikuvaa. Mieheni ehkä toivoo vaimonsa olevan se söpö pikkurouva röyhelöessussa, joka on laittanut ruoan pöytään ja odottelee upeaa, miehekästä ja viisasta miestään kotona alistuvana. Tuollainen oikeastaan olen. Mielikuva vaan saa säröjä kun mies tietää että työelämässä minä olen se johtaja, en mikään söpöliini.

Ap

Vierailija
11/22 |
13.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis tonni lisää palkkaa?! Sehän on upea juttu!

Vierailija
12/22 |
13.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Luepas se aloitus uudestaan.

En lue. Vastasin ihan samalla tavalla mitä palstamiehet aina vastaavat eli se joka tienaa enemmän, niin sen ei tarvitse tehdä kotona mitään. Nytkö se ei käykään, kun vaimolla on parempi palkka mitä miehellä?

Vierailija
13/22 |
13.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma mieheni ilahtui ja jäi kotiin hoitamaan lapsia. Hoitaa kodin ja ruuat lasten lisäksi. Tekee nyt kuulemma elämänsä tärkeintä työtä. Olen vähän kateellinen.

Vierailija
14/22 |
13.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei yleensä miehiä haittaa. oma kokemukseni on , että nainen rupesi hokemaan haittaako sinua parempi palkkani.... tätä jatkui noin vuosi vaikka ei haitannut paitsi tuo kysely. sitten yllättäen jätti ja muutti tosi rikkaan miehen luokse.

Vierailija
15/22 |
13.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tuota minulle minkäänlaista ongelmaa. Tosin meillä tilanne on sellainen, että nainen on työmaailmassaan (työpaikallaan) korkeammassa (johtavassa) asemassa kuin minä, mutta minä taas teknisen alan asiantuntija hommissa tienaan häntä paremmin. Eikä mua haittaisi vaikka nainen tienaisikin paremmin, yhteen hiileen me puhalletaan.

Vierailija
16/22 |
13.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä sä oot alkanut käyttäytymään niin kuin k-pää.

Vierailija
17/22 |
13.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oma mieheni ilahtui ja jäi kotiin hoitamaan lapsia. Hoitaa kodin ja ruuat lasten lisäksi. Tekee nyt kuulemma elämänsä tärkeintä työtä. Olen vähän kateellinen.

Olen niin onnekas että olen saanut nuo molemmat. Olen ollut lasten kanssa kotona (muutaman vuoden) ja nyt töissä eri roolissa. Kohta edessä lasten lähtö pesästä ja toivottavasti tasapuolinen ja upea loppuelämä miehen kanssa kaksin.

Ap

Vierailija
18/22 |
13.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Huvittavaa.

Tarkoitin tällä miehen mielikuvaa. Mieheni ehkä toivoo vaimonsa olevan se söpö pikkurouva röyhelöessussa, joka on laittanut ruoan pöytään ja odottelee upeaa, miehekästä ja viisasta miestään kotona alistuvana. Tuollainen oikeastaan olen. Mielikuva vaan saa säröjä kun mies tietää että työelämässä minä olen se johtaja, en mikään söpöliini.

Ap

Ahaa, nyt viimeistään paljastuit provoksi. Ja kuinka säälittävä lypsämisyritys.......

Vierailija
19/22 |
13.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen odottanut, milloin se söpö pikkurouva muutuisi vaikutusvaltaiseksi pomoksi. Ei ole vielä muuttunut niin pitää painaa pitkää päivää.

Olisi pitänyt katsoa ajoissa Häpy Endkö ja päästä kauniisiin ja rikkaisiin naimisiin...

Vierailija
20/22 |
13.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Huvittavaa.

Ap

Ahaa, nyt viimeistään paljastuit provoksi. Ja kuinka säälittävä lypsämisyritys.......

Pitäisikö minun olla imarreltu koska olen todellinen? Jos nainen saa enemmän palkkaa ja etenee johtajaksi, mutta on silti kotona perinteinen nainen, niin tämä ei ole mahdollista, vaan provo?

Ap